Fórum - Téma


Přední světla


Fórum Omega B Přední světla

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2001 Omega B 2.5

22 fotek  |  219 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 6-válec, Řadový, X25DT.

Tak Omegu jsem prodal.Nějak začala potřebovat stále častěji servis


1  2  3  4  5 ......... 10

2013-02-02 18:34:28

To můžou dělat výbojky díky zimě... Respektive i unavené startéry... Těžko odhadovat. Staré výbojky i odpovídaly i tomu že ti to málo svítí

2013-02-02 21:08:52

Osobně si myslím, že samotné výbojky na vině nebudou... Dával jsem nové loni, původní byly, předpokládám, ještě origo, takže si odsvítily víc jak jedenáct let, levá byla už trošku dočervena, ale rozsvěcely se obě vždycky zcela spolehlivě...

2013-02-02 21:16:30

Výbojky tam jsou asi tři roky.

2013-02-02 21:50:09

Není-li to nějaká čína za dvě-tři stovky, tož bych závadu ve výbojkách opravdu nehledal...

2013-02-02 22:26:10

co si pamatuji tak asi 1300kč jedna

2013-02-02 22:27:08

Zítra ráno,když nebude pršet na se na to kouknu z kladivem.

2013-02-02 22:29:46

Tož si ho aspoň omotej hadrem, ať nebudíš sousedy, bude neděle...

2013-02-03 10:55:52

Je to divné, může to být špatný kontakt, ale stejně tak i startéry. Stačilo by koupit přsetavbové tzv. HID startéry a prodávají se k tomu redukce na D2S. Na obě světla by to vyšlo cca na 1000-1500Kč Dokonce nějaké ty HID jsou úplně totožné s těma co jsou v Omegách, takže jen přendat v držáku a hotovo.

Ty výbojky, neorigo ať už stála kolik chtěla, tak pokud je neorigo, je to čína a ty by to dělat mohli. Výrobce si nepamatuješ? Mě to neorigo dělá na Omeze levá - tam je starší světlo - tedy starší startér a tu neorigo výbojku v zimě nerozpálí na poprvé, musím třeba dvakrát až čtyřikrát rozsvítit světla aby se chytla. Není to výbojkou, vpravo chodí normálně ta samá a i jsem je mezi sebou prohodil. Jde to za startérem. Ale u origo výbojky to nikdy neudělalo

Mimochodem třeba zde dokonce ten totožný typ co je v omeze, akorát toto je samozřejmě jiný výrobce, ale to je jedno. Cena super, 1000Kč s dopravou na obě světla a nejsou potřeba redukce

http://aukro.cz/d2s-xenon...r-xenonu-i2989661197.html

2013-02-03 14:20:54

No asi je budu muset koupit.Ještě uvidím.

2013-02-03 15:40:47

Snad kvůli 1000Kč nepřijdeš o xenony kdy bys stejně musel koupit jiný světla Já kdybych si Omču chtěl nechat (rád bych si ji nechal) tak do ní i tak koupím jiné čočky aby to aspoň trochu svítilo, protože ty Hellácký xenony v Céčku fakt stojí za prd jak už jsem tu na fóru psal... Pravé světlo je měněné za úplně nové nějak těsně předtím než jsem to koupil a od začátku bída oproti ostatním xenonům třeba u VW atd. Výbojka tam byla nová Osram Xenarc Prostě do Omeg ty čočky nemají dobře vymyšlené viz obrázky z videa - xenony omega, xenony passat - stejné místo

Ale zas je to o 50% lepší než světla bez xenonu... Jen si je tam nech, byl bys vážně nešťastný

2013-02-03 16:54:39

No jo,ale jak mám vrátit upadlý ty vnitřky v těch světlech? Když jsem kdysi měnil výbojky tak to nějak upadlo.Jestli je to na nějakým kloubu tak to asi vypadlo

2013-02-03 21:34:25

Jednoduše. Ano pokud si moc tlačil, ale to by jsi musel opravdu hodně, mohlo to vypadnout z kloubků. A nebo si měl štolování na konci závitu a vypadlo to ze závitu. To je jedno

Prostě vyndáš světlo z auta, odcvakáš po obvodu plexi takové plechové cvakačky, vezmeš horkovzdušnou pistoli s regulací a dáš ji na málo tepla (pokud nemáš s regulací tak z větší dálky aby se plast netavil) a budeš nahřívat obvod plexiskla co drží v obalu světla (černý plast). Nahříváš nahříváš pozvolna i několik minut (to poznáš) - abys to neroztavil, jen musí změknout tmel. A potom začneš plexi z toho černého plastu tahat. Musíš zabrat, můžeš si i pomoct něčím širším jakoby zapáčit (šroubovákem si uděláš ďůlky do toho černýho plastu, ale ono je to jedno. A až plexi sundáš, už to uvidíš. Jen si nesahej na ten chrom aby jsi ho nepoškrábal a nebyly na něm otisky. Sahej jen tam kde to není pak vidět a nebo si vezmi jemné rukavičky

Myslím že se musí sundat chromový rámeček a tam budou nějaké šroubky či podobně a celé to světlo si můžeš rozebrat dle libosti Můžeš se i podívat v jakém stavu je parabola pod čočkou - případně ji vymýt asi lihem a jemňoučkým hadříkem nebo možná spíš vatou, umýt čočku to bude chtít z obou stran atd.

No a taky samozřejmě krásně uvidíš kde se ti to vycvaklo

Neboj se toho, takhle to vypadá složitě, ale rozebrat to světlo i s vyndáním z auta trvá tak 30min

Takže si to omeješ, nasadíš do kloubku či na závit (doporučuji oba závity (výška i šířka) zašroubovat cca na půl - alespoň tak jsem to dal na passatu aby se dalo točit kam bude potřeba a nevyskočilo to "zase"

Pak nasadíš ten chromový rámeček nebo podle toho co se vyndavá, plexi nasadíš klidně za studena, zatlačíš co půjde a pak zase nahřeješ tou pistolí pozvolna aby lepidlo změklo a budeš zatlačovat dál co to půjde, nacvakneš ty zacvakávačky a je hotovo

Dělal jsem to na Omeze, na Nissanu, na Pašíku a na Téčku u dvou sad světel. Fakt se není čeho bát

2013-02-03 21:54:53

No bát se už jen to pomyšlení mi nahání k Možná to bude jednoduché,ale z mým talentem

to zas nebude jen tak.Kdybys bydlel někde v okolí Plzně tak máš práci

2013-02-03 22:26:21

Hele vážně se toho neboj. Jediné riziko bych viděl v tom jestli nemáš pistoli s regulací teploty Takže pěkně z dálky aby se to nepálilo ale jen pomalu prohřívalo, a nebo nevím jaké teplo dokáže udělat dámský fén na plný výkon, to by asi mohlo stačit Pěkně to pomalu prohřát aby se teplo dostalo až do toho tmelu aby změkl - je to takové jakoby medvědí ho...

Někdo ty světla dává jakoby změknout do trouby ale to mu změkne veškerý plast a nevím jak se to dobře dělá aby se nedeformovalo, takže já to radši dělám tou pistolí a jde to perfektně

A pak není co pokazit Šup šup do toho

Z okolí Plzně tedy nejsem Ale vážně jsem přesvědčený o tom že to zvládneš jak nic

2013-02-03 22:36:36

no jen nevím co mám nahřát můžeš to nějak ukázat na foto?

2013-02-03 22:46:24

Jojo nějak to zkusím naznačit, zatím přikládám stránku kde je pár fotek rozebraných světel abys věděl jak to vypadá

http://www.opel-klubas.co...iewtopic.php?f=40&t=31387

A abych nezapoměl, před nahříváním musíš sundat tu gumu okolo plexi, a jen tak pro jistotu se podívej zezadu plexi po obvodu jestli to nedrží i nějaký šroubek. Myslím že ne, ale jistota je jistota - pak by ses divil že ti to nejde odlepit

A mimochodem ty světla na obrázku jsou z Béčka, ty máš Céčko ne?

2013-02-03 22:57:02

Nenašel jsem na netu foto světel z Omegy kde by se to dalo znázornit, tak jsem našel nějaké jiné, ale to místo je stejné

2013-02-04 09:06:20

dej to píct do trouby bez všech gum součástek.

2013-02-04 09:19:23

napsal jsem: Někdo ty světla dává jakoby změknout do trouby ale to mu změkne veškerý plast a nevím jak se to dobře dělá aby se nedeformovalo, takže já to radši dělám tou pistolí a jde to perfektně

Ale to z toho musí všechno sundat, a nespálí se mu ten filtrovací molitánek v dýchacích otvůrkách?

A na kolik stupňů a na jak dlouho? Vždyť musí změknout celý to světlo, pak za něj zabereš a zkroutíš si ho

Tou pistolí nahřeješ jen to co potřebuješ a to lepidlo si nahříváš i po odchlípnutí a ono to jde ještě lépe. Abys to v troubě prohřál tak aby to lepidlo bylo vláčné jako pistolí a plexi šlo od sebe téměř bez násilí tak by ty světla zkáply

No ať si vybere co chce

2013-02-06 14:59:39

No tak dneska jsem vyoperoval světla a dal jsem nové výbojky.A NIC takže ted už jen asi ty startéry k těm výbojkám. To bude zas ranec. Jo a hned jsem udělal foto


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 10