Fórum - Téma


Posilovač řízení


Fórum Zafira A Posilovač řízení

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2016-05-23 22:56:07

včera jsem nenastartoval, rozjížděl jse se z kopečka na 3 a 4 rychlost, pak jsem vyndaval baterii k nabití asi po cca 10 km jízdy a byl horký + kontakt a dnes mě přestal na kruháku fungovat repasovaný posilovač řízení a ted nejde. Může jedno s druhým nějak souviset? Díky za radu. Zafira nafta rok 2000, obsah 1995.

2016-05-24 00:55:52

S největší pravděpodobnosti ti auto nedobíjí.Pokud to tak je tak ti ŘJ odpojí vše od elektriky ,

Změř si dobíjení a uvidíš .Většinou stačí vyměnit jen uhlíky v alternátoru.

2016-05-24 04:47:31

To sa ti hreje kontakt na baterke?

Pozri sa sem:

http://www.club-opel.com/...-kontakt-na-baterke-90180

Mne to pomohlo.

2016-05-24 08:20:30

bruno2: baterku zkontroluji, ale vloni někdy v září jsem všechny kontakty měl rozbrané a čistil.

Mě se hřeje plusový kontakt. Ale zatím jen jednou, když jsem vyndaval baterku na dobití. Mě šlo o to taky, zda ty závady nesouvisí s posilovačem řízení, který pak přestal druhý den fungovat.

2016-05-24 08:24:25

larkito: Jsem sice bývalý elektrikář, před 30 lety, ale ted moc už nevím jak na to změřit dobíjení. Mám zde jen běžný ampermetr (asi záleží na vnitřním odporu?). Řekněme za chodu motoru na kontakty baterie a zda neklesá napětí při přidání plynu?

2016-05-24 09:13:07

změř voltmetrem baterku před nastartováním a při běžícím motoru.

Jinak je to Má vlastní zkušenost dojížděl jsem deset kilometru bez dobíjení a baterka vypadala jak by vařila .Ten odběr je tam enormní.

Jinak dobíjecí proud by se měl pohybovat okolo 14,4 volt.Počítej s tím že pokud máš vybitou baterii bude ti to ukazovat míň.Než se opět nabije ,ale proto si měříš baterku před nastartováním .

2016-05-24 09:50:23

lada: Ano, možné špatné dobíjení a nefunkční posilovač řízení spolu u ZafA souvisí. ZafA má elektrohydraulický posilovač řízení a pokud altík dobíjí málo a klesá i napětí akumulátoru, řídící jednotka elektroservo odpojí, aby zůstalo co nejvíc energie pro samotný chod motoru (elektroservo je velký žrout proudu.) Jak už je tu psáno, změř klasickým voltmetrem napětí na svorkách akumulátoru - na volnoběh bys měl naměřit kolem 14,2V, při zvýšených otáčkách asi ještě o maličko víc.

2016-05-24 11:18:03

Tak snad nejhorší zažehnáno, uzemnění jsem trochu polechtal a měl jsem vysazenou krabici s pojistkama pod kapotou, ale to nevím, zda to něco řešilo. Volant se uvolnil. Tak doufám, že posilovač bude OK. A posilovač najednou funguje. Ovšem už při měření se zahříval kabel na plusu jako před tím, jsou tam dva jeden jde asi do pojistkové skříně a pak na kostru nad baterií a silnější tuší, že asi bude k alternátoru. A tenhle silnější je asi problém, byl po ujetí asi 2 km horký, že se nešlo dotknout. Takže asi vyměnit tenhle kabel. Jak dlouho to může fungovat, mě se zdá, že to chce bez ježdění hned vyměnit nebo oddělám baterku, co? Nebo se ve všem pletu? To ale bude asi chtít na jámu a tu nemám k dispozici. Nebo to půjde i na ulici?

larkito: baterka má s vypnutým motorem 12,48 (ale vím, že není plně dobita), po prvním stratu pak měla s vypnutým motorem víc-13,50. Natartovaný motor 700-800ot: 14,10, 1250ot 14,22, 3500ot 14,23

2016-05-24 11:42:11

colommbo: Ještě tedy mám upřesnující dotaz, abych se ujistil a co nejrychleji odstranit hřátí kontaktu na baterce. Pokud hřeje plusový kontakt, problém bude jen v plus kabelu? Nebo to může být také na minus - problém přechodového odporu? Tam, kde se to hřeje by měl být problém, že?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-24 13:01:35

lada: Problém je přechodový odpor v místě kde dochází k ohřevu. To se dá dost dobře vypozorovat. Jestliže se hřeje plus pól baterie, vyloučil bych nejdřív baterii až potom bych řešil kabeláž.... Zkus jinou baterii na zkoušku a uvidíš.

2016-05-24 13:13:45

kopejda: Ted jsem vyčistil všechny kontakty na straně baterie, zatím ne u alternátoru, k tomu se zatím na ulici nedostanu. Jinou baterii nemám já jsem jen uživatel jednoho auta. Myslím, že jsem vypozoroval, že se ohřívá nejdříve silnější kabel, co jde nejspíš k(od) alternátoru, tedy přesně spojka na kabelu a od toho pak asi kontakt plusový u baterie. Vyměnit baterii myslíš jestli není vadná?

2016-05-24 14:52:10

kopejda: tak jsem si koupil novou svorku a když jsem dotahoval poslední šroubek klema se rozpadla na kousky jako z písku. Takže díky český průmysle.

2016-05-24 16:25:22

Tak zahřívání plus+ kontaktu je po peripetiích snad vyřešeno. Vyměnil jsem originál svorku kde byl kabel zapájený a zatím nahradil jinou. Snad to tedy bude mít dobrý vliv i na posilovač. Ten zatím maká. Nabíjení teď za chodu volnoběh až cca2500ot přes 14,20-14,25 V.

2016-05-24 16:50:48

Však som ti to písal na začiatku. Mňa to tiež potrápilo a pomohlo to aj štartovaniu. Od tej doby je to OK.

2016-05-24 17:17:16

bruno2: Samozřejmě díky všem za rady. To je jasné.

P.S.:

Jen mě dostala kvalita dnešních výrobků, ten obchod se specializuje na škodovky a je zde už léta, šel jsem tam, rptože to mám blízko a znám je. Oni z toho byli tedy taky šokovaný. Hned, že to přestanou brát z toho zdroje. Ale člověk stejně neví.

2016-05-24 17:35:12

Ono tu každý rád poradí a poteší ich ak to pomôže.

Každopádne si radšej prehoď aj mínusový kontakt.

Ja som prehodil jeden a druhý začal hriať.

Tak som ich vymenil obidva a je pokoj.

Keď som ich kupoval tak mi radili že doťahovať s citom lebo potom vraj v praskajú.

Tak nech ti to dobre jazdí a prajem veľa kilometrov bez závad.

2016-05-24 20:14:31

Nebude to vadne "dobijeci" rele na alternatoru? Ze mu tam posila moc proudu a hreje se..

2016-05-24 22:27:24

lukaszafiraa: Tak jsem se radoval předčasně, pořád je někde problém, možná kabely na druhé straně u alternátoru, možná relé nebo též posilovač kaput. Jelo to 24 km be problémů plus+ se nehřeje, ale pak to prakticky na rovině vyplo posilovač a 10 km jsem jel ted zase bez posilovače domů. Před tím to dvakrát v rejdu kratonce vyplo, tak už jsem tušil, že to nedopadne. Tak nevím zda elektrikáře s diagnostikou či někoho na posilovač. Už jsem myslel, že do toho nebudu cpát peníze, protože sháním jiné auto. Tak jsem trochu bezradný, co teď.

2016-05-25 00:57:58

Pravděpodobné krátké uhlíky v alternátoru.Jeví se to jako dobré ,ale při delším vytočení motoru to nestíhá a odskakují.

Si myslím že diagnostikou nic nezkazíš.Ale asi tam nic nenajdeš.

2016-05-25 07:17:38

Premerit dobijeni, kolik dava proudu, zatizeni atd. Diagnostika asi nic neukaze jak rikaji vyse. Volt metr a amper metr, zadnou zarovkou. Kazdy elektrikar amater ho ma. Setra mela neco podobneho na felde nechala to tak daleko az se ji roztavila baterka


Odpovědět

1  2