Fórum - Téma


Predni tlumice a pruziny


Fórum Vectra B Predni tlumice a pruziny

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 2.0 VIN: WOLOJBF35W7184673

44 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 300 ot./min. Maximální rychlost 187 km/h. Hmotnost 1 950 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20DTH.


1  2

2016-03-10 23:32:59

Kde si to kupoval ? Já dal 7tis za komplet Sachs Super tourning sport ! (r2010)

2016-03-10 23:49:47

breathlless: i na cardo uz je maji Sachs kolem 1300,- kus a zadek do tisícovky.

Co se značky Monroe týká, tak já třeba za těch pár šlupek, co jsem tlumiče na céčko kupoval, nemůžu říct křivé slovo. Mám je vzadu už přes dva roky cca 60000km a zatím dobrý. Teď na jaře budu dělat komplet předek, tak ještě uvidím, ale koupil bych je klidně i tam.

2016-03-10 23:59:33

JJ , to sou ale ty obyčejný , já kupoval edici sport (pro sportovní podvozek) protože mam pružiny od Irmshera

2016-03-11 00:01:49

breathlless: však oni asi taky nekupovali nic spešl, ale jen klasiku Proto ta cena...

2016-03-11 00:02:59

Jinak Monroe mam na GSi a už by chtěli vyměnit.

2016-03-11 00:17:46

breathlless: já zatím cajk (někde mám i papír z testu tlumičů, když jsem zkoumal co mi kde na autě rampluje)...a že jsem jim loni při stěhování nakládal až si myslím, že od té doby mám prasklou vzadu pružinu. Nalož si 75 m2 plovoucí podlahy do kufruono to něco váží...

2016-03-12 22:42:02

Trochu ze skušeností : na Highlanderu jsem před X lety kupoval KYBa. Musím říct že když jsem je vyndával minulý rok zhruba po 120tkm protože se vysypalo horní uložení, byly na tom dost podstatně lépe než třeba originál GM po (snad opravdu) 160tkm sundané z mé druhé VB. Taky musím podotknout že KYBa stály tenkrát 10k a třeba teď (možná toho trochu lituji) Jsem udělal celý spodek za 10kna Monroe tj.: Tlumiče, pružiny, horní uložení, dorazy. Nic méně nebylo to bezhlavé rozhodnutí, ptal jsem se automechanika přes kterého beru v AutoKely (protože prostě maximální sleva) co si mám vzít z toho co tam maj protože KYBa tam prostě nedělaj, bylo mi řečeno že je to v podstatě jedno, že to výjde víceméně všechno na stejno. Takže uvidíme, ale za mě : pokud to vydrží 50tkm a třeba kousek víc, tak nasraný nebudu, protože pak by se dalo říci že odpovídá ceně a hold pak si to třeba postavím celé na KYBa za 20K abych měl do smrti pokoj...

2016-03-13 18:55:18

breathlless: no nevím jaký typ tlumičů SACHS mám já,ale kupoval jsem je přes servis Kelly,takže to budou asi standartní tlumiče.Dovolím si poznámku o té ceně,přišel jsem na to,že i když už jsem hledal jakýkoli díl,tak v Čechách se dají pořídit levněji i s dopravou než tady u nás na Severní Moravě.Mám uvést nějaký příklad???Nevěříte,klidně vám skopíruju doklad od těch tlumičů.

2016-03-13 19:19:18

ondra01: no ty moje Sachsy už dostaly zbrat tak jak popisujež už asi 3x za uplynulých 7 let.2x Chorvatsko,plný kufr jídla a ještě rakev a kolo a jednou stěhování s vozíkem s nosností přes 1t.A jen tak pro info,když jsem ho kupoval mělo najeto 129tis a teď už má necelých 380tis.Bohužel to nemůžu doložit fotkou tachometru páč jsem ho musel vyměnit.Přestal fungovat otáčkoměr a tacháč. Nechci se navážet,ale po 60 000 bych taky čekal že budou tlumiče v poho,krom toho bych raději vyměnil všechny 4 než zvlášť předek/zadek.GMka mi vzadu vydržely 140tis.a v předu mi odešel jeden,takže jsem raději vyměnil všechny 4.

2016-03-14 14:01:50

Koukni na to co tam bylo z výroby,osobně bych doporučil Sachs,s touhle motorizací je to "těžký na předek",mám X20DTL a to je to samé.Na VW Golf 1.9TDi jsem kdysi namontoval Monroe, nestačil jsem kulit vočadla hlavně na okreskách a v zatáčkách, a rychle šly do kytek.

2016-03-14 14:35:00

renegate.74: Víš jak...chorvatsko,cesta po dálnici,rovná silnice...to by vydržely i tlumiče od číňana Ale to je jedno. Je to přesně jak psal beatle... nahoře. Za těch pár šlupek co mě stály (rozuměj asi třetinu ceny Sachse) už mé očekávání splnily myslím už dostatečně a co vydrží navíc, je jen plus. Psát tady kolik co a kde vydrželo, je hodně relativní pojem, protože na VB mám tlumiče ještě origo a krom rzi, jsou i po 240tkm funkční taky. Všechny tyhle značky o kterých je tu psáno, vyloženě šmejd nejsou, některé jsou lepší, jiné malinko horší a cena tomu odpovídá. To si musí každý přebrat sám, kolik do toho chce nacpat zlaťáků a jak dlouho s autem ještě počítá.

PS: Kvůli jednomu vyteklému tlumiči vzadu, nebudu měnit komplet všechny čtyři. Proč taky, když na druhé nápravě fungují... . Kvůli žárovce jednom světle taky nevyměníš i všechny ostatní. Navíc, měnit je nemělo ani smysl, když se chystám na kompletní generálku přední nápravy.

2016-03-15 22:18:52

no právě,těžký na předek, 1,8 už něco váží a nejde jen o tlumiče ale i o ložiska-horní uložení,musel jsem ho vyměnit protože jedna strana byla hyn,zkuste hádat která samozřejmě pravá od výtluků po kamionech.Ložisko bylo doslova vytržené z toho gumového pouzdra,čuměl jsem na to jak puk a když jsem si byl pro nové tak servisáci taky nevěřili svým očím.Uložení mám DELPHI prý je to dobrý výrobce,ale nejsou to ani 4 měsíce a mám pocit dle vizuální kontroly že to jde pomalu do kytek.Já teda nevím,ale pokud si dobře pamatuju tak když jsem to auto koupil,tak ty horní talíře nad kapsami toho uložení,tj. v motorovém prostoru se opíraly o ty kapsy i když bylo auto na kolech.Jak ty předchozí ložiska co jsem měnil kdysi tak i ty co jsem měnil nedávno,jako by byly nízké na výšku,protože ty talířky zhora mám od těch kapes vzdálené cca 1cm.Jak to máte vy u Vebe.Jsem ze dvou třetin automechanik a nějak se mi to prostě nezdá.Zvažuju že při výměně tlumičů opět vyměním i uložení ale tentokrát tam dám z motorizace 2,2 D.Diesel je těžší mmotor než benzín a tak logicky když bude uložení z 2,2 D na 1,8,mělo by vydržet mnohem víc.A stejné to bude s tlumičema akorát mě napadá jestli to nezmění jízní vlastnosti?

2016-03-16 22:54:00

renegate.74: Vzhledem k tomu že tvrdíš jak jsi ze 2/3 automechanik, tak je poslední otázka dost blbá jaksi. Logicky se jízdní vlastnosti změní, a to minimálně tím že to bude méně houpavé, podvozek se jen tak nerozhodí. Ovšem z druhé strany to bude na úkor pohodlí a samozřejmě budou odcházet rychleji uložení podvozku. Další věc je, že rozdíl nebude především v tlumičích mezi ropákem a zapalovačem, nýbrž hlavně v pružinách, které budou dimenzované na vyšší předpětí, samozřejmě řekl bych úměrně k váze vozu.

2016-03-16 23:41:13

Takovýhle sem měl já uložení , a jak pěkně chřoupalo...

Nové sem dával od Febi


Odpovědět

1  2