Fórum - Téma


Předstih skoro pořád více než 30%


Fórum Vectra C Předstih skoro pořád více než 30%

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-03-22 14:18:25

Ahoj všem. Rád bych znal Váš názor, jestli dále uvedené chování auta je normální, nebo má cenu pokoušet se ho nějak řešit. Předloni jsem koupil, bohužel od podvodníka, Opel Vectra 2.2i Direct. Nepodařilo se mi po zjištění všech závad ho donutit, aby auto vzal zpět a na soud jsem po předchozích zkušenostech s podobným případem raději vykašlal. Sehnal jsem jiný motor a nechal ho vyměnit. K tomu jsem si pořídil různé diagnostiky a nakonec navedl opraváře k výměně vadného vstřikovače (chyba byla jen P0301, ale ze sledování hodnot čidel byla nakonec porucha vstřiku nejpravděpodobnější), opravě kabelu k vyhřívání lambdy i dalším drobnostem.

Výsledkem je, že diagnostika nyní nehlásí žádné chyby, po zahřátí motoru (značném, musím to dost točit alespoň čtvrt hodiny) proběhnou i všechny emisní testy s výsledkem OK. Subjektivně je ale auto slabé, ve starém Kadetu Karavan 1.4i jsem měl úplně jiný pocit a i pozdější Astra 1.8i Kombi mi připadala silnější. Na dálnici se stěží dostanu na 130 Km/h, do mírného kopce ani to ne. Přitom tyhle auta údajně na německých dálnicích jezdila většinou 220 a víc. Když z kopce brzdím motorem, auto se zastavuje - jako kdyby se motor prostě nechtěl točit, jede jen na čtyřku či pětku z dost prudkého kopce. Po nastartování a vlastně skoro pořád mám předstih cca 29 až 35 stupňů. Je to tak správně? Jen při pokusu o zrychlení při podřazení jde předstih dolů, evidentně reaguje na čidlo klepání. Spotřebu mám ve městě dost přes 10 litrů na 100 km, při krátkých cestách přes 12, mimo město se pod 9 nedostanu. Přitom mám hodně lehkou nohu na plynu, v Kadetu jsem jezdil ve městě za 7, mimo za 5 litrů. Na Vervu 100 se mi vše zlepšilo, ale ne o moc. Při pokusném změření emisí to ukázalo lehce bohatší směs, přestože diagnostika ukazuje v autě skoro pořád stechiometrický poměr (kromě brzdění motorem, tam to ale reaguje poměrně rychle, takže zpomalenou sondou to asi nebude).

Co si o tom myslíte? Není možné, že byla ECU přeprogramovaná na 100 Octanů nebo dokonce na etanol?

Nebo nějaký nepovedený tuning? Nevíte někdo, jak zjistit, jestli mám v Simtec 81 originální program?

Nemůže být trochu vadná širokopásmová lambda a dávat třeba o půl voltu jinak, než by měla (tak nějak mi to vychází, když podle diagnostiky je vše OK)?

Nebo by to mohly být rozvody přeskočené třeba o jeden zub? Dá se to poznat na diagnostice? Mimochodem zapůjčení diagnostiky mohu občas poskytnout všem potřebným (OP-COM 120309, ELM 327 kabel i BT, KKL a různé další, Flash Galetto 1260 - jen bez CAN).

Přiložené obrázky jsou při lehkém přidání a puštění plynu na volnoběh. Je správné, že Boost [bar] se tam téměř nemění?

Martin

2016-03-22 14:51:45

začal bych mechanikou - kontrola kompresních tlaků, která hodně napoví, zda nejsou hnuté rozvody (nižší hodnoty komprese všech válců nebo poškození v podobě např. ohnutého ventilu) a kontrola rozvodů. Pak bych řešil, co dál.

2016-03-22 21:40:52

mirpie: Dík za odpověď. Asi to tak dopadne, ale na to jsem nešikovný a budu to muset zase dát do servisu. Šlo mi hlavně o to, jestli se dá něco vyzkoumat a odhadnout z vnějších projevů a z diagnostických hodnot.

Tušíte někdo, co přesně znamená Boost [bar] v aplikaci Torque u atmosférického motoru? Při sešlápnutí plynu by se snad měly hodnoty alespoň trochu změnit, ne? Nebo jde o nějaký rozdíl podtlaku z MAP/MAF a výpočtu z ostatních senzorů, takže by naopak měl být bez turba konstantní?

A ten předstih skoro pořád přes 30°, je to v pořádku?

_________________________________________________

Tak ještě jeden dotaz, možná dost akutní. Od výměny vstřikovače mi auto přeci jen zabírá o něco líp než dřív. Při tom se ale ozývá takový chrčivý zvuk, hlavně když podřadím a prudce zrychlím. Nemohou to být uvolněné vířivé klapky sání? Je pravda, že by mohly zničit motor úplně? Mohu je nějak jednoduše prohlédnout bez velkého rozebírání?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-23 11:02:26

martinpraha: Co se týče diagnostických hodnot, hlavní problém vidím v diagnostice. Jestli-že to není Tech2 nebo OP-com, nedá se v žádném případě spoléhat na výstupní data z diagnostiky která není primárně určena pro vozy Opel.

Velmi pravděpodobně půjde o závadu oněch vířivých klapek, jestliže nefungují jak mají, motor je subjektivně od nižších otáček lenivý a v horních otáčkách jede normálně (klapky zaseknuté v otevřené poloze). Když se zaseknou v zavřené poloze, bude to zcela opačně. Nejhorší kombinace je někde mezi a třeba jen některé klapky.

Jestliže dojde k prasknutí klapky samotné (i když je z plastu občas praskne "vejpůl") je jasné, že to bude nasáto do válce a může dojít ke škodám.....

Klapky lze zkontrolovat i vyměnit jen při demontovaném sání z motoru (celý ten černý plastový ancábl mezi škrtící klapkou a hlavou motoru).

Nevím jestli jsi se pídil po ceně těch dílů ale je to raketa, celá sada těsnění, klapek a táhla má číslo GM 93192896 a v CZ zastoupení oplu přijde na cca 10.150,- Kč, pak se dá sehnat na ebay za cca polovic bez dopravy.....

http://www.ebay.co.uk/itm/161612608729

2016-03-23 17:29:06

kopejda: Děkuji za zprávu. Toho se bojím, už teď mě stálo auto na opravách víc, než za kolik jsem ho koupil. A už třetí motor, kdyby mi do něj klapky ulítly, to bych to snad shodil ze skály. Zlatý Kadet, tam jsem na motor nemusel sáhnout do více než 20 let věku auta, kdy mi prorezla podlaha tak, že jsem mohl brzdit botou o zem a utrhl se stabilizátor řízení. Šel rovnou do šrotu, ale kdybych s ním nejezdil v terénu, občas ho umyl a nechal zavařit, mohl jezdit dodnes. Každý další Opel už je horší a horší, ale asi je to tak u všech značek.

Hodnoty, které jsem psal, jsou samozřejmě stejné ze všech diagnostik. Mám OP-COM a aktuálně i půjčený OPELScanner z VectraKlubu, ale hodnoty přes CAN dávají stejné. Navíc umí jen další protokoly, takže většinu měření teď dělám jen na telefonu, je to rychlejší a přehledné grafy mám hned. Torque umí už i rychlou komprimovanou komunikaci např. pro detailní grafy funkce lambda sond.

Co si myslíš o tom vysokém předstihu? Může to být vlastnost auta už od výrobce? Nastudoval jsem něco o přímém vstřikování www.sinz.cz/archiv/docs/si-2004-01-67-71.pdf , ale tam je popisované přepínání řízení mezi velmi ochuzenou směsí a plným výkonem, u mě to jezdí spíš pořád na zbytečně bohatou. V každém případě by mi to zřejmě při špatných vířivých klapkách skoro nemělo jezdit. Spotřebu mám sice vysokou, ale podle výrobce o moc menší být nemá. U Kadeta jsem ale jezdil o třetinu levněji, než měl v papírech, u Astry o pár procent taky.

Martin


Odpovědět