Fórum - Téma


Přehřívání motoru


Fórum Vectra B Přehřívání motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2009-05-21 17:23:45

Ahoj! mám pořád stejnej problém...motor (VeBe r.v. 2000 2.0 16v) se mi přehřívá nebo tak to alespoň ukazuje ručička na budíkách....už jsem zoufalej..měnil jsem čidlo teploty vody,termostat a pořád nic! zkoušel jsem se dívat i do vody jestli tam není nějakej kal, jestli není někde fouklý těsnění, ale taky tam nic takovýho není. Ventilátor se sepne,ale až někde u 100°C(na budíkách) nebo možná ještě později, na dálnici za tohole počasí jezdím s 96 - 98°C...což podle mě normální není. Pak přijedu do města a ručička hned letí ke 100 a výš.

Už jsem fakt zoufalej a nechci dát mechanikovi vyměnit těsnění, když ani fouklý být nemusí a pak platit práci za rozdělání hlavy motoru....Vodní čerpadlo bohužel nevím jak by se mohlo projevovat, takže jestli někdo víte?! Díky

2009-05-21 20:31:12

Zdravim nemůžeš mít zanešenej chladič?Ten to potom nestačí uchladit.Někde jsem slišel že se dá zvážit a pak to porovnat s novým a podle rozdílu vah vydíš jestli je tam nějakej bordel nebo ne .Nebo ho zkus jenom odpojit a propláchnout.To je levnější než kuchat těsnění.Doufam že na to přijdeš Karel.

2009-05-21 20:35:23

ahoj jestli myslis tesneni tak si nech zmerit tlaky ve valcich a budes vedet ale je to mala pravdepodobnost ze je foukle to by jsi varil....a jinak ja jsem to meril na svem omeze a rucicka teploty ukazuje spravne....zmeril jsem to voltmetrem mam to i na mereni teploty do 300stupnu....hlavne jde o to zjistit jestli to ukazuje spravne aby jsi zbytecne nevrazel do veci ktery jsou uplne v poradku...

2009-05-23 19:58:01

tak s tím chladičem, to už jsem taky uvažoval...to ještě zkusim probrat s mechanikem....a je možný že to jen ta ručička vevnitř neukazuje správně...to by bylo fajn,kdyby ta dělala bordel...ono mě to sice psychicky dost štve,ale když budu vědět,že to je ok,tak to bude fajn...jako já přijedu třeba se zahřátým motorem do města někde,chvilu jezdim semafory a už mi to leze do červenýho...jako dycky se to zchladí,ale aji tak těch 105°C není vůbec fajn,když se na to člověk dívá:/ Já nevim prostě jak to je s tou provozní teplotou...jestli tohle dělají všechny Vectry a je to normální nebo jen ta moje:)

2009-05-23 20:45:09

No termostat otvírá naplno při 92st.,když miláška nehoním tak se teplota drží mezy 83až necelých 90st.,když mu dám kouř tak se tepl. vyšplhá k těm 92st.nebo za velkého horka.Na 100st.jsem se dostal jednou v koloně za hicu,ale dál to nelezlo a při jízde se to okamžitě zchladilo.Ještě mě napadlo větrák by měl mít dvě rychlosti tak jestli ti to běží na obě (ale s těma rychlostma si nejsem jistej někde jsem to slišel tak informace bez záruky).Přeju mnoho úspěchů jsou to závady mnoha možností a to je pak peklo.Zdary Karel

2009-05-24 20:53:39

tak jestli má jet větrák na dvě rychlosti,tak mi teda jede jen na jednu...nevíš kde jsi to slyšel?:))

2009-05-25 17:04:35

Mě se zdá že jsem to čet Jak na to že větrák sepne při určitých stupních a když teplota leze dál tak v určitých stupních přidá.Vectru mám přez rok tak jsem v Jak na to dlouho nelistoval a tak si nejsem jistej jestli to byla informace k větráku.Až budu mít chvilku tak se to budu snažit najít.Možná že někdo zkušenější ti to sem napíše jak je to doopravdy.Pokud kecam tak sorry .Zdary Karel

2009-06-04 00:49:29

Já mám stejný problém s Omegou.Jak jedu přes 140 začne teplota stoupat až do maxima,ale z motoru se nekouří-že by vařil.Říkali mi,že je to bud ucpaný chladič,nebo odešla nějaká pojistka-čidlo,které spíná vrtuli.Jakmile stáhnu rychlost pod 140 tak se hned ochladí na 90st.Prý není ten motor tolik v zápřahu,ale stalo se mi to když jsem jela z Prahy do Plzně a v Plzni šla chvilku na neutrál.Když jsem se pak rozjela tak vyběhla nahoru okamžitě a klesla až po pár km.Dělá to jen když je velké teplo.Zatím jsem se ale nedostala do servisu tak neznám verdikt.Jezdím jinak po Praze a to nic nedělá a teplota je normální.

2009-08-03 18:55:20

Ahojik ja ten problem taky ted resim a stim Vetrakem ze chodi na vde rychlosti me potvrdil mechanik krery me ted delal nebot jsem menil pumpu tekla me a tak jsem pro jistotu nechal udelat i tesneni pod hlavu holt me stalo 5000kc ale jeste to nemam vyreseny a doufam ze to nebude hlava jinak bych musel shanet asi cely motor tk zatim

2009-08-03 21:18:52

Mno teď v létě se mi ta ručička teploty hrabe suveréně ke stovce (i přes ... někdy) a při poskakování po městě to srazí až když se sepnou všechny ty vrtule co tam jsou, to je pak hukot jak letadlo, takže asi ty větráky budou mít odsťupňované rychlosti pro vyšší a vysoké teploty motoru. Tipuju že to bude řídit nějaká jednotka dle údaje z čidla.

Jinak z osobní zkušenosti doporučuju fakt se nejdřív kouknout na ten chladič, ono třeba jenom stačí sundat masku a ty vrtule (nebo ho vyndat - co je jednodušší) a podívat se zkrz něj ... a pak se člověk vidí, že nic nevidí a padá na něj seschlý hmyz a burdel ... to pak to nechladí.

2009-08-04 15:41:01

Zdravím.

Co se týká přehřívání motoru, příčin může být více.

Ale.... v první řadě doporučuju (jako již tady pár lidí napsalo) zkontolovat celou chladící soustavu.

1. vodní kámen (pokud používáte obyčejnou vodu) snižuje citlivost termostatů a čidel

v tom případě odvápnit, zbavit se kamene. Pro šikovného "mechanika" by neměl být problém čidlo vymontovat změřit odpor a pomalu zahřívat s tím, že průběžně měříme hodnoty odporu (případně mohu dodat nějaké údaje)

2. určitě nic nezkazíte, když wapkou vemete chladič (myšleno žebra) tím zvýšíte zase účinnost o něco víc

3. pokud někdo z vás použil v minulosti nějakej přípravek na utěsnění chladiče = může to být jeden z důvodů,proč se to taky hřeje

a mohl bych pokračovat.

Já jsem na své Omeze pročistil chladící soustavu roztokem kyseliny citronové. Nejen, že sem tím vyřešil i jiné problémy, ale teď i v kolonách jak byly ty dusna sem se nedostal ani na 90°C, takže spokojenost

(mám sice benzín, ale v principu to funguje i na ropáky)

Jo a na závěr malá poznámka Teploměr v autech má jen informativní charakter. Není kalibrován

2009-08-24 11:06:13

Ahoj mám stejný problem s přehříváním motoru.Nevíte někdo jaké čidlo spíná sahary?mám Vectru 2.0 DTi 16V + klima.Našel jsem čidlo na chladiči (4 konektory).Prodejce u tohoto čidla udává spínání 115 - 120 stupňů.To mi přijde dost pozdě...?Není tam ještě nějaké jiné čidlo,které spíná větráky dříve.?

Prosím za radu fakt už jsem bezradnej.

2016-07-01 18:33:32

Ahoj Opláci mám problém že se mě dneska z ničeho nic vyšplhala teplota motoru na maximum co to jde mám podezření ze by to mohl být termostat protože když jsem chtěl dolit vodu a pomalu jsem otvíral zátku tak se hladina vyšplhala až k hrdlu, a ze by se ze snížil výkon fouklim těsněním to se mě nezdálo, nebo bude vidět vodní stopa uvnitř válce když oddělám svíčky? V oleji nic není, ale taky se bojím ze něco podělali kluci v servise protože jsem byl před měsícem na rozvodech, vectra b 2.5 V6 1999

bad64  
2016-07-01 20:52:48

dominic: Taky bych sázel na seklý termostat a nebo vyměn víčko na explanzi a co sahara ta spíná?

2016-07-02 11:20:02

blbost.Termostat má pružinu,která ho nutí být pořád otevřený,nefunguje-li ta hmota v něm reagující na teplotu. A že při otevření víčka expanzky při zahřátém motoru letí hladina nahoru je přece normální jev u uzavřeného okruhu, je to jak papiňák. Kdyby to byl otevřený okruh, tak na budikách stačí teplota do 100st.

Za předpokladu fungující vodní pumpy je zanesený chladič nebo nejede větrák.

2016-07-02 12:06:20

http://www.mjauto.cz/jak-...guje-parafinovy-termostat Tak jak je to z tou pružinou

Venca49  
Václav
2016-07-02 12:28:05

mirpie: Není péro jako péro.Tady si to holenku móóóc pleteš.Kdyby to tak bylo,jak píšeš,tak by tam termostat nemusel být.

2016-07-02 12:57:11

ta pružina sice reguluje průběh otevírání, ale pokud nefunguje parafín (neroztaje), tak nepřetlačí pružinu a termostat zůstává otevřen. A kdyby se přeci sekl, je tam ten obtokový ventil zavřený pod další pružinou. Při nárůstu tlaku se otevře. V každém případě to znamená otevřený termostat při jeho poruše.

2016-07-02 14:50:40

mirpie: teoreticky je to napsane hezky, ale funguje to tak za predpokladu, ze ti neplave bordel v chladicim okruhu a casem se ti termostat proste nezalepi.

2016-07-02 17:02:45

zalepit bordelem se může jen v otevřeném stavu, kdy už delší dobu nefunguje. Ještě jsem neviděl termostat konstruováný tak, aby se mohl seknout v zavřené poloze a součástka za 3 stovky by tak zničila celý motor..

To by tam místo chladící kapaliny musel mít tekutý asfalt, aby to neptretlačila pružina a neotevřelo to ten záložní obtokový ventil.


Odpovědět

1  2