Fórum - Téma


Přeskočené rozvody 2,5 TDS


Fórum Omega B Přeskočené rozvody 2,5 TDS

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5

4 fotek  |  13 servisních knížek  |  49 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4500 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2200 ot./min. Maximální rychlost 195 km/h. Zrychlení 13.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 535 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, M51D - Bosch DDE 2,1, X25DT.

Champagner metallic: kód OPEL: Z489, kód GM: 68L, 68U


1  2

Venca49  
Václav
2015-11-30 20:37:51

klempy: Pokud dojde na výměnu rozvodů,tak je třeba dát vše nové,kola,řetězy,vodící lišty i napínáky.

2015-12-04 21:49:26

Ano, treba vymenit vsetko, vratane hydraulickeho sponovaku. Menil som to pred par rokmi na e36. Vacsina dielov bola vtedy najlacnejsia v bmw, tusim iba sponovak som kupoval v autokelly. Ak si uz mal preskocene rozvody, je riziko ze budu v haji aj ventily, piesty, kluka... Tiez predpokladam, ze ten motor ma najazdene viac alebo bola dost vyrazne zanedbana udrzba. Na 325 tds som to videl 2x kazde malo okolo 500t. Vzdy to bolo vsak sposobene tocenim motora v protismere + unaveny sponovak + vytahane retaze. Keby tam dali duplex, ten motor by vydrzal naveky. Dnes by som uz kupil radsej druhy motor (s overenou historiou), je to lacnejsie a hlavne rychlejsie.

2015-12-06 19:19:10

Tak jsem dnes rozebral vše a koukl jsem na rozvody. Motor přeskočený není, od 1500 ot vrčí normál, na volnoběh houpe a neudrží se. Proto se rozebíralo. Po rozebrání jsem nezjistil nic špatného. Motor při točení za kliku do prava, pořád hezky v tahu. Malinko cejtim vevačkový hřídeli nějaké chroupání, neměl jsem už čas zkoumat pořádně. Co jsem zjistil. Na spodním řetězu, v levé liště pod napínákem, je minimální obtisklý řetěz už v hliníku. Jenže mám takový dojem, že tak šílenoou vůli by to nemělo dělat na to aby takto zlobil volnoběh, když vrátím trochu vlevlo motor, samozřejmě řetěz odtlačí lištu a ta napínák, tím pádem vzniká v řetězu vůle, která se projeví na vačce nahoře, která má tendenci přeskakovat, nikoliv v ozubeném kole a řetězu, ale na pohmat a sluch doslova cvaká. Jenže motor jede pořád doprava, takže je řetěz v tahu a tedy vačková hřídel na otočení kliky reaguje ihned. Tedy nechápu a neznám důvod toho, že volnoběh houpe, přičemž Bosh servis tvrdí, že je pravděpodobně vůle v rozvodech. Prostě prazvláštní věc, se kterou se na vás obracím, jestli jste se s tim někdo nesetkal? Pokusím se přiložit obrázek, kde je zakroužkovaný bod, kde je řetěz v hliníkové části lišty. Z boku to není vůbec poznat protože plast na liště je širší než řetěz.

2015-12-07 13:27:45

Ked bol motor nastartovany, bol napichnuty na diagnostiku? Aky to ukazovalo predvstrek? Su vsetky znacky na rozvodoch na mieste?

Ak su retaze prilis vytahane (tym padom aj ozubene kolesa) je mozne, ze spravny predvstrek sa uz ani nastavit nebude dat. Je tam sice nejaky rozsah na nastavenie, ale nemusi postacovat.

Dalsia vec je hlava na cerpadle. Ta sa da mierne posuvat, cim sa nastavuje cinnost cerpadla. Mam skusenost ze aj ked na stolici bolo cerpadlo nastavene korektne podla tabuliek, po montazi do vozidla motor nepracoval idealne, bola potrebna korekcia priamo na beziacom motore. Toto je vsak praca pre mechanika ktory s tym ma uz skusenosti.

2016-01-06 08:38:53

Ahoj, tak jsem vymenil napinaci listu za lepsi. Videl jsem asi pet rozebranych motor, ktery meli listy mnohem horsi. Jejich napinaky sly odtlacit normalne rukou, popr. kompresi motoru. Takze zadny rozdil jsem vicemene nenasel. Rozvody byly nakonec o zub skocene. Vse jsme nastavili. Po slozeni hrozny start a beh motoru. Posunuli jsme cerpadlo bliz k motoru a start a chodu motoru o moc lepsi. Ale problem pretrvava. Houpe se volnobeh zhruba od 500 do1100. Nove rozvody jsem nedaval protoze nechci davat 15000 za nove a problem bude pretrvavat. Hodnoty predvstriku samozrejme take litaji od 0.0 do 6.5. Nez auto lehlo tak se mi take obcas houpal volnobeh sice ne v takovem rozmezi. Rikal jsem si ze je chyba v cerpadle. Jenze po repasi v bosh servisu je to takto horsi. A proto se vas kluci ptam nemate nekdo s tim to zkusenost? Teoreticky bych ty rozvody chapal ze by to mohla jejich event. vule zapricinovat ale prakticky jsem o tomto nikdy na techto motorech neslysel. Mel jsem motoru tds nekolik, s vice km a rozvody me rozhodne netrapily. Dekui za vase rady.

2016-01-09 17:41:59

S velkou radostí oznamuji, že po zjištění přeskočeného zubu a velkém trápení, Omega házela volnoběhem a předvstřikem, z důvodu špatně seřízené hlavy čerpadla. Hlava se o kousíček ťukla dopředu k chladiči a moje Omega jede na výbornou. Bude nutné ji ještě doštelovat a vše bude OK.

Kolegové, tímto vám všem chci poděkovat za rady a za čas, který jste věnovali mému problému, zejména pak tímto veřejně děkuji členovi tohoto klubu DaweTDS, který mi k nastavení rozvodů a čerpadla dal mnoho užitečných rad, věnoval dlouhé chvíle k poskytnutí písemného návodu a telefonickému poradenství.

2016-01-09 22:29:28

a za těch ušetřenejch 15000,- si můžeš jít něco koupit na sebe


Odpovědět

1  2