Fórum - Téma


Překvapivé kompresní tlaky


Fórum Omega B Překvapivé kompresní tlaky

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.2

4 fotek  |  23 diskuzí

Výkon motoru 106 kW (144 PS) při 5400 ot./min. Točivý moment: 205 Nm (151 ft/lb) při 4000 ot./min. Zrychlení 9.8 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 198 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y22XE.

Velké, zbytečně těžké, tvarově pěkné se slabým motorem. 2.2 16V je motor na nic, při 4000 ot/min motor nastoupí a v 5300 ot/min končí. Navíc má hrozivý poměr vrtání a zdvihu. Prostě nadčtvercový motor. Do otáček se mu nechce. Pro starší či klidné lid...



2016-04-09 22:17:42

Nazdar lidičky,

konečně jsem se odhodlal a změřil kompresní tlaky na svém motoru 2,2 16V 296 500 km najeto. Podle chytré knihy měly být kompresní tlaky u zahřátého motoru 12-15 barů (1,2-1,5 MPa). Rozdíly max 1 bar (0,1 MPa).

Na měření jsem použil úplně nový kvalitní německý kompresiometr.

Výsledky jsou zajímavé:

1. válec 15,2 Bar

2. válec 15,2 Bar

3. válec 16,3 Bar

4. válec 15,2 Bar

Zajímavé je, že takto ojetý motor má takto vysoké tlaky ? A navíc ten třetí válec ?

Kdyby někdo pochyboval mám dokonce i fotky z měření.

Měřil jsem tlaky kvůli tomu, že mi mírně hází volnoběh.

Děkuji za odpovědi.

2016-04-10 11:30:06

muscletom:

určitě je to vpořádku.. Já měl u svého 2.0-16V ve 305-ti tisících sundanou hlavu (preventivní výměna všech těsnění), tak jsem se díval na opotřebení válců.. byl jsem překvapen, tomu motoru nic není..

co sleduji nabídky vozů v Německu, některé mají nalítáno i přes půl milionu..

2016-04-10 13:42:10

marquis: Já jsem taky před rokem sundaval hlavu a měnil těsnění a dokonce byly vidět na válcích stopy po honování. Tlaky mi dokazují, že motor je ok, takže můžu s klidem koupit novou spojku a ten drahý stahovák na talířovou pružinu spojky.

Otázka je, ale proč jediný třetí válec má vyšší tlak než ostatní?

2016-04-10 13:54:31

Ten třetí válec může dělat ventil?

2016-04-10 14:09:56

cyril: Tuším, že kdyby byly vadné ventily (podpálený ventil, nedovírající ventil, vymlácené sedlo, velká vůle ve vodítku), tak by byl tlak nižší a ne vyšší.

2016-04-10 23:34:48

muscletom:

na tom třetím válci to může být pravděpodobně tím, že ti líp těsní kroužky na pístu oproti ostatním... stlačený vzduch uniká i tudy do prostoru klikové hřídele, to víme.. prostě buď ti válec líp těsní, nebo je z nějakého důvodu na třetím válci menší spalovací prostor. fyzika je fyzika..


Odpovědět