Fórum - Téma


Přední náprava rozměry průměry


Fórum Omega B Přední náprava rozměry průměry

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2013-08-06 12:41:05

Zdravím Vás,

tak jsem si splnil svůj sen a pořídil si Omegu s výbavou Elegance 2.6 V6

a měl bych pár dotazů, prosím Vás určitě někdo z vás tady měnil silenbloky v ramenech přední nápravy, potřeboval bych vědět průměry otvorů pro zalisování těch bloků pro výrobu přípravků.

A ještě jedna taková zapeklitá věc ohledně přepisu atp.

Auto jsem koupil od jednoho který ho má na sebe odhlášené, ale né přihlášené či-li je v tzv. polopřevodu. V kupní smlouvě je uveden ten co mi ho prodával. Nejhorší je, že je takhle v polopřevodu již měsíc a něco. Na netu jsem našel mnoho debat, že na dokončení převodu je deset pracovních dní, nicméně za překročení této lhůty nehrozí žádný postih, je to jen doporučení, jedinný problém by prý mohl být při silniční kontrole protivným policajtem.

Dík všem za případné reakce.

vlastta  
vlastimil
2013-08-06 12:53:12

sádelňák: na 1 otazku ti neodpovim - nevim......co se tyka prihlaseni budes muset....

1) domluvit se s clovekem ktery je napsany jako puvodni majitel ve velkym TP (kupni smlouva s tim nema nic spolecnyho)

2) ziskat plnou moc od cloveka ktery ti auto prodal.plna moc se tyka toho ze muzes jednorazove disponovat pod jeho jmenem k prihlaseni vozidla...........zalezi samozdrejme jak k tomu budou pristupovat na urade.

....ja sem tak prodal jen papiry (v poloprevodu) a dotycnej rikal ze nebyl zadny problem......

3) pokud budes met zaplaceny povinko nikdo ti nic nemuze - je jedno kdo je napsany v TP

2013-08-06 13:09:19

Dík, jenže malý TP je procvaklý a ten co je v něm napsaný je z prahy nějakjých 400km... jde mi o tu dobu toho polopřevodu. A jak dlouho byly ty papíry v tom polo.. a on je potom přihlašoval a nebyl problém? a Kdy to asi tak bylo??...

vlastta  
vlastimil
2013-08-06 13:19:57

sádelňák: maly TP je procvakly protoze je v odhlasce........ty moje papiry byly v poloprevodu prez pul roku.omegu sem kupoval v zime minuly rok....k prihlaseni odeme dostal plnou moc ve ktere bylo psany ze muze disponovat mym jmenem k prihlaseni na svou osobu.prihlasoval ji nekdy na jare (letos).ale jak sem napsal - zalezi jak to posoudi dany urednik.nejlepe zajit primo na urad a zeptat se primo tam.neni to nic nelegalniho.jen je to trosku slozitejsi (tak jak vsechno u nas v cr)

jen si urcite zaplat to povinko

2013-08-06 13:32:35

Jo dík!

Auto má zaplacenou pojistku do 5/2014, Teď jsem mu volal a budu mít od toho co je v malém TP plnou moc. Dotaz už jsem poslal na e-mail na úřad, Frenštát je takový malý stát ve státě, ale kdyby jsi tu chtěl vykonávat nějakou nelegální činnost (třeba dílovat) tak máš otevřené dveře dokořán a policajti ti je ještě podrží.

2013-08-06 13:46:31

sádelňák: Osobně jsem nechal vyměnit celá ramena, bo čepy si to zasloužily skoro už taky a aspoň jsem kamošovi-mekánikovi ušetřil robotu s dost pracnou výměnou samotných silentbloků... A co se výroby přípravků na zalisování silentbloků do ramen týče, bude asi nejlepší vycházet z rozměrů silentů uvedených v prodejním sortimentu - kupř. FEBI uvádí:

přední: vnější/vnitřní průměr 58,5/14mm, šířka 56mm,

zadní: vnější/vnitřní průměr 49/14mm, šířka 45,5mm

2013-08-07 12:19:08

Jo dík, tak snad to nebude problém ta výměna, dělal jsem to tak na fábii a na fordu pumě, starý blok normálně rozvrtám a ten plech naříznu a pak to jde dobře. Nový nalisuju, ale potřebuju nejprv zhotovit ty "přípravky"

Ještě mám ale pár dotazů, jaké tam do toho dáváte svíčky, jaký olej. Dále, dají se rozvody udělat v garážovém prostředí, letmo jsem se díval a myslím si, že přístup je tam víc než dostatečný jen se vyháže par věcí kolem sání. Nějaké už jsem dělal, ale na 4válcích. Dále kde jsou, jestli teda jsou, nějaké aretační místa na váčky a kliku? Nějaké obrázky jsem tu našel, ale né ty místa a dotaz na ty co to dělali, je tam něco kde by mohl být problém. Za 1000 km mám interval na třetí výměnu rozvodů. Ještě k tomu oleji a svíčkám, je to předělané na ethanol tak jestli je tam potřeba nějaký lepší olej a svíčky. Má to najeto bez mála 320000 a udivuje mně, že ten motor je absolutně suchý.

Děkuji.

PS:

Nemáte prosim Vás někdo knížku jak na to v elektronické podobě, pár odkazu jsem tu našel, ale jsou staré a nefunkční.

2013-08-07 13:01:02

sádelňák: Tož svíčky mám momentálně Denso Iridium Power IK20, ale pokud jezdíš na E85, tož se svíčkami neporadím. Olej osobně používám Mobil1 5W50, ale běžně se dává 5W40 nebo 10W40, servisní manuál sice píše interval výměny 30tis.km, ale to je blbost, olej měnit max. po 15tis.km. Rozvody se v garážovém prostředí udělat dají - měnil mi je kamarád mekánik, jsou na to sice potřeba spec. aretační přípravky, ale má-li člověk zkušenost, obejde se i bez nich. Pokud přesně ví, co a jak a kdy, je to práce tak na dvě a půl hodinky, ale bližší technické finesy k jejich výměně sám neznám. Že máš motor zcela suchý buď jen rád, bo velká nemoc těchhle motorů je větší či menší průsak oleje pod ventilovými víky. A co se knížky týče, něco bych měl a pokud mi třeba přes SZ pošleš svůj mail, můžu ti to zkusit přeposlat...

2013-08-07 13:08:06

Tý jo, nejde mi to odeslat, píše to že nejsem oprávněn zasílat SZ, ale muj email není tajný. Glumol(zavináč)seznam.cz

A ještě k těm svíčkam, ten přístup je na facku, hlavně pravá strana ze předu.

Dík moc!!...

A prosím tě ještě, jaké specifikace ten olej musí splňovat??...

2013-08-07 13:36:53

sádelňák: Obecné specifikace použitelných olejů jsou na str. 216 http://www.club-opel.com/...ruka-Opel-Omega-B2000.pdf, API by mělo být SJ a výš, ale klidně i ještě SH. Že ti nejde poslat mi SZ, je divné, žádné omezení nastavené nemám a co se přístupnosti ke svíčkám týče, máš naprostou pravdu...

P.S. A knížku ti nepošlu , je to zazipované - já to otevřu, ale nejde mi to nahrát do mailu (tedy jinak to neumím, nejsem žádný PC odborník)...

2013-08-08 21:13:00

Dík,

a už další problém, jedu si to takhle v lese do mírného kopce otáček tak 2 až 2 a půl tisíce a jenom mrknu na přístrojovku a rozvítila se kontrolka emisí, žádný pokles výkonu, nic. Od koupi mám už zhruba 500km a vím, že v den koupě na palubním pc svítilo check to ale na druhý den už nesvítilo a nesvítí do dnes. Možná je to tím ethanolem, nevím, ale je fakt, že při nastartování studeného motoru je volnoběh hodně neklidný sice to nezdechna, ale dost se to tam hádá to celé trvá tak 15 max 20 vteřin. Máme doma ještě fabii 1 rv.05 a ta má stejný diagnostický konektor jako opel a dokonce se na tom kabelu rozvítí dioda. Mám VAGCOM, bude mi něco platné u opla? Nemůžu to vyzkoušet, páč mám úplně kantáre baterku v ntb. Doufám, že to bude svíčkama, zítra zkusím odpojit váhu vzduchu. Měl jsem ten samý problém i u escorta a mondea, u escorta to bylo svíčkama (rv 98 a v roce 2006 tam byly origo svíčky od výroby!!) u mondea čidlo teploty vody pro ŘJ.

P.S: Přátelé, jsem lenoch od přírody , kde bych našel návod jak vyblikat chybičky a nějaký dokument co jaký kód znamená?

Děkuji

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-08 22:04:49

sádelňák: Zdar lenochu, blikání budeš muset hledat, kór když to takhle napíšeš......

2013-08-08 23:35:27

Pokud jezdíš na čistý E85, nemusí se to líbit lamdba sondě. Tím pádem ti bude vyhazovat chybu... Vycházím z mých zkušeností s E85 v Opelech (C16NZ, C20NE, C25XE).

2013-08-09 17:06:59

Takže přátelé kamarádi,

Dneska jsem hodinu doloval z motoru svíčky, nikdy by mně nenapadlo, že bych musel kvůli svíčkám sundávat stěrače. No každopádně jsem je vytahl, na levé straně bylo čisto, ale na druhé straně byly trošku rezavé a moc se jim nechtělo ven a při tom dolování jak je nad tím ten svazek drátů v tom plastovém korýtku se mi podařilo rozpojit nějakou tenkou hadičku. Je tam pod oknem propojka ve tvaru "T" a právě u té nohy toho T se to odněkud odpojilo a já nevím kde, poradíte mi prosím kam to zapojit? nikde v okolí jsem nic nenašel. Svíčky budou až v pondělí , mám obědnané přímo na ethanol 200kč/ks. Při tom vytahování mi bohužel do válce napadalo trocha bordela co byl kolem svíček (rez apod) tak doufám, že to vyletí výfukem.

Posuďte sami, že na tyhle svíce to opravdu nemohlo moc dobřu jezdit.

2013-08-09 17:11:02

kopejda: Nebuď zlý na mě

2013-08-09 17:20:59

sádelňák: Tož jsem ti schválně došel udělat fotku (a to dokonce prší...), jestli ti to trochu pomůže... To téčko je napojené na podtlakovou hadici od sání k posilovači brzd. A sundávat stěrače při výměně svíček opravdu netřeba... Jinak buď rád, že se ti svíčky nekoupou v oleji, těsnění pod ventilovými víky máš tedy v richtiku...

2013-08-09 17:50:00

Tý jo, ty jsi teda borec díky ti!!

Tu věc jsem tam viděl a dokonce jsem to i ošahával, ale nenapadlo mě to obhlídnout. A ty svíčky byly opravdu tak dotáhlé a zažrané že jsem potřeboval vééélkou páku a ten plast pod oknem mi opravdu vadil. Teď už na to prdím, něco se tu ze slovenska žene, tak budu študovat JAK NA TO

edit:

nedalo mi to šel jsem to omrknout a zapojit

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-09 21:13:44

sádelňák: Asi jsi na to přišel sám, ty svíčky jsou otřesný, takhle opálený elektrody jsem už dlouho neviděl. To zapalování mělo sakra práci na té vzdálenosti udělat nějakou jiskru.

Na obr. svíčka Bosch po dvounásobném proběhu na vyhození a jeden z důvodů proč si koupit Brisk

2013-08-10 21:42:23

Tak já zse na svíčky brisk nemůžu plivat, protože je dávám do fabie která má najeto 260tis na lpg který tam je od novoty.

Používáme brisk silver LPG, mimochodem do Omči mám obědnané taky svíčky brisk, sice o něco drahší (nevím jak se to píše) ale brisk A myslím si, že takhle urvat svíčku není problém když někdo nedodržuje předepsané momenty a používá na to metrové trubky. Taky nechápu, jak někdo může skákat po klíči při utahování kol To je potom věc to povolovat po někom takovém

Už se nemůžu dočkat až bude pondělí a já je tam namontuju a nastartuju

Jsem opravdu zvědav jak se to bude chovat. Ještě musím dát do kupy zadní díl výfuku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-10 21:49:00

sádelňák: S tím utahováním máš samozřejmě pravdu Správně se píše "dražší"

Já jsem brisky jezdil naposled na Jawa 350 a nakonec jsem tam dal NGK a od té doby je používám všude. Prostě jsem s nimi nadmíru spokojen. Tím nechci tvrdit, že je brisk strašlivý šmejd, a rozhodně nikoho nehodlám přesvědčovat o tom, že NGK je nejlepší a všechno ostatní je na prd.....

Pak dej vědět, jak moc se změnil chod motoru s novými svíčkami


Odpovědět

1  2  3  4