Fórum - Téma


Přeskočené rozvody 2,5 TDS


Fórum Omega B Přeskočené rozvody 2,5 TDS

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5

4 fotek  |  13 servisních knížek  |  49 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4500 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2200 ot./min. Maximální rychlost 195 km/h. Zrychlení 13.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 535 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, M51D - Bosch DDE 2,1, X25DT.

Champagner metallic: kód OPEL: Z489, kód GM: 68L, 68U


1  2

2015-11-26 19:42:26

Ahoj pánové. Zajímají mě vaše zkušenosti. Mám nemalé zkušenosti s motory 2,5 TDS, v BMW e34. Vloni jsem si přivezl Omegu 2,5 TDS. Po chvíli špatné teplé starty, pomohlo dvakrát za tepla nažhavit (předěláno slušně přes tepelné čidlo přes relé a pod) takže za tepla žhavila a frčela. Za nějakou dobu, při přeřazení ze 3. st. na 2. st., někdy chcípla. Pak se začal houpat volno běh atd. až za jízdy už chcípla úplně a nenastartovala. Jasně naftové čerpadlo. Šlo na repasi do BOSH servisu k dost šikovnému pánovi s velmi dobrou pověstí, který vyndal, nandal a nastavil čerpadlo. Jenže při repasi čerpadla měla být vyměněna pouze jeho hlava. Ta nevykazovala známky poškození, ale pro jistotu výměna za novou z Patrola 2,8 TD - je stejná pro případné námitky. Jenže si mechanik všiml, že ve spodním obalu čerpadla z vnitřní strany je vydřená stopa po nějaké pohyblivé části (nevím jaké). Údajná příčina, malý příkon nafty a vstřikovací čerpadlo muselo více za naftu lajcky řečeno tahat. Dobře hlava a obal vyměněn. Zpětná montáž čerpadla do motoru ale nešlo nastavit, protože byla vůle v rozvodech. Nakonec zjistil, že rozvody musel doslova na vačce přeskákat o několik zubů, což by prej nemělo jít, ale přeskákal do polohy, ve které by mělo jít čerpadlo nastavit. Jenže nešlo auto běží ale na volnoběch škube a neudrží se. Chcípne. Po telefonu jsem to moc nechápal ale v pondělí tam jedu a zjistím přesnosti. A proto se hoši ptám, je vůbec na TDSu něco takového možné? Musím vše rozebrat abych se na rozvody podíval, tzn. altik, klimakompresor atd. Ale jestli to za to stojí. Nikdo okolo mě se s tímto u TDSa nesetkal. Nechápu jaká může být příčina. Na vačce je vůle a za volnoběhu se doslova staví proti klikové hřídeli v rozvodech. Omega je z Německa, kde byl jediný majitel, který pravidelně jezdil na servisku do neuvěřitelných 230000 km! Originál 100 % servis. V Čechách já jediný majitel dnes najeto 260000 km až 270000, teď nevím přesně. Hledal jsem obdobné téma ale nenašel. Budu rád za každou odpověď díky kluci.

Ještě dodatek, pravidelný 100% servis, oleje Castrol, filtry, prostě max. péče. Za tepla pomalé rozjezdy, po dojetí vychlazení turba pak teprv zastavení motoru, takže 100% zacházení. Nejsem prase proto nechápu příčinu a pěkně mě to trápí už z technického hlediska. Děkuji za odpovědi

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-26 19:52:40

klempy: Řetězy nejsou věčné, vytahají se, opotřebují se vodící a napínací lišty a v konečném důsledku je vše rozházené, auto chytá špatně, cuká na volnoběh a tak dál.....

Obecně zastávám názor, výměna rozvodů po max 150 tisíc km.

2015-11-26 20:01:23

kopejda: člověk by řekl že řetěz je věčný, viz favorit/felicie

2015-11-26 20:27:00

Ještě jsem nezažil aby po 200 tis..přeskočil řetěz spíš po 500 tis začne rachtat nebo se přetrhne.Jà tipuju že mechanik neumí nebo umí a omega má nejeto těch 500 tis..Ten řetěz je ještě poctivé železo ne jako dnes a mám takovej pocit že je dvouřadý jako u mercedesu.

Venca49  
Václav
2015-11-26 20:28:18

klempy: Záleží také na délce řetězu.Ten u X25TD (BMW) je skoro dvakrát delší,než Favorit či Felicie. Navíc jsou tam dva,jeden honí druhý a když se řetězy vytáhnou,nebo ošoupají vodící lišty,tak je rozvod pěkně rozhozený.

Venca49  
Václav
2015-11-26 20:34:36

cyril: Asi jo,ale řetězy jsou u tohoto motoru jednoduché.

2015-11-26 22:07:17

Jasně favorita jmenuji jen obrazně. Mám tam X25DT (Bosch DDE 2,1), 96 kW, takže je jasný co tam je za řetězy. A já bohužel si nechci připouštět co píše Cyril. Motor má do nedávna servisku, vše sedí. Prostě km jsou poctivé, sedí č. motoru, sedí prostě vše. Takže tenhle motor je se slušným zacházením schopnej najet milion, nepočítám čerpadlo hlavu turbo atd. Takže nechápu proč by se rozvody ve 260000 km měli takovymhle stylem vytahat. Kamarádův táta měl na e34 525 tds najeto k půl milionu bez škytnutí a čerpadlo původní! Ale byl druhý majitel od pár km, aditiva oleje vše TOP dělá svoje. Takže jsem zvědavej na více názorů, protože mi tohle vytahání je divný. Jak říkate poctivé železo.

2015-11-26 23:28:14

klempy: Mi to přijde taky dost málo...brácha, když BMW prodával, mělo to už přes 400tkm a krom čerpadla na tom nic nedělal

2015-11-26 23:29:52

klempy: Ahoj,

zkus se zaregistrovat na https://www.myopelservice.com/Login.aspx, (pak si musíš si zajít na pobočku Opel k ověření vlastníka s velkým TP), pokud o vůz bylo opravdu tak dobře pečováno, tak to bylo určitě v Opel servisu, jako nový majitel se budeš moci podívat na servisní historii vozu servisovaného i v Německu (se záznamem počtu ujetých km), (já servisní historii svých vozů vídím). Můj názor je ten, že vůz má najeto asi víc než uvádíš, osobně mám sice jiný motor (2.2 DTi), ale také s řetězy, a musím zaklepat, zatím bez závad, a najeto 271 tisíc.

2015-11-27 09:57:13

Tipuju na přetočený tachometr,já měl chipem najeto 320tis..a motor si jen předl.Jedině mě napadá že majitel jezdil s málo olejem a řetěz se zahříval a vytahal ale to je blbost.

2015-11-27 11:21:12

Já dělal na svojí omeze čerpadlo ven a dovnitř, nastavení vačky a všeho možného asi milionkrát i na více motorech a nikdy jsem se nesetkal s vytahaným řetězem. V tom motoru jsou napínáky a i když je řetěz volnější, tak se dopne. Je dobré nastavit i vačku a musí to jet. Jo a ještě se stává, že když se čerpadlo tahá ven, tak ten rozvod skočí a potom se to musí "přeskákat, jak jsi už psal... ale to se klidně i může stát při montáži.. já to třeba bez přípravku dělal i 3x.Potom se mi i stalo,že to nesedlo přesně na klínek atd. Je tam dost věcí co Tě mohlo vypéct.Měl jsem to nastartované i skočené o zub dopředu i dozadu.. pokud to bylo dopředu (velký předvstřik)., tak to klepalo jako multikára a černě kouřilo, když to bylo o zub dozadu, tak to volnoběh drželo,ale po přidání plynu to zdechalo a kouřilo bíle.

Tady je na mě telefon 721291419 a po 17té mi klidně zavolej. Je to sice už nějakej rok co jsem se s tím montoval,ale třeba Ti poradím

2015-11-27 11:21:13

Škoda že Opel jak nějakej tupohlavec dokurvil to čerpadlo do takovýho stádia , že nevydží ani půlku toho co origo BMW.

Jinak si myslím že ti nezbude nic jiného než to rozhodit a zkouknout/změřit možná je nějká závada na napínáku. Co tlak oleje , kolik je ?

2015-11-27 11:38:28

Já měl na oplu origo čerpadlo bmw odešlo při 200tisKm.Podle mě jsou ty čerpadla stejná jak v bmw tak v oplu.

2015-11-27 12:10:10

Ty čerpadla nedělal Opel, ale Bosch a jsou stejný jako BMW. ty čerpadla se lišili jen výstupem přepadu a průměrek příruby (starší a novější modely)

2015-11-27 12:27:13

Blbě jsem se vyjádřil dával jsem tam repasované čerpadlo s bmw a pasovalo.Samozřejmě že to dělal bosch měl jsem jen mysli že jsou totožná.

2015-11-27 14:29:03

Samozřejmě že obojí dělal Bosch , ale elekriku tam patlal Opel svojí ne ?

2015-11-27 16:04:49

Obreathlless: Opel dělal akorát hlavu na motoru jinak vše identické s bmw pouze softwerem snížen výkon.

2015-11-27 18:40:30

Kluci díky za názory, zkusím se registrovat, mám origo servisku, tak uvidíme. Jinak Dawe TDS zavolám v pondělí, to budu vědět více. Ale díky moc za ochotu. Dobře i kdyby to auto mělo najeto půl milionu, i když tak nevypadá, tak nevěřím tomu, že by ty řetězy/napínák byly v takovém stavu, že by dělali až takový bordel.

Venca49  
Václav
2015-11-27 21:56:34

breathlless:ŘJ je upravená na menší výkon než je u BMW.Je to podmínka,kterou si BMW určil.Takže Opel nic nepodělal.

2015-11-30 18:34:17

Tak celá věc dopadla tak, že se na rozvody podívám, rozeberu to a uvidím. Pro všechny případy se ptám, dají se sehnat vodící lišty zvlášť samostatně? V případě, že budou řetězy OK. V případě, že řetězy nebudou OK bych měl vyměnit asi i ozubená kola řetězů, že? Nevím co mě čeká až to otevřu ale předběžně se ptám. Kde sehnat kvalitu za slušnou cenu? Nebo jestli někomu neleží doma sada?


Odpovědět

1  2