Fórum - Téma


Poraďte jakou Omegu koupit


Fórum Omega B Poraďte jakou Omegu koupit

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2009-11-27 00:49:28

Nevím jak to je u ostatních Oplů,ale já mám v autě 5 rychlostní automat ZF.

2009-11-27 20:18:53

No jelikož svým autem najedu za rok tak 15-20 tis. (výhoda firemního vozidla), tak naftu asi ne. To by asi nemělo smysl. Půjdu do 2.5 v benzínu, ještě je levnější pojistka a ten motor je hodnocenej dobře. Co jsem tady vyčetl, tak optimální motorizace.

Jinak po komunikaci s pár bazary jsem docela koukal, jaké jsou ochotni dělat ústupky z inzerovaných cen.

Třeba z e.mailů, které mi došli:

Citace:

"Dobrý den. Vozidlo stále máme na prodej, pokud máte zájem a přijedete do 24hod. bude Vám odečtena z prodejní ceny ekologická daň, tedy mínus 3000kč..."

"Ano, vozidlo je aktuálně k prodeji, momentálně v akci jsou k němu dodávané zimní kola dle Vašeho výběru z naší nabídky"

"Při koupi tohoto vozidla Vám odečteme náklady na cestu do našeho autobazaru"

"Společně s koupí vozidla obdržíte poukaz na bezplatnou výměnu oleje s filtrem u našeho smluvního partnera"

No a tak dál. Kolikrát ale zase někteří bazarníci jsou docela neochotní. Je normální se zeptat u nabízeného automobilu, jak je na tom automobil motorově, kdy se dělali rozvody, olej, filtry, svíčky...třeba i se informovat na brzdy, čepy, tlumiče...tak mi to alespoň bylo porazeno, abych se na takovéto věc ptal hned. Sice se to mění s koupí vozidla, popřípadě co nejdříve, což je prý takový nepsaný zvyk. Papír, resp. inzerát snese v kolonce info o vozidle cokoliv.

No a na tento můj asi zvídavý dotaz mi jeden bazarník napsal:

Citace:

"Pane, automobil nabízíme za cenu 32tis. Jak jsou na tom věci technického rázu na které jste se ptal - nevíme.

Pokud se Vám cena nezdá, měl by jste začít uvažovat o koupi jízdního kola, popřípadě šlapací tříkolky... "

Na druhou stranu takto bych si představoval odpověď při dotazu na tech. stav:

Citace:

"- světla xenony 2roky nové vč výbojek

  • olej vyměněný cca před 5000km je tam zápis, nová vodní pumpa + rozvody s olejem
  • vyměněny gumičky na ventilech
  • klima 2 roky po go nový chladič + náplň
  • zadní kotouče + desky + ruční brzda nové 2roky
  • čelní sklo determální 2 roky /20tis Kč../
  • tažné zařízení 1rok, 1x použité
  • zimní pneu 50% určitě
  • přední náprava - na STK OK, můj mechanik doporučuje vyměnit pomocný čep řízení cca 1.300,-
  • automat - za cca 4000km nutno vyměnit olej
  • občas škubne při řazení, už celkem delší dobu, zatím se to nezhoršuje, jezdím s tím bez problému. pokud by to chtělo se řešit, pak oprava se asi nevyplatí, ale doporučuji výměnu za jinou starší, ptal jsem se na vrakáči, stojí 10000 se zárukou, jsou schopni ji i vyměnit / např: www.stuchla.cz /, můj mechanik říká jezdit, jezdit, že by se to zastavilo nehrozí, max budete řadit ručně voličem ale zatím bych to neřešil, až by to bylo neúnosné. Záleží co od toho čekáte, ale jsem přesvědčen, že za ty peníze nádherné svezení pohodlí a komfort srovnatelné jen s Mercedesem tř. E...Nová Omega stála 1,2mil..
  • spotřeba záleží hodně na pravé noze a na poměru město/ mimo město. Mám to auto 6let a počítám v létě do 10l/100 v zimě do 11l/100 , bohužel perpetum mobile nikdo nevymyslel, sestra má Fabii 1,4 a žere 8,5 a více... "

Škoda toho automatu. Už mohla bejt doma...

2009-11-27 20:38:26

Když si koupíš auto ode mě tak ti to klidně takto pěkně rozepíšu..

Jinak do Bčkových Omeg se dávali jen 4q převodovky GM a ty stály za prd.

2009-11-27 20:53:42

Ahoj, hele mě to moc nepřekvapuje, pro bazary auto za 30 tis. není kšeft a na tyhle auta se většinou dívají jako na škopky, no co naděláš , holt každý nemá na nové.

Už jsi psal na tu voňavku , co jsem ti dával tip? Myslím, že by šel s cenou i dolů.

2009-11-27 21:00:26

Marten nedávali do 2.5DTI se dávali 5q jinak faceliftovane omegy krom 2.5DTI měli taky sice jen 4q ale už to nebyly GM a určitě bych je nenazval špatnyma mam druhou omegu s automatem a nemužu si to vynachvalit puvodní měla nalitano skoro milion km a automat tam byl puvodni a jedina zavad aco byla bylo malo oleje saknul simerink u akrdanu jinak nic šlapala jak hodiny a současna omega r.v. 2001 ma nalitano 260tis a automat je jak novej takže bych je nepovažoval za špatné. Ale je pravda že u auta za 30tis bych se automatu vyhnul obloukem sam jsem v batzaru pracoval a vim jak se kt akovymhle autum přistupuje takže v tehle ceně raději manual.

2009-11-27 21:19:13

Tak jasný, za pár kaček se nebudou namáhat. Je sakra rozdíl auto za 30tis. a za 300tis...to je jinej kšeft...

Mě celkem dostalo, když soused dával do autobazaru svoji A6 z roku 97. 2.5 Tdi. Bral si od nich jiný auto a jelikož hodně spěchal, tak se spokojil s nabídkou 45tis. Měla sice nějaký mouchy a tak se mu to asi nechtělo spravovat...

Nicméně za pár dní na stránkách autobazaru byla vystavená, hezky umytá a vyčištěná a za cenu 68tis...

Kamarád měl na tachometru v den prodeje reálný údaj 338tisíc, v inzerátu uvedeno jako dovoz z Itálie a s krásným nájezdem 178tisíc...

Tak že když autobazar inzeruje postarší vozidlo za 50tis, tak ve skutečnosti ho koupil tak za 35tis a nabídnutá sleva v řádu několika tisíců je pro kupujícího zajímavá a pro bazar pořád v rámci výdělku únosná, protože se to nakompenzuje na těch dražších autech.

TO: sning

Jinak zatím čekám, jak to dopadne s tím autem, jak jsem Ti psal že bude na tu akontaci...

Jen u tý novější Omegy se mi teda po pravdě vůbec nelíbí ten interiér. Vypadá to, jako by se designéři inspirovali někde v době dávno minulý, všechno je tam takový neútulně hranatý a ten středovej panel, to je přímo příšerka...

Je to asi otázka vkusu, někomu se to líbí a někomu ne. Mě teda zrovna moc ne. Tím se samozřejmě nechci nějak dotknout majitelů těchto vozidel...jak říkám, je to otázka toho, komu se co líbí

2009-11-27 21:25:19

No ten vykup je běžný ten bazar za to auto nese víc odpovědnosti než když je dávané do prodeje na komisní prodej protože autobazar je pa majitelem toho auta ajde mu o to ho prodat tzn musi do něj něco vrazit a pak samozřejmě dá cenu výš jinak co se týkákm v dnešni době je to už velmi nepodstatný udaj spiš zanedbatelný.

Omega B facelift je svym zpuobem uplně jiný auto než stará omega B a na ten interier se dá zvyknout ale už je tam hodně znat ten německej styl každopadně mezi omegou B a omegou B facelift jsou velké rozdíly nejen vzhled ale celkově proto když se v tom člověk jednou sveze tak už neřeši interier tuplem když se sveze s verzi 3.2 V6 to je pak hodně něco jineho.

2009-11-27 21:27:59

, taky jsem dlouho odolával , vůbec se mi ten interier nelíbil a říkal jsem si , že si facelifta nikdy nekoupim. Ale teď nelituju, na ten interiér si člověk zvykne celkem rychle a dneska už mi to ani nepříjde. Když na to koukáš každý den a v duchu si říkáš "je to krásný, je to krásný" , tak tomu za chvíli i začneš věřit . Ale jinak souhlasím s Paczqo , facelift má přes 2000 nových , či inovovaných součástek a je to úplně jiné svezení.

2009-11-27 21:54:30

To Paczqo: jenomže to co máš ty jsou ZF a ne GM. Proto asi tolik vydrželi.

2009-11-27 22:04:28

Marten: u té puvodní omegy r.v. 1994 s motorem 2.0 16v tam byla převodovka GM a nakroutila s přehledem necely mega km a u současne těžko řict každopadně GM převodovky nejsou zle měl jsem možnost jezdit s vice auty s touhle převodovkou a vpohodě od GM jsem měl i převodovku v Caddy STS r.v. 99 a tam taky bezproblemů je to skutečně jen o udržbě když se bude kontrolovat pravidelně olej, měnit fitr a zachazet se s tim jak se ma to znamena bude se spravně řadit nebude se tam hazet rychlost pod plynem z P nebo N atd a připadně se na to dá pasivni chladič kterej se da koupit na us ebay za cca 200$ tak neni nic co by se na ni mělo podělat.

2009-11-27 22:36:16

Jasně je to vždy jen o udržbě... Benzín nemá takový krouťák jako turbodiesel proto asi vydržel víc. Jinak pokazit se tam určitě má co. Třeba lamely který ať chceš nebo ne se pomalu otírají a opotřebovávají takže vnikají časem vůle a potom lehké cukání při přeřazení atp. Samozřejmě šetrným zacházením, řádným servisem se dá životnost prodloužit.

2009-11-27 22:41:57

Ta stará ne to je fakt ta měla malej u současný omegy mam krouták 290nm a u STS jsem měl krouták 400nm.

2009-11-28 17:14:29

Ještě k těm automatům. Někdo říká to, jinej zamto. Má třeba smysl brát Omegu z r.v. 97 s automatem? A nebo raději manuál?

2009-11-28 17:39:59

Nelze říct zda to smysl má nebo nemá před dvěma roky jsem kupoval passata rok 87 s automatem a mělo to smysl do dnes šlpe jak hodinky ale odpovidala i cena stavu tzn tudiž je otazka zda za 30tis kč ma cenu kupovat automat z roku 97 no muj nazor je že ne bal bych se toho.že se to vysype sice omegy jsou celkově levne a automat svym zpusobrm cenu snižuje ale ma to i za nasledek to jak se k nim chovaji lidi za tyhle penize a ty tomu moc peče nedaji spiš naopak takže bych se toho bal a nšel bych do automatu za tyhle penize.

2009-11-28 18:07:24

No, kamarád mi dohodil, že budou na prodej dvě 2.5 V6 benál z Opel Autosalonu. Obě mají vyplněný servisky, obě servisovaný v Opelu...

Jeden manuál, ten má najeto 126tis. a automat, ten má natočeno 183tis.

Právě jsem tady četl ohledně automatu, že někdo doporučuje vyměnit olej, někdo zase nešahat ani za nic.

Dnes jsem tam s kamarádem byl a chlapi na dílně v Opelu říkali, že olej se v automatu mění, doživotní náplní je myšleno nájezd do 200tis. km

Vypustí se co vyteče, dolije po měrku novej a jde se to projet několik km. Pak se opět vypustí co vyteče a dolije se to znova po měrku. Tak že to mění nadvakrát. A potom prý olej měnit po 40-60tis. km.

Jo a za manuál by mi kamarád prodejce domluvil cenu 42tis. a za ten automat 38tis... Je to sice nad to, co jsem plánoval, ale na druhou stranu to jsou auta s doloženou servisní historií a všema papírama s údaji, co se kdy na autě měnilo...

No zase na druhou stranu s mým nájezdem max. 20tis. za rok a spíš ani to ne, by mi ten automat nějakej pátek vydržet mohl...

2009-11-28 19:41:11

Mě osobně by hodně lákal ten automat. Pokud je to dohromady s motorem 2,5i 125Kw může to být velice příjemné svezení..

Těch 183K Km by nemuselo být hodně pokud je opravdu pravidelně servisován a měněný olej. Chce to projet a vyzkoušet jak se ten automat chová a jak řadí.

Pokud by fungoval jak má tak běž do automatu a ničeho se neboj. Vůbec nezáleží z jakýho roku je auto, ale jak je o něj postaráno.

Kamarád má Mercedes 300D z roku 1980. Automat je tam originál, najeto 300K Km a automat řadí perfektně.

Takže se toho zbytečně neboj.

2009-11-28 20:26:36

Ty Mercedesy jsou asi držáky jako hrom. V práci na vedlejším parkovišti občas stává jeden 230 E z roku 1985. Vypadá jako novej, jako by sjel z výrobní linky. Jednou jsem ho očumoval a přišel majitel, tak jsem se s ním chvilku bavil a říkal že za celou dobu neměl s automatem sebemenší problém. Jen mu prej pravidelně po 40tis. mění olej s filtrem. Když jsem se zeptal kolik to má najeto, tak mi řekl, ať se podívám sám a při pohledu na tacho mi asi spadla solidně čelist, protože maník se solidně dusil smíchy. Ale to je prej normální, protože takto vypadá každej druhej, když uvidí na tacho údaj 600tis.+

2009-11-28 21:00:12

To by mne osobně hodně zajímalo jelikož jsem sám majitelem jednoho Mercedesu. Motory 230 nejsou někjaký velký držáky a už kolem 500k km bývají dosti opotřebované ale neříkám že 600 není nemožné. Já mám na Mercedesu E320 na tachometru 260k km, ale řekl bych že tam bude asi nějaký kilometřík umotaný i když auto vypadá skoro jako by jselo z linky.

Jinak automat u tohoto modelu 230e/E320 je 4q a jízda s ním je taková zvláštní jelikož každý Mercedes se rozjíždí automaticky na dvojku při 30 km/h zařadí trojku a při 50 km/h hodí čtyřku. Takže načtyřku můžete jet od 50 do 240 km/h.

Má to výhodu v tom že se apoň automat neopotřebovává zbytečným řazením. A tomu odpovídá i spotřeba.

2009-11-28 21:24:33

Tak jestli tam v dohledný době se bude maník motat, tak nafotím, no problemo...

Ještě by mě tak zajímalo, jak ta benzínová 2.5 ve spojení s automatem musí cvičit třeba s Vectrou? Nevím jakej je tam hmotnostní rozdíl, ale jestli je to třeba 300kg ta to musí bejt solidní hukot, ne? Nebo má Vectra jinej automat jak Omega?

Tomu nerozumím, nejsem mechanik, tak se snad neptám na hovadinu s tím automatem...

2009-11-28 21:40:58

No zas takovej rozdiul to nebude přeci jen je rozdil když se ten vykon přenaši na předni kola u vectry a na zadni kola u omegy u ktere si myslim že ta si s tim poradi lepe.. jinak automat je stejnej u obou aut.


Odpovědět

1  2  3  4