Fórum - Téma


Poraďte s automatem


Fórum Frontera Poraďte s automatem

Informace o modelu: Opel Frontera


1  2

2009-01-23 19:21:24

Zdravim všechny OPELáky. Něco o mě, nikdy jsem neměl Opel zrovna v lásce, sory, ale osud si se mnou pohrál a tak už s Oplem válčim asi 8 let 2x Omega A a teď Frontera 2,3TD a Omega 2,5 V6. V autech se vrtam dos často, takže o nich něco vim, jsem vyučenej automechanik, ale neživim se tim, jen sem tam nějaký melouch, ale přesto, než začnu plašit, ta se zeptam. U tý omy 2,5ky mam automat a chci se zeptat, jestli je normální, že při studeném motoru, nebo lépe při každém studeném startu převodovka prostě nějakých 400 až 600 metrů prostě neřadí. Během této vzdálenosti nic neklepe, nevybruje, prostě to jede jen na jedničku. Pak to normálně zařadí, naprosto plynule a bez problémů a funguje úplně normálně ve všech režimech jízdy. Zkoušel jsem nechat motor zahřát na provozní teplotu před vyjetím a pořád stejné. Dokonce jsem nechal motor při dalším pokusu zahřát při zařazeném D na ručce, čímž se zahřála i převodovka a zase nic. Dělá to od začátku, co to mam, tak jsem si myslel jestli to nemá nějakou ochranu a že to tak prostě je, ale jel jsem se spoustou automatů a žádnej to nikdy neudělal, tak fakt nevim. asi by bylo příjemější, kdyby to neřadilo vůbec, páč teď nevim, na čem jsem a kdy mě to kde nechá a to je nejhorší co může bejt.

2009-01-23 19:32:00

tak já mám úplně to samé, jen jsem zjistil, že stačí jed tak cca 150 m na 1500ot, pak zastavit a hned to řadí. Druhá věc je když se to vytočí nad 3000ot tak řadí okamžitě. Podle mě je to normální. Jak je teplo (v létě) tak to nedělá vúbec

2009-01-23 19:53:27

skuste se podivat na množstvi oleje, stav filtru a popřipadě novy olej! ten bych asi dal!

třeba už nema tu spravnou viskozitu

2009-01-23 21:41:33

Olej je nový, filtr také a doštelovaná pásová brzda. Oleje se vešlo myslim 9L+cca 3deci navíc vzhledem k tomu, že jsem to koupil s vadným motorem, takže byl venku a vylil jsem měnič a zhruba 10 měsíců to stálo, tak byl kompletně ze všech kanálů steklý. Takže se dá předpokládat, že je celá náplň nová. Jinak odpověď od Jirkose mě docela uklidnila, akorát jsem to ještě nezkoušel vytočit za studena přes 3000ot/min, protože je mi líto to takhle hned hrotit a hlavně to nemají moc rády hlavy. Jinak s těma metrama je asi fakt, že je to méně, ale když to jede na jedničku, tak se mi zdá, že je to věčnost.

Je ještě někdo, komu to také dělá?

2009-01-23 22:05:32

Zkoukni kolik tam máš oleje teď co se to naplnilo jestli ho tam nemaš moc, bylo to ztelké podivej se jestli se ti tam neudělala pěna ale mělo by to být ok.

Jedničku za studena to auto vždy drží je to z důvodu že než se převodovka ohřeje a olej v ní tak tímhle brání tomu aby se poškodila proto za studena to při rozjezdu drží jedničku delší dobu třeba i 600m je to z toho duvodu že než olej zřidne přeci jen ty propuštěcí kanálky jsou malé a hustej olej tak neproudí proto je tam tohle jak to zřidne tak je to ok. Pravda nad 3 tis je fakt hodně chudak auto prostě počkat chvilku ono si to tam samo hodí prostě to chce vyčkat než se rozproudí olej nic víc.Jinak pokus zařadit D a nechat auto na ručce je dobrej krok k tomu ten automat zabít. Celej život jezdim jen automatama a když jsem měl caddy STS to dělal taky evropský auta ne ale prostě u opelů je tohle specialitka toto zabezpečení cpou i do nových Easytronicu takže si z toho nedělej hlavu.

2009-01-23 22:34:08

Dík za odpověď, no to co jsi napsal o tom zabití ve spojení D-ručka a volnoěh je fakt, to já vim, ale bylo to jen jednou na zkoušku. Asi budeš souhlasit, že motor i převodovka jsou zahřáté v tomto případě za pár minut, takže nešlo o půl hodiny, tak jsem jí snad moc neublížil. Jen mě zarazilo, že ikdyž byl ten olej citelně teplý, tak to stejně nechtělo zařadit dřív (lehnul jsem pod to a šahnul jsem na vanu převodovky), tak to asi fuguje na základě venkovní teploty, jinak si to neumim vysvětlit. Jinak oleje je tam akorát, po nalití cca4L jsem musel nastartovat a dolejval jsem na zvedáku po kontrolní šroub, pak jsem dal zátku, a pomalu protočil na D a na R, aby se naplnily všechny kanály, pak jsem na zvedáku nechal dořadit až do 4, aby se naplnily všechny spojky, pak jsem dolil za chodu motoru po kontrolní šroub a ještě 3 deci navíc. Ty 3 deci navíc jsou na radu mechanika, kterej mi kdysi dělal repas automatu do ačkový omy. Filtr jsem kupoval od auto štangl, a stal 700Kč, někdo tady na foru psal, že za něj daval 2000 ale neumí sehnat těsnění pod tu malou vanu, to jsem musel objednat z Prahy z firmy která opravuje automaty a tam jsem se ptal na nějaké zvláštnosti u těhto převodovek a ten mi řek akorát o té pásové brzdě a jak a kde se seřizuje a o nějaké ochraně za studena nemluvil.

2009-01-23 22:52:53

Ty 3 deci navic no pokud je to k ryse cool při studenym nebo hot při teplym motoru tak ok nesmi to byt nad max, o te ochraně vi malo mechaniků ja jsem to taky zjistil až nahodiu když jsem jezdil corsou C

2009-01-23 23:26:58

No, ale bečkový omy nemaj žádnou měrku s ryskama, jen kontrolní šroub a nemaj ani výpušťák. Když chceš měnit olej, tak musíš sundat vanu a to musíš stejně abys moh vyměnit filtr. Proto ty 3 deci navíc, páč tam není měrka a při případném úniku máš rezervu, než si toho všimneš, nebo alespoň ja nelezu pod auto každý den. A nemyslim únik oleje, kdy to dělá kapičky, ale když začne sáknout simerink, nebo nějaké těsnění a ta vana je dost velká a tu rezervu na to má.

U ačka jsem měrku měl a tudy se i dolejval olej, ale to byla japani převodovka.

Mam jí ještě doma a kdybys náhodou věděl o někom, kdo schání automat do omy A 2,3TD tak mi leží v garáži na půdě. Má asi tak 20000 po GO, pak jsem ťuknul auto a zjistil jsem, že je to tak sežraný, že nemá cenu to opravovat, tak jsem dovez z D jinou omu, ale v manualu.

2009-01-24 02:36:25

Aha tak to jo no jak to je u Bčka nevim u byvale Bčkovy jsem to neřešil tam to dělal servis a nějak jsem se o to nzeajimal a u současne facelift 2000 tam měrka je ale je tam jiná vana je s přídavnym chladičem pro převodovku dárek byvalého majitele asi a tam rysky pravě jsou.

2009-01-24 12:45:47

Každopádně dík všem za odpovědi a za uklidnění. Dnes rano nebyla taková zima, tak jsem to přece jen zkusil a po vytočení na cca 3200ot/min to opravdu zařadí hned, tak je to asi OK. Ale stejně mě to dostalo, to zas musí mít Adam nějakou specialitku, aby to vše nebylo tak odporně stejný a myslim, že je to stejně k ho**u, páč kdo se k tomu chová jako prase, tak tomu hned naloží, co se do něj vejde a kdo se k autu chová alespoň trochu slušně, když budu mluvit za sebe, tak bych to tejně rozjel ten 1 Km tak, aby to zařadilo max. 2 a na menší otáčky kolem těch 40Km/h to nechat proběhnout, ale takhle jedu 30 a motor se zbytečně točí. Nejsem zastáncem nějakého zahřívání motoru na volnoběh , jen nechat protočit a pomalu jet, akorát v extremních mrazech to necham tak 2-3 min. proběhnout, než oškrábu okna a dojdu si přes ulici do stánku pro cigára a jedu.

2009-01-24 13:23:53

Tahle specialitka mě taky štvala hlavně u corsy tam ve spojeni s 1.0 12v to bylo děsný proto se dostkrat stalo že jsem tomu musel naložit ale u současne omegy je to snesitelne stejně než se vymotam opd nas od baraku přes kruhačky tak se to v klidu zahřeje a pak už jedu na hlavni tahy hladce řadící.

2009-01-24 14:03:52

A nevíte někdo, jak se to dá vyřadit, páč mě to fakt prudí. já vyjedu od vrat a na všechny strany mam rovinku a je tu docela provoz, tak mam furt někoho na kufru, protože jedu jak jsem psal tak těch 25-30km/h. Tak kdyby jste věděli, jak se toho zbavit, tak dejte vědět.

2009-01-24 14:27:45

To už ti neporadim u corsy tam vim že to bylo stylem že čidlo hlidalo teplotu oleje a pak podle toho davalo přikaz elektronice ale byl to easytronic takovej spiš robotizovanej manual než plnohodnotnej automat.

2009-01-24 19:41:00

tak todle určitě nepůjde vyřadit, páč to pan Adam vymyslel a tím je to dané. Taky mě po ránu štve, že s tím musím jed jak z hnojem, ale na druhou stranu se už blíží jaro a s tím i teplo a pak to zas bude "normální" automat

2009-01-26 23:14:17

je to benzin ci nafta kdy jsi naposlet menil olej a jakou mel barvu pise to nejakou zavadu na pristrojovce nebo na diagno.

2009-01-27 23:28:11

Na diagnostice jsem nebyl, závadu nepíše, a funguje to jako ochrana, jak jsem se zde dověděl. Olej+filtr cca 4000km, doštelovaná ta pásová brzda, brva oleje tmavší červaná, takže v poho a spálenym nesmrděl. jinak funguje bezchybně.

2009-01-31 21:15:52

Pokud tohle chcete trochu eliminovat tak donuťte převodovku řadit nevim jak u jinych ale dělala to byvala a děla to i současna omega že kldyž je studena tak ji stači roztahnout na 2 - 2,5 tis vic neni třeba pustit plyn na par vteřina hned ho zase sešplanout automat si to v te pauze v 99% připadu vyhodi o rychlost vyš takže pak už jedete hladce.

2009-02-03 21:06:03

Ja si myslim že je to normal,jde jenom o to aby se zahřal motor na provozní teplotu.Je to jaka si ochrana,abys ji hned za studena nešlapal na hrdlo.možna se pletu,optam se kamoše v oplu.

2009-02-04 16:42:43

To bys byl hodnej, jestli to zjistíš, páč na teplotu motoru to určitě napojený není, páč jsem to zkoušel nechat zahřát na provozní teplotu ještě než jsem vyjel a bylo to stejný.

2009-02-04 22:01:00

je to prej normalni,ja jsem to zkoušel na svi,a mam to same.Ja osobně když je studena tak jedu podle ni dokud se sama nezahřeje.Prostě ji necham zahřat na provozní teplotu. i když jsou mezi nama tací kteři hned za studena chtej aby auto letělo,je to logicke, P.S V prosinci jsem byl v oplu na prohlidce,bez zavad.


Odpovědět

1  2