Fórum - Téma


Potřebuji vaše zkušenosti


Fórum Omega B Potřebuji vaše zkušenosti

Informace o modelu: Opel Omega B



2008-12-21 16:31:31

Ahoj, všechny zdravím....

Jsem ted nově registrovaný z jednoho důvodu. Na jaře plánuji koupi auta a mám několik favoritů. No favoritů, spíš několik aut, která porovnávám, snažím se na ně zjištovat co možná nejvíce info, abych se pokud možno dobře rozhodnul.

Mezi těch několik patří audi V8, A8 4.2 .... a po několika dalších asi můj favorit OPEL OMEGA MV6... chtěl bych zjistit klady a zápory a hlavně, hlavně zkušenosti majitelů s touto lodí.... náhon na zadek, 211 koní, hmotnost kolem dvou tun atp. Takto by se daly zhruba shrnout mé informace, takže se těším na vaše rady, příspěvky atd....

Sám osobně mám docela strach z automatu....

2008-12-21 23:53:10

Tak strach z automatu a chceš A8 4.2??? 4.2 v dině je sice nářez, MV6 se může jít proti tomu bodnout - jak výbavou, zpracováním, tak ale i výkony a jízdními vlastnostmi, ale naprostá většina 4.2 se dělali v quattru a s měchama (pneu pérování, ne principielně jako citroën, ale jako třeba karosa ), jeden měch má sice životnost vozu, ale jinak stojí třicet litrů a pochybuju, že ojetá 4.2 dostálavala plnou péči (plnej céres ale určitě), na druhou stranu počítej takhle:

Opel Omega MV6 ->>

  • jen tři litry mlíka na placení povinnýho a na živení benzínem
  • jen zadohrab
  • starej poctivej 4q automat (myslim)
  • cena dílů a jejich dostupnost v replikách 1A
  • neatraktivnost pro chmatáky
  • nebudí závistivé reakce
  • je to naprosto běžné, ničím neexotické auto pro denní potřebu
  • opravy a vychytávky si uděláš ve většině případů sám, a co ne, kdejakej šikovnej (tady kladu velký důraz na slovo šikovnej) a spolehlivej ferda šikula ti to udělá - a nepotřebuješ ty nabobský dementy z autorizovanejch servisů, co uměj hovno

Audi A8 4.2Q ->>

  • je to ikona na kolech
  • žere to a zas tak moc to nejede
  • každej si to spojí s politikou a podnikatelema a šmelinářema (něco jako sierra nebo piáno za komárů - to co měli zelináři a řezníci)
  • sehnat dobrej kus = nesmysl
  • ceny dílů v replice a jejich dostupnost 4C
  • nic si na tom bez spešl nářadí a předem nacvičenejch hmatů a chvatů neuděláš, bez počítače si vyřízenej a to nemluvim o citlivosti automatu na jakost a třídu ATF
  • motory žerou olej na litry, každej tam sral syntetiku, ale ten motor je koncepčně dvacet let starej a byl dělanej na 10W40 . . . a to nikdo nechce pochopit, přece nebude lejt do audi levnej olej, že?
  • furt se něco sere - jsou to drobnosti, jako třeba termostat - je plněnej médiem (ne, neni to bimetal, jako u normálního auta) a když se vysere, zůstane zavřenej - 4.2 uvaříš za . . . 7km jízdy . . . a termostat je pod rozvodama a na řemenu v V8 se můžeš třikrát oběsit, nebo třeba podtlakovej bazmek pro nastavení vaček (u 5V) - záležitost řádově za 300 Kč, ale půl dne práce a sraní, to samý vejškový čidla kvůli automatickým naklápění xenonů - pikatchovina na třetí, tuna kravinek a vyfikundací v interiéru - vše je na čudlík a vše většinou nefunguje, nebo ty dementní výparníky klimy - jsou dva, oba zásadně prohnijou - a dostat je ven znamená tejden demontáže půlky věcí z motoru (jsou pod torpédem a všechno je tam nahňácaný na pár cm3) - nemluvím o servomotorcích na klapkách pro vzduch - taky libózní oser.
  • gufery na zadním diffu - životnost cca 2 roky/KS
  • přední náprava - padesát ramen, táhel, kloubů, silentbloků, příček a pomocnejch ramen v gumovejch uloženích. Voser na entou, cena závratná, neboť koupit si febi znamená to měnit za rok zase. Vyzkoušeno! Motor je těžkej a přední náprava trpí jak mezek nejenom vahou, ale i tim, že je hnaná
  • vynikající brzdy, ale fakt, nezažil jsem lepší reakci a dávkovatelnost brzd jako u těhle audin, nevadnou a když jsou pístky v pořádku, ani při brzdění z 200km/h to nikam netáhne, nevybruje . . . ale proto taky ty brzdy stojej ranec a kupovat něco jinýho než ATE je blbost, pokud si nekoupíš třeba racing bremsen kit od zimermanna za asi šedesát tisíc a máš pak profi okruhový brzdy
  • jinak je to bezproblémové auto nevhodné na denní ježdění, pokud nemáš příjem šejka Al Kližky z družstva OPEC

2008-12-22 11:42:10

No, u A8 je můj zájem spíš danej tím, že naše rodina je audinová, v baráku nebylo nikdy nic jiného a strýc tu starší má. 4.2 Q a nijak si ještě nestěžoval, a říkal, že to auto se dá v celku dobře utáhnout a potom, co jsem se podíval na net a viděl, že stojí kolem 100 - 150 tis, tak mě to zvyklalo. Je to sice žrout peněz a s tím počítám, ale na druhou stranu mě vcelku děsí ceny za díly, když se to vysere... s prací by neměl být problém, protože jak jsem výše psal, strýc je automechanik a rýpe se v tom od vidím do nevidím, ale jak jsi psal, ty díly......

ještě by mě zajímalo, jak přesně to je s tím pérováním u starých typů. To se automaticky nastavuje podle druhu jízdy , nebo se to dá nějak ručně nastavit řidičem (jakože si navolím sám a zůstane to tak) ... to jsem se na netu nikde nedočetl.

U té omegy mě děsí nepozink kastle, abych to nekoupil a za pár let mi to nevykvetlo, protože peněz není nikdy dost a nerad bych je donekonečna vyhazoval. Ale designově se mi líbí víc než audina a je pravda, že si jí někdo jen tak nespojí s něčím "nekalým" ....

Hlavně ted potřebuju na jaro velké pohodlné auto na delší cesty do práce (Jihlava - Brno), a nerad bych to jezdil ve feliše

2008-12-22 11:49:19

V ceně 100 - 150 tis koupiš už pozinkovanou omegu B 2000 idealně s motorem 3.2 V6 automat vzhledem k tomu že tyhle auta už nekupovali mladi frajirci na vylítání nemusiš se bát automatu a nehnije to to vim.

2008-12-22 22:33:21

Mno, tak nepozink kastle . . . mam 95' původem od ministertva financí, takže pochybuju, že se mojí omegou v minulosti někdo mazlil, ta jezdila po Práglu sníh sůl déšt jaro léto podzim zima a zatim (musim zaťukat) to nikde nehnije hloubkově a jen ty zadní dveře začínají chytat v rozích bublinky, ale já to seru, páč potřebuju jezdit, jezdit a zase jezdit.

Jinak když počítáš těch 150k jako horním limit, Paczqo má pravdu, kup si facelift v plný polní a máš to . . . nedávno tu jedna proběhla v inzerci, i s LPG za . . . 180k?? nevim už přesně . . .

Do audiny bych já nešel, sháněl jsem na to rok a půl díly u vnitra - proto je to v mých očích sráč, ale luxusní svezení. Jinak to pérování má režimy, poslední modely (do 2003) mají i tu automatiku, starší mají jen ty volitelné režimy . . . aspoň tak to měli ty ministerský pasráče . . . jo a jeden detail, v manuálu píšou že se má výhradně používat BA98, nesmysl, jednotka si s BA95 poradí.

EDIT: jen tak pro představu . . .

120k a máš tuto:

http://www.sauto.cz/car_d...php?filter_car_id=6618101

nebo

http://www.sauto.cz/car_d...php?filter_car_id=6835216

takže ještě zbyde na zimní obutí a první servis . . . .

AUDI:

příklad šmeliny . . už jen podle fotek

http://www.sauto.cz/car_d...php?filter_car_id=6586431

normální kus:

http://www.sauto.cz/car_d...php?filter_car_id=6606109

2008-12-22 23:55:04

Beawer pozink určitě nemáš jelikož Opel začal pozink používat až v roce 1997 do te doby to bylo všecko nepozink ale je fakt že moje byvala 94ka taky nikde nerezla je to asi kus od kusu ale skutečně pozink je až od roku 1997. Facelift v plný naloži s 3.2 V6 koupiš vklidu za 100tis + počitej tak 20tis do prvotniho servisu jako rozvody, asi tlumiče a tak ale potom už budeš jen jezdit a uživat sia neděs se toho že to auto bude mit nalitano přes 200tis tenhle motor toči dost nizko a jede jak drak takže cifra 200 tis km bude lehce zajetej motor.

2008-12-23 12:04:06

tak jsem už asi omegovej... nevím, proč všichni žerou jen A8 ... oma po tom faceliftu je naprosto dokonalá, ale s 3.2 jsem jí nikde nenašel... jen s 3.0 a navíc u nás, když je model v plný, tak je k vidění jen v bílé kůži, což nechci.. značka ideál by byla černá v černý, takže budu muset hledat a čekat.... a ještě jsem se chtěl zeptat na audio.. jestli to hraje dobře v sérii nebo do toho budu muset vrazit nějaký chechtáky ...

2008-12-23 12:12:44

hledej hledej hledej ja mam 3.2 v6 v černy kuži a kdyžn jsem shaněl bylo jich k mani vic ta 3.0 v6 jsou první modely faceliftu to bych už nebral navic u 3.2 ti odpadnou ventily s EGR ventilem. ale fakt hledej pořadně neboj najdeš. Jinak audio je tam Bose v zakladu to hraje velmi dobře ale pokud jsi rozmlsanej nějakou kvalitni zastavbou tak asi investovat budeš chtit ale jinak je to fakt super.

2008-12-24 00:36:47

právě, že jsem se díval u nás a žádná oma 3.2 tu není a na mobile.de. jsem taky žádnou nenašel, asi hledám blbě, nebo to je opravdu nedostatkový zboží ....... bose? Kvalitně? a utumení? ( jestli ti při pořádných basech "netancujou" panely ve dveřích apod.... ,) uvidíme, všechno bude.. už aby bylo jaro....

2008-12-24 09:34:10

doopravdy hledej ono jich moc neni to je pravda a hodně majitelu si ji drži ale najdeš neboj, ano audio je od značky bose 8 repráku + woofer v kufru, kvalitně to celkem hraje co se tyka tlumeni je tam takže nějaky rezonace nebo tak nejsou pokud si pouštiš nahravky s kvalitnim zvukem někdo se divi že ma rezonace když si tam poušti hudbu kterou si natahal z videii z youtube kde ten zvuk prošel tolika komprimacema že s originalem to ma pramalo společne, co se tyka basů duní to hezky samozřejmě ten woofer nějak velký neni takže to neduní jak nějakej 12" woofer ale neni problem předělat. Jinak kdyby jsi přeci jen chtěl jine audio tak upozornuju že tyhle omegy s 3.2 V6 maji většinou autoradio NCDC 2013 nebo 2015 a to ma takovou nevyhodu oproti těm nižšim trřidam že bez nej auto nefunguje stejně tak radio nefunguje bez aut resp bez toho v kterym bylo namontovane tudiž když bys ho přehodil do upůlně identicke omegy tak nepoběží takže ho nevyndaš a nevyměniš za jine sice jde uprava řidici jednotky auta a radia aby šlo radio do jineho opela a auto aby tam šlo jine ale jedinej člověk o kterym se vi že to dělá je nějakej polák a chce za to docela slušnou raketu takže pokud už bys chtěl jine audio tak je to krapet složitějši proces ale jde to. Každopadně do začatku tě audio nezklame a bude se ti libit ale časem třeba začneš uvažovat že by jsi nto vylepšil to asi jako auto ja byl ze začatku taky spokojenej s vykonem všim no a už to ve mě začlo vrtat a koncem ledna jsem objednanej na čip k BitPoweru protože když už mam 218 koni tak pro bych nemohl mit ještě vic takže to same s audiem

2008-12-25 22:54:50

218 koní není zas až tak moc na takto těžké auto. já to beru jako ten nejnutnější pro svižnou jízdu(menší objem ani diesel z tohohle důvodu nechci) a pokud se mi povede takové auto sehnat, tak už s ním asi nic dělat nebudu -přeci jen bych potřeboval, aby chvilu vydrželo a s chiptuningem jde sice výkon nahoru, ale životnost motoru dolů a myslím si, že těch "pár" kobyl navíc nestojí za tu pálku, až se ti tam něco podělá..... ale nejsem automechanik atp., jen soudím z názorů jiných a z různých článků (dejme tomu, že se o tuning zajímám už delší dobu) ........ audio, to je těžké soudit, protože jsem to hrát ještě neslyšel, ale do aut jako je toto se dle mého dávaly velmi kvalitní komponenty, takže bych se toho nebál. Spíš mě zajímalo, jestli je dobře utlumené, protože kamarád má mazdu 6 a hraje mu skvěle, ale když tomu dá, tak vše všude vrže, skřípe a vibruje jak divoký...

2008-12-26 00:33:49

No nevím jestli těch 20 koní navíc stojí za ty peníze.A taky nepočítej s tím že Ti to bude míň papat a to mluvím z vlastní zkušenosti, pokud chceš využívat ten výkon navíc tak to prostě žere.Já pod 9 litrů nejdu, rád ty svý koníky proženu.

2008-12-26 01:38:49

Tak co se tyka spotřeby dokud to bere do 15l/100km tak pohoda pak už možna bych to řešil a narovinu nekupoval jsem si tohle auto abych řešil spotřebu nebo investice a naklady, cena vim jaka je ale zase maji dobre zaručni podminky to je prvni věc druha věc je že sice to přida jen 20 koni ale aspon to neni extremně vyhoněny nebo zbastelny typu čipy firmy ABC tuning aby to snižilo životnost motoru každej motor ma rezervy už jenom z toho duvodu aby vydržel ruzne druhy podminek provozu např krute zimy nebo naopak tropy a jelikož v čr ani jedno nehrozi je tam možnost trochu i timhle přidat navic bitpower ze zkušensoti znamych co od nich maji čip je kvalitni na tohle a vzhledem k tomu že jsou planovane dalši upravy na motoru mechanickeho razu kde už se investovalo do nakupu věcí je docela žadouci i ten chip a určitě ho nechci kvuli spotřebě ja vim 15tis je docela hodně ale jednak za kvalitu se plati a prostě tohle auto jak jsem psal neni kupovane abych pak řešil každou investici až budu chtit řešit spotřebu koupim si nějaky litrovy auto nebo hybrida ale určitě ne auto s obsahem nad 3 litry. A co se tyka vydrže nevim jak ta 2.5 DTI ale ta 3.2 V6 je v běžnym provozu ne moc namahana ten motor si toči po městě mezi 1000 - 1500 otačkama a mimo město to toči pod 2 tis při použiti kvalitniho oleje ne žadnyho texaca za 70 kč litr a kvalitniho benzinu motor nema čim trpět samozřejmě ped čipovanim je potřeba aby byl motor plně fit takže předtim bude omegu čekat komplet kontrola a odkarbonovani a potom už čip v rozumnem nastaveni tomu neubliži takže obavy že člověk da čip a za 10tis km se mu rozleti motor nemusi byt pokud se stoji trošku přizemi a nečeka se že mu čipem přidaj 34kw jak slibuje nejmenovana firma. Každopadně když si auto nechaš v seriovem stavu tak budeš i tak vic než hiodně spokojenej a nemusiš se bat o jeho vydrž.

¨Jinak k audiu kvalitni komponenty tam jsou tlumeni taky ale woofer je vzadu v plastovy ozvučnici ktera sice tlumena je ale pokud je někdo zvyklej na hudbu z kvalitni ozvučnice z MDF a ostřejši tweetry typu hertz a podobně tak prostě se mu to pozdavat nebude ale normalni člověk bude z toho zvuku nadšenej a bude si mlaskat blahem.

2009-01-14 23:43:36

Zdarec

jako A8 V8 to je lod, ale ty motory se strašně popravdě serou a i ty automaty a pokud ti nevadí náhon na zadek tak jdi do té omegy mv6 je to fakt lod a od té audiny se moc už neliší,ale to je můj názor.


Odpovědět