Fórum - Téma


Prasklá hlava válců...?


Fórum Astra G Prasklá hlava válců...?

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

1998 Astra G 1.6 VIN: W0L0TGF35W2154533

1 fotek  |  1 servisních knížek  |  106 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Maximální rychlost 165 km/h. Hmotnost 1 500 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X16SZR.

OPEL ASTRA-G CARAVAN


1  2  3

2015-03-03 16:17:40

venca49: "Myslím si, že ani kolem gufer na ventilech by to tak nežralo."

Myslím si totéž, Václave. Už špatně těsnících gufer mám třikrát tolik co Jan a do v servisní příručce udávané (žádné "až", prostě spotřeba oleje) spotřeby oleje 0,6litru na 1000km se stále s přehledem vejdu...

2015-03-03 16:21:36

wwq: Pokud ti jde olej do válců, jako že, bohužel, asi ano, tož totálně zas*ané svíčky nemohou pořádně pálit. Dáš nové a za chvíli to bude stejné. Klidně bych jen vyčistil ty, co v motoru jsou, a zkontroloval odtrh, pokud tam nejsou hodně dlouho.

Venca49  
Václav
2015-03-03 16:36:22

Problém může být i v kroužkách,jak stíracích tak těsnících.Jestli jsou volné v drážkách,tak pumpují olej nad píst a tam shoří.Kdysi v motorech po GO na T-603,vyběhly z fabriky písty ze špatným tvarem(rozměrem) u kroužků.Zjistilo se to až když nastaly reklamace GO motorů.Motory šly jako z praku,ale žraly olej,1litr na 500km.Pokud se firmy obrátily s reklamací,byly jim písty vyměněny.

Je možné,že je tady také problém s opotřebením pístů,nebo s odvětráním klikové skříně.

2015-03-03 16:46:51

venca49: Kdysi jsem četl, že u jedné série Oktávií první řady byly v některých benzínových motorech kroužky už z výroby nasazeny obráceně, snad stírací. Co to dělalo s olejovým hospodářstvím, si asi dovedete představit, nejhorší ale bylo, že automobilka se k tomu prý postavila stylem "já nic, já muzikant"...

wwq
jan
2015-03-03 19:35:07

tak tlaky změřene 1-105 2-115 3-70 4-125

2015-03-03 19:51:24

wwq: Netuším, v jakých jednotkách je to uvedeno, nicméně na tom až zas tak nezáleží - pokud by byly tlaky uvedeny takto: 10,5 - 11,5 - 7,0 - 12,5, tož je to stejně špatně - rozdíl tlaků mezi jednotlivými válci by měl být max. jednu jednotku měření, tedy jakžtakž by byly válce 2 a 4, první válec nic moc a třetí dost špatný. Chceš-li to řešit, hlava musí dolů...

Venca49  
Václav
2015-03-03 19:52:43

wwq: Žádná sláva.Hlavně ten třetí válec.Celkově jsou malé.Mají být 13 - 15 Barů,rozdíl max.1Bar.

wwq
jan
2015-03-03 20:05:48

dik za nazor jsem už bezradnej tet to prozměnu za jizdy chcipa vyměnil jsem svíčky palivovej filtr a pořad stejne jak se daří tak se daří.

2015-03-03 20:12:15

venca49: Děkuju za upřesnění, Václave, a ano, bary, jen ty Janem udané hodnoty v barech nejsou.

wwq
jan
2015-03-03 20:15:23

omlouvam se..

2015-03-03 20:18:58

wwq: Negativní vlivy se kumulují - obecně nízké až místy velmi špatné kompresní tlaky, spalovací prostor zas*aný od sazí a karbonu, výfukové svody jakbysmet, takže motor už může mít co dělat, aby se na volnoběh vůbec udržel v chodu a pakliže má tendenci zdechnout, logicky problikává i kontrolka mazání... Nevidím to moc dobře, roboty na tom bude hodně...

P.S. To nic, Jene, my si to už nějak přechroustnem...

wwq
jan
2015-03-03 20:22:01

colommbo: te prace určitě bude dost nevím zda ho dat prič nebo opravit jsem sním dost spokojenej tak jsem z toho špatnej.

Venca49  
Václav
2015-03-03 20:26:14

colommbo: Jestli Bary,Atmosféry,kPa - jak je uvedeno v tabulce,je to pořád více než je uvedeno Janem.Ta desetiná čárka by tam určitě měla být.Z praxe to je průměrně kolem 14 jednotek(Barů).Tady je to i rozhozené,buď ventily,nebo kroužky a písty.Proto to také žere olej.

Venca49  
Václav
2015-03-03 20:27:54

wwq: Možná se podívat po jiném,zachovalejším motoru.

2015-03-03 20:33:16

venca49: A to je přesně velké dilema - jestli (nechat) udělat tenhle motor a vědět, co mám a že je to v pořádku (a vrazit do toho odhadem tak kolem 15tis.Kč) anebo sehnat jiný motor s přecjen nejistou prognózou...

wwq
jan
2015-03-03 20:36:33

venca49: cenim si vašich rad a nazoru.

Venca49  
Václav
2015-03-03 20:38:44

colommbo: Záleží jak bude dělat opravu.Když dá písty,kroužky atd,tak lehne klikovka na ojničních ložiskách.To by chtělo kompletní GO a na to 15 tisíc nestačí.To je výbrus,přebroušení klikovky pánve,písty.......Na jak dlouho vydrží kasle a to ostatní?

Vím,že je to těžké rozhodnutí,ale ne všechny motory budou špatné.

2015-03-03 20:46:16

venca49: Mně je to jasný, Václave, akorát jsem nechtěl strašit hned velkou finanční ránou, protože jsem gentleman... A tedy v tomto případě bych osobně o GO motoru z důvodu nerentability asi neuvažoval, 25tis.Kč (přijednom i hlava) je opravdu vzhledem k hodnotě auta hodně... Ale třeba někoho ještě něco napadne, nebudeme rozhodovat za Jana...

Venca49  
Václav
2015-03-03 20:50:29

colommbo: OK.

wwq
jan
2015-03-03 20:51:11

nic jineho nzbyva než to prodat ...


Odpovědět

1  2  3