Fórum - Téma


Přehřívání Motoru- Potřebuju radu


Fórum Vectra B Přehřívání Motoru- Potřebuju radu

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-06-27 18:06:43

Zdravím Kolegové.

Mám takový problém,když sednu do auta nastartuji rozjedu se, tak po chvilce když jezdím ve městě a stojím na semaforech tak mi jde teplota šíleně nahoru at je zima nebo vedro tak furt jde pres 90 stupnu vejš, tak musim topit jak vůl, co mám udělat pro to aby se to nestávalo, u jinejch aut v pohode a u tohodle proste tohle díky moc...

bad64  
2014-06-27 18:19:26

michall134: Termostat je jaký?Není přicpaný chladič?Spíná sahara?Je potřeba napsat tyto postřehy jinak se špatně radí.

2014-06-27 18:19:39

koukni až ti vyleze teplota jestli máš komplet horkej chladič pokud ne tak v háji termostat

dále zjisti jestli ti na chladiči spíná větrák

2014-06-27 20:20:13

míla-bad64: sahara normalne fakci

2014-06-28 10:03:51

Jsou natlakované hadice po jízdě??

Krcinek  
Zdeněk
2014-06-28 20:55:53

michalle134 zdraví Krčínek chladič by měl být celý horký když ne tak bud ucpaný chladič nebo prohlýdnout termostat.

2014-08-19 18:58:34

zdravím, mám podobný problém u Astry F 1.7td (X17DTL) tak nebudu zakládat nové téma.

teplota mi v kopci vyleze třeba až na 100 - 105 stupňů ale jakmile kopec vyjedu, tak zase klesá ... ve městě je to v pohodě, ale v žádný dlouhý koloně jsem ještě nestál.

když přijedu domu tak sem párkrát koukal pod kapotu a větrák se nikdy netočil.

trubka k chladiči je horká a chladič byl taky na místě kam sem dosáhl horký.

takže bych řekl že to bude asi tím větrákem. nebo ne?

no zkoušel jsem ho zapojit natvrdo na 12v a fungoval.

na pojistky jsem koukal a jsou dobrý.

takže čidlo teploty? nebo to může být ještě něco jiného?

jestli čidlo, tak kde bych ho našel? a jestli se to dá nějak "obejít" abych vyzkoušel jestli to bude fungovat s novým čidlem aniž bych ho kupoval a zkoušel to ( např. nějak přemostit drátem? )

Děkuji

2014-08-19 19:23:27

wakis: Čidlo teploty pro budík na přístrojovce bývá na motoru, čidlo pro spínání ventilátoru na chladiči...

Venca49  
Václav
2014-08-19 21:51:24

wakis: Čidla jsou na obrázku.Větší je na větrák,malé na budík.

2014-08-20 06:24:37

Teploty jsou relativně vpořádku. Dokud to neni v červenim poli , nemusíš se strachovat.

Když vyndáš konektor z čidla na chladiči a začneš ho drátkem spojovat , fungují obě rychlosti ventilátoru ?

Pokud tedy máš 3-pin. Pokud máš jako na obrázku 2-pinový tak máš pouze jednu rychlost.

Ještě by šlo případně koupit jiný spínač na chladiči , který spíná dříve - viz.obrázek co dával venca.

2014-08-20 08:21:46

venca49: děkuju vám oběma odpoledne se na to podívám a snad ho najdu :-D

A dá se nějak vyzkoušet jestli je chyba opravdu v čidlu? Například propojit spolu oba dráty co do něj vedou? Jestli se pak větrák roztočí... Nebo by to zkratovalo?

Edit : Breathless : přečetl jsem so tvůj příspěvek až pozdě :-D ... Ještě jsem to nevyzkoušel, protože jsem zatím nenašel to čidlo. Dnes se na to podívám a pospojuju ty piny v konektoru . Pak napíšu jak to dopadlo

2014-08-20 20:10:34

tak mám jednu dobrou, a jednu špatnou zprávu :-D

ta dobrá je, že jsem našel to čidlo a byl odpojený konektor, tak jsem spojil kontakty, a větrák běžel. konektor jsem tedy připojil a vydal se na jízdu abych zjistil jestli sepne sám.

a teď ta špatná. Abych auto rychle ohřál na vysokou teplotu, tak sem chvíli držel na plný plyn do kopce na trojku cca 4000 ot/min

a když byla teplota přes 100 stupňů zvolnil jsem a hledal místo na zastavení abych se na větrák podíval. jenže i když už jsem jel volně, tak teplota pořád lezla rychle nahoru, až sem astřici uvařil ale nevypadalo to nijak hrozně, jen pár kapek kolem nádobky na vodu, tak sem se vydal na cestu k baráku, jenže hned při rozjezdu sem slyšel divný zvuk z turba, takové rachtavé bzučení a do toho syčení (syčelo už předtim) teď jí nechávám vychladit abych dolil vodu co vytekla, ale to turbo se mi vůbec nelíbí... :-/ jo a větrák fučel naplno, takže aspoň tuhle věc mám z krku, i když před uvařením mě stejně nezachránil... :-D

2014-08-20 21:57:27

wakis: čoveče si tvrdej týpek

takže jsi kvůli zkoušce chlazení zkurvil ještě turbo

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-20 22:14:49

wakis: Tento jev se jmenuje tepelná setrvačnost.......A dávat 4 tisíce naftě do krpálu trojákem ?? No teda....

2014-08-21 12:21:47

No, stane se :-D pro příště budu chytřejší.

Já mám ostatní auta benzínový a ty normálně točim do omezovače a s teplotou to ani nehne

Odpoledne astru projedu ještě s dolitou vodou, a třeba to bude dobrý a jinak, to auto sem kupoval za 300 euro, takže proto mám odvahu dělat takhle těžký testy :-D

2014-08-21 14:20:03

kup čidlo které spíná dříve a je to.


Odpovědět