Fórum - Téma


Přesná funkce TC


Fórum Omega B Přesná funkce TC

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2013-01-28 19:13:18

Líbí Numerickou klávesnici mám, tož jaká jest zkratka, prosím...?

2013-01-28 19:20:41

U+03A9 Je to delší, než Omega samotná Nebo si zkratku nech v paměti a pouze ctrl+v Ale mým oborem nejsou počítače!

2013-01-28 19:34:40

Mým právě taky vůbec nee, takže tu zkratku U+03A9 naprosto nechápu... Ale to neva, žít se dá i bez toho, přesto děkuju!

bad64  
2013-01-28 21:03:15

Jiří to nepotřebuješ k životu

2013-01-30 05:43:25

celý život jezdím se zadokolkou, nejsem zastáncem předokolek, přes žiguli, ford sierra po omegu, sierra měla zvýšenou svornost 25%, ale TC u omegy neubírá pouze výkon, ale pomocí elektroniky vyrovnává smyk přes přibržďování kol

2013-01-30 05:47:21

vše záleží na stylu jízdy , jezdím bez problémů na hory, vozím sice řetězy, ale ještě jsem je neměl nasazené, každopádně do kopce jsem vždy vyjel na směhu dál než předokolky.

2013-01-30 08:26:34

pokud vyrovnává smyk tak už je to asi ESP ne.

2013-01-30 16:44:12

Jenda: Přít se nebudu, pouze se optám. Pokud mohu posoudit sluchem, přibrzďování ("cvrčení") slyším pouze při prokluzu hnaných (zadních) kol. Z čeho vychází Tvoje tvrzení, že máš instalován systém stabilizace? Jde o Tvoji domněnku, pocit z jízdy, nebo nějak (jak?) ověřený fakt. Opravdu myslím otázku vážně, bez podtextu. Já se totiž zatím s takto vybavenou Ω nesetkal (a to mám třetí), a ani o nikom ze svého okolí, kdo by ji měl s touto výbavou, nevím.

2013-01-30 18:51:52

Pre DiaG. Na to čo potrebuješ určite nemusíš dodatočne montovať TC. Nič ti nepomôže,pretože ani nezväčšuje svornosť,ani nijak diferák nezatvára... A aj keby pribrzdovalo kola,(čo určite nerobí)tak Ti to nepomôže

2013-01-30 19:12:22

proč tam teda to TC je když nepomuže, z vlastní zkušenosti : najel sem na zatravněny letiště po dešti - zkouška 1. bez TC, auto se špatně rozjiždí a při jizdě se škubnutím volantu auto okamžitě v hodinách! zkouška2, s TC auto se rozjede s kuckajícim motorem a při jizdě a škubnutí volantu auto jede tam kam sem škubl! takže rozhodně je to dobrá věc, ale jak sem psal výše musi se držet plyn! bez plynu to smykuje stejně jak s TC tak bez TC. a jde o to že to TC jen přibržduje kola hnany ne všechny! a jen když je motor v tahu! takže žádny ESP ! a za mokra v tahle zatačce mě to už pomohlo tolikrát aby mě nepředběhla zadnice

2013-01-30 20:08:33

matog55: Nechci Tě urazit, ale ona TC u Ω kolo, které se protáčí, jak výše zjištěno, opravdu přibrzdí. Tedy supluje uzávěrku diferenciálu (přesněji upraví svornost). A jak jsem i já psal výše, pokud jsi se vůbec namáhal čtením příspěvků, moje současná Ω s TC je na tom trakčně lépe, než předchozí bez TC.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-30 20:29:00

Když jsem dočetl až sem, tak mi to nedalo a dávám sem to, co se píše v návodu k obsluze vozu Opel Omega B od 9/99 - tedy facelift

Kontrolky obou systémů jsou umístěny pod otáčkoměrem vlevo od symbolu mazání a baterie.

Ovládací tlačítka jsou umístěna vedle autorádia vpravo.

Současné použití obou systémů se vylučuje, je tedy buď systém kontroly trakce TC nebo stabilizační systém vozu ESP

Systémy řízení jízdy Protiprokluzový systém TC (systém „Traction Control“ - protiprokluzový systém) brání prokluzování poháněných kol bez ohledu na stav vozovky a přilnavost pneumatik. Systém monitoruje rychlost otáčení všech kol a snižuje výkon motoru v případě, že nejméně jedno z kol začne prokluzovat. V případě potřeby je prokluzující kolo přibrzděno. Tak se zlepšuje směrová stabilita a jízdní výkon vozu, zejména na sněhu a náledí, stejně jako na vlhkých nebo kluzkých vozovkách. Systém TC je připraven k fungování po zapnutí zapalování a zhasnutí kontrolky (symbol pneumatiky s TC - dále jen kontrolka). Když pracuje systém TC, bliká kontrolka. Váš vůz se dostal do kritické situace; systém TC Vám umožní stálou kontrolu nad vozem a zároveň Vám připomene, abyste přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky. Vybavení vozu protiprokluzovým systémem Vás neopravňuje ke zbytečnému riskování. Bezpečnost silničního provozu závisí na přizpůsobení stylu jízdy.

Vypnutí TC. Za určitých podmínek, kdy požadujete prokluzování poháněných kol, např., když: jedete se sněhovými řetězy nebo jedete v hlubokém sněhu nebo chcete vůz vyprostit z hlubokého sněhu, může být užitečné vypnutí systému TC stisknutím tlačítka TC. Kontrolka se rozsvítí, aby signalizovala vypnutí systému.

Systém opět zapnete dalším stisknutím tlačítka nebo novým zapnutím zapalování.

Stavy kontrolky TC - Kontrolka se rozsvítí na několik sekund při zapnutí zapalování. Systém je připraven

k fungování. Pokud kontrolka za jízdy bliká, znamená to, že protiprokluzový systém pracuje. Může dojít ke snížení výkonu motoru (změní se zvuk motoru) a vůz může být mírně přibrzděn. Pokud se kontrolka rozsvítí za jízdy, došlo v systému TC k poruše. Můžete dále pokračovat v jízdě. V závislosti na akceleraci a stavu povrchu vozovky se může zhoršit stabilita vozu, jako důsledek prokluzování kol. Nechte příčinu poruchy určit u dealera vozů Opel nebo v autorizovaném servisu Opel. Integrovaná autodiagnostika umožní rychlé

odstranění poruchy.

Systém řízení stability ESP (Electronic Stability Program) ve všech jízdních situacích zlepšuje v případě

potřeby jízdní stabilitu vozu v závislosti na stavu vozovky a přilnavosti pneumatik. Zahrnuje také funkci protiprokluzového systému. Systém kontroluje pohyb vozu. Jakmile má vůz tendenci jít do smyku, sníží se výkon motoru (změní se zvuk motoru) a budou přibrzděna jednotlivá kola. Tak se zlepšuje směrová stabilita a jízdní výkon vozu, zejména na sněhu a náledí, stejně jako na vlhkých nebo kluzkých vozovkách.

ESP je připraven fungovat, jakmile zapnete zapalování a zhasne kontrolka (autíčko v trojůhelníku se znázorněným smykem - dále jen kontrolka) Když začne fungovat systém ESP, začne blikat kontrolka. Váš vůz se dostal do kritické situace; systém ESP Vám umožní stálou kontrolu nad vozem a zároveň Vám připomene, abyste přizpůsobili rychlost jízdy stavu vozovky.

Vypnutí ESP

Za určitých podmínek, kdy požadujete prokluzování poháněných kol, např., když: jedete se sněhovými řetězy nebo jedete v hlubokém sněhu nebo chcete vůz vyprostit z hlubokého sněhu, může být užitečné vypnutí systému ESP stisknutím tlačítka (symbol kontrolky). Kontrolka se rozsvítí, aby signalizovala vypnutí systému. Systém opět zapnete dalším stisknutím tlačítka nebo novým zapnutím zapalování.

Vybavení vozu systémem řízení stability Vás neopravňuje ke zbytečnému riskování. Bezpečnost silničního provozu závisí na volbě odpovídajícího stylu jízdy. Kontrolka se rozsvítí na několik sekund při zapnutí zapalování. Systém je nyní připraven fungovat. Blikání kontrolky za jízdy - Systém pracuje. Sníží se výkon motoru (změní se zvuk motoru) a vůz může být automaticky přibrzděn. Rozsvícení kontrolky za jízdy - Porucha systému ESP. Můžete dále pokračovat v jízdě. V závislosti na stavu povrchu vozovky se může zhoršit stabilita vozu. Nechte příčinu poruchy určit v autorizovaném servisu Opel. Integrovaná autodiagnostika umožní rychlé odstranění poruchy.

Z toho vyplývá že vybavenost vozu systémy určují přítomné svítící kontrolky po zapnutí zapalování a ovládací tlačítka.

Já mám OBFL 2000 a nemám ani jeden systém.

viki  
viktor
2013-01-30 20:34:06

Kopejda to zabil

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-30 20:37:58

Díky, jde pouze o informace obsažené zde na fóru, stačí jen hledat.

2013-01-30 20:53:51

Kopejda: Tak, a je po boji! Ona strana 154 - 156, kterou jsem zmiňoval výše pro nick jenda. Howgh!

2013-01-31 08:02:38

tak ale já vám v tom udělám hockej he he he ale auto který má ESP má také TC automaticky v tom ESP jinak by ESP nemohlo fungovat jak má

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-31 08:08:34

Souhlasím s Tebou, výše se to uvádí.....

2013-01-31 08:09:06

jinak moje bývalá VeBe měla ESP, naše AG má jen TC (ESP jsem chtěl dodělat ale pro ISUZU motor nelze) a má koktavia měla ABS (dodělal jsem ESP,ASR,EDS,BAS,EBD,)

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-31 08:11:03

JJ - vagcom je mocný....

2013-01-31 08:12:05

vagcom už je dnes též jen klon dnes už je bud VCDS nebo VAS sorry za OT


Odpovědět

1  2  3  4  5