Fórum - Téma


Přechod na mechanické čerpadlo


Fórum Omega B Přechod na mechanické čerpadlo

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-06-11 21:50:17

Ahojky všem u mého auta omega 2,5TD mi odchází u vstřikovacího čerpadla elektronická hlava. V servisu Bosch mi řekli předběžnou cenu 15tis za opravu a jedním slovem dodali, že po určitém počtu km se tato závada opět objeví, že tento typ čerpadla je tím známej. Přemýšlím teda nad tím koupit mechanické čerpadlo z BMW. Poradíte mi někdo z jakého typu BMW a co vše budu potřebovat na přestavbu? Děkuji Pavel

2013-06-11 21:54:24

margetin: V tomhle případě bude asi nejlepčí napsat nebo zavolat Davidovi http://www.club-opel.com/member_detail.php?id=4090, má velký zkušenosti a poradit by měl a mohl...

2013-06-11 21:56:16

colommbo: Děkuji Jiřiku už ho tu pár dní vyhlížím a asi mám smůlu

2013-06-11 22:00:39

margetin: David sem už přecjen tolik nechodí, bo Omču před časem prodal a pořídil si modrobílou vrtuli, ale napíšeš-li mu SZ anebo SMS, tož se určitě ozve...

2013-06-11 22:01:02

myslim si že by to mělo být čerpadlo z BMW E28 2,4td , taky myslim že budu muset předělat plyn z elektronického na mechanický, ale to je asi tak vše co o tom vím.

2013-06-11 22:09:27

colommbo: číslo a ani mail na něj nemám. Písl sem mu aspon do interky uvidíme

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-11 22:11:11

margetin: Jen otázka, je taková úprava vůbec legální? Mám dojem, že to bude muset posvětit opel jistým lejstrem a na dopravce udělat ofiko přestavbu.

Jde o zásah do palivové soustavy (přípravu směsi) a tedy i o emise zplodin. Stav vozu po zásahu nebude odpovídat prohlášení o shodě výrobku s homologovanou verzí schválenou pro provoz v ČR.

Už je vidím na STK a ME supi budou trhat maso za živa.

2013-06-11 22:13:35

kopejda: STK A EMISE nějak neřeším, majitelem je u nás muj bratr. A myslím že policajt po otevření haupny tuhle změnu nepozná

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-11 22:22:02

margetin: Tak to se někdo má potom bacha na průšvih na silnici a co na to pojišťovny a případná mobilní STK.

2013-06-11 22:23:21

Já emise ofiko prošel...jen jsem musel ubrat na šroubu bohatosti a hotovo auto ani nezakouřilo akorád to byla hrozná lemra

s tím zásahem máš svým způsobem pravdu,ale zas tak dalece bych to asi neřešil..něco jiného by bylo dát tam místo rotačního čerpadla řadové..

2013-06-11 22:28:06

dawetds: Nazdar pane, ty jsi ale rychlík...!

2013-06-11 22:29:20

Kdyby jen rychlík, ale i bez okolků hned odpověděl a poradil. Moc děkuji

2013-06-11 22:34:21

colommbo: Neboj na oplíky jsem nezanevřel a goor v naftě

2013-06-12 22:05:00

Nějak se kupí dotazy ohledně mechanického čerpadla + výměny,tak se pokusím něco detailněji sesmolit.

Takže základ je sehnat čerpadlo z BMW 524td nebo 324td. (nejlépe funkční)

Pak se musí sehnat plynový pedál z nějaké benzínové omegy + plynové lanko.

Pro demontáž čerpadla je potřeba přípravek tento: http://exteobchod.cz/crom...uxh-opel-ken5031640k.html

Bez něho je to 50:50,že přeskočí rozvod a je zase o práci postaráno.

Tak po demontáži sacího potrubí,vrtule,je potřeba sundat i "kolibku" napínák na klíňák. Je tam velikej imbus a jde povolit vždycky špatně.

Je to na obrázku písmeno A a musí se to rozšroubyt,tak jak je u písmena B. Jde to fakt blbě a komu se to podaří vyšroubyt celé,tak se musí flexou lehce ubrousit hrany aby se to dalo dát do svěráku a mohlo se to povolit.Právě pro práci s přípravkem je to nutné !

Potom se podíváš do té díry co vznikla a vevnitř je matička co drží hřídel čerpadla.Ta se může povolit a našroubí se na kolo přípravek.Přes ten přípravek se nasuje ta hliníková trubka co je součástí napínáku.

Potom odšroubyt trubky,přívod i přepad nafty,elektriku (velká kulatá svorka + konektor dole zespod čerpadla + očko ze stop velntilu.

Pokus se v tom ještě nikdo nehrabal,tak čerpadlo drží dole ještě jeden šroub přes plech..Ale to poznáte,když se povolí ty dva šrouby co čerpadlo drží,přípravkem se odrazí čerpadlo z kola a hmaty a chvaty se vytáhne čerpadlo ven.

Dyť říkám,že na tom nic není

Teť ještě než tam začnete lákat mechaniku se musí lehce poupravit samotné čerpadlo i blok motoru.

Na čerpadle se musí ubrousit ten držák (viz obrázek,pak se musí ubrousit (snížit výška) u písmene C.

Na čerpadle je ještě z druhé strana další páka..musí tam zůstat,ale nezapojuje se na ní žádný lanko a tak jsem ji flexou uřízl aby byla co nejkratší.Potom nezavazí při ladění (je tam více místa)

Na bloku se musí uříznout kousek litiny.Obrázek nikde nemám,ale když to čerpadlo tam budeš dávat,tak to poznáš co Ti tam zavazí.Zase flexa a 2 řezy a hotovo.

No tím je motor nachystanej.

Mezi čerpadlama (mechanikou a elektrikou) je ještě dost zásadní rozdíl v průměru dosedací plochy. Na obrázku u písmene E. Elektrické má ten průměr větší..tuším 68 a mechanika má menší (teť už nevím kolik) a tak je potřeba udělat na soustruhu mezikus.Venkovní průměr musí být jako průměr elektriky,vnitřní by měl být co nejtěsnější na mechanice a hloubka 1cm.

Jak budeš mít mezikus hotovej,tak je potřeba ho nasadit na čerpadlo a sehnat si tekutý hliník a zapatlat to tak,ať je to co nejvíc rovně (kvůli těsnosti gumičky.

Nechat to cca den vyschnout a ještě zvětšit oválné díry co čerpadlo drží a umožňují měnit předvstřik. Už jsem se totiž setkal s tím,že bylo čerpadlo co nejvíc od motoru a motor šel pořád na tvrdo a tak je to je prevence.Lepší než zase tahat čerpadlo ven.

Ještě je dobré ze šroubu bohatosti odstranit železnou plombu.. stejně s ním budete kroutit o sto šest a tak ať se potom nemusí pracně šroubyt ven.

Čerpadlo se nadá nasadit o 180st a podobně..prostě se musíš podívat kde je klínek a kleštěma ho přecvakat tak aby při montáži to na ten klíne pěkně sedlo.Třeba se to podaří až po třetí,ale raději ho 2x vytáhnout a překontrolovat,než to nasadit mimo klínek (jde to,taky se mi to stalo)

Trošku pomůcka je,zapamatovat si o kolik leze ven závit na té matce co tu hřídel drží.když si to totiž na klínek nesedne,tak i při uplném utažení ten závit je o cca 3mm hlouběji..Prostě si to chce na to dát bacha.

Jakmile se to podaří,čerpadlo utáhnout a vytáhnout přípravek a nastrojit vše kromě sacího potrubí, přepadu nafty do nádrže a trubek na vstřikovačích (ty je dobré mít našroubené,ale neutažené.

Pokud jede podávačka,tak stačí zapnout klíček a počkat až z vracečky bude téct nafta ven.Vše utáhnout a zkusit start.

mělo by to první stříkat naftu z trubek a po utažení by to mělo chytnout a pak záleží jak je čerpadlo nakloněné a nastavené a podle toho se motor bude chovat.

Pokud klepe,tak chce naklonit kousek od motoru.

Kdyby byla k dispozici diagnostika,tak je vyhráno,motor ohřát a poklepáváním po čerpadle nastavit předvstřik mezi 2,5 až 3,5 stupně.Pokud diagnostike není,tak stačí přiklonit čerpadlo k motoru a až začne klepat,tak kousek vrátit zpět..Ale raději tu diagnostiku.Motor pak jde lépe od spodu i nahoře.

Našroubyt sání a jet to projet. Bude svítit kontrolka motoru,nebude fungovat tempomat,ale pokud se Ti bude zdát,že je to líné,tak se vzadu přidá na šroubu bohatosti (tím se zvednou otáčky) a šroubem volnoběhu se seřídí volnoběh.Já jezdil se šroubem bohatosti naplno a jelo to mooc dobře.Že je naplno se pozná tak,že už nejde stáhnout volnoběh.

Snad jsem na nic nezapomněl a někomu tahle esej pomůže

a stejně zapomněl.. jak vede ze sání hadička k čidlu tlaku turba,tak na ní se musí dát "téčko" a tu věten natáhnout tam,kde je písmono A.Jinak by nefungoval přidavač.

Někdy se stane,že čerpadlo zrovna vychází na ten vývod zespod sání,tak to jde vytáhnout kleštěma přesně tam pasuje brzdová trubka.Ta se tam nastrčí a pěkně ohne.Ještě se ze sání musí vyšroubyt čidlo teploty nasávaného vzduchu. (mají ho jen modely bez váhy vzduchu.Vyšroubyt a dát tam zátku.

2013-06-12 23:28:15

dawetds: Takovýho tě neznám, Davide, hotovej Charles Dickens...

2013-06-13 07:33:11

Úplně idealní popis. Děkuji ti moc Davide

2013-06-13 08:46:39

colommbo: A kdybych udělal širší okraj,tak je to ještě delší


Odpovědět