Fórum - Téma


Poraďte jakou Omegu koupit


Fórum Omega B Poraďte jakou Omegu koupit

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2009-03-28 14:29:46

Máš pravdu ale když si nekdo kupuje V6 tak se asi nebude koukat na spotrebu.Si nekupuju velké auta abych se díval na spotrebu snad.Souhlasím že to záleží na každém jak se rozhodne pro prevodovku ale stále mne trápí že se traduje že v globalu je vlastne automat špatný.Co se týče sportovní jízdy tak je to jen o vyzrálosti člověka.Uvažujete při sportovní jízdě o které mluvíte taky o nasledcích?KDyž chci jezdit sportovne tak jdu na místa tomu vyhrazené a když na to nemám tak nedelám frajera na silnici mezi ostatníma.Až vám nejaký frajer co si koupí V6 v manualu zabije blízkého človeka potom se bavte o sportovní jízde.A mimochodem ono i v automatu se dá jezdit sportovne jen se to taky musí umět tak jak i se spotŕebou.

2009-03-28 16:23:34

Kluci nevim co řešite spotřebu ja klidnou jizdou 50/50 město/dálky jezdim pod 11 aktuálně, když potřebuju z toho autu vytahnu slušne vykon a jede to hezky omega neni sportak je to luxusni sedan/kombi takže sportovni jizd je stejna at automat nebo manual.

Co se týká výdrže automatu je to jen a jen o chování lidi proč automaty v usa z roku 55 jedzí bez poruchy do dnes ? protože tam lidi vic jak se k tomu chovat a jak s tim jezdit ale prostě stale to neni čechačku vzdorný i když posledni dobou ano ty novější a o tom to je když se k tomu nechávýte jak máte, nekontrolujete olej a celkově stav tzn prevenci tak se to hold sype takže asi tak.

A kdo dává na řeči lidí co o automatu jen slyšeli nebo měli smulu a koupili si auto kde byl špatnej tak je to pak těžké a ať si koupí manuál.

2009-03-28 17:24:18

Díky jsem rád že nejsem sám na tomto webu.

2009-03-28 18:56:30

Nemaš zač pišu to jak to je automatama jezdim 6 let za tu dobu jsem jen namatkou vyzkoušel automat v cadillacu STS, 2x opel omegta, 2x opel corsa s easy tronicem, BMW 528i s tiptronicem, Audi A4 r.v. 98, VW Golf IV, Ford Escort, atd... bylo toho hodně ale každým autem jsem najezdim min 10tis. km, nejraritnější byl VW Passat/Santana z roku 1988 s 3st automatem kterej stale krasně běhal neměl nikdy žadnej servis nepotřeboval ho a to je co říct manula ba za tu dobu prošel servisem hodněkrát. takže skutečně automat je jen a jen o chovani uživatele protože sam o sobě je to hodně spolehlivá součást aut a starší automaty měli vliv na spotřebu to uznávám bylo to tím že byly třeba jen 3stupňové ale u moderních automatů je to stale lepší a lepší takže strach je zbytečný zpusobený pouze řečma typu jedna baba povidala.

2009-03-28 22:17:51

Automat je bezva věc, ale tak trochu mi to nedá, si rejpnout . . .

Ono srovnávat automaty z USA (první "automat": rok 1904 - Sturtevant brothers; Boston, Massachusetts USA, byla to vlastně dvourychlostní převodovka, která sama dle otáček přeřadila na vyšší stupeň a sam si podřadila, když zase otáčky klesly, řízená odtředivým závažím), které byly postavený na principu planetové převodovky (to je dodnes, vlastně) s jednoduchým měničem momentu (nebo jenom hydrospojkou) bez přemostění spojkou (pokrývá zbývající 3% které měnič prostě nemá, má jen cca 97%) s dnešníma, x-stupňovýma hi-tech převodovkama, je, tak trochu, mimo mísu.

Automat z roku 55' - neboli světově známý Hydra-Matic od GM - prostě bude fungovat, tam se fakt nemá co pos*at, tam byly pásy a spojky (spolehlivost sama, při pravidelné výměně oleje), tam nejsou malý kanálky na olej, tam neni vlastně nic složitýho, jen blbá hydraulická spojka (ne, nemělo to ani měnič!!) a tři sady planetek a pá . . . fertig, buch, jede to. Mimochodem, bylo to v roce 1940 . . . a měl čtyři kvalty, kdyby něco.

Info zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydramatic

Takže, když má někdo automatky už od roku 1940, tak je asi bude mít dobrý i v roce 2009, hm, že?

2009-03-29 09:18:01

Celou dobu se tu řeší omegy a ty mají už hodně starej 4q automat žadnej hi-tech, dnešní hitech automaty už nemají skoro nic společneho se starou koncepcí automatu takže stale platí co jsem napsal. Ten rok 55 byl příklad osoně jsem měl pouze možnsopt řidit Buick riviera rok 64 a světe div se byl tam jen 3 stupeň ale byl to teda typ Turbo-hydramatic kterej se aplikuje snad ještě do teď ve vylepšených verzích a co je překvapeni omega je z dílů GM tzn i převodovka která je taky Turbo hadramatic takže platí co jsi psal připravidelne vyměně oleje a tady už teda i spravnem zachazeni nemá se co posrat.

Ano dnešni hitech automaty už maji pramalo společneho se tarymy ale taky je to tim že hodně často je to robotizovanej manual nebo pokus v připadě koncernu VW o něco převratneho co se po 150tis km bohužel začne srat ne z důvodů užitvatelů ale už je tam až moc elektroniky a až moc pohyblivých částí a to nikdy nedělá dobrotu.

Ale pokud se pta jakou koupit omegu a řeší se jen automat Omegy budu na tomto trvat.

2009-03-29 17:16:44

Mimochodem americani se snaží porád držet staré platformi protože byla a je spojehlivá to tu chtel kolega naznačit a sám jsem s lincolnem najel hodne kilometru.Byl to ročník 2001 a taky to byl automat 3stupen klasica a to prosím fakt v roku 2001 mislím i foto mám v profilu.Ale to je jedno myslím že když chceme poradit jakou omegu koupit a sám si vše prečte asi bude mít dost info k rozhodování.Každopádne GM prevodovka je fakt dobrá pokud benzín tak doporučím 2.5 pokud diesel tak neraím protože jsem neprátel nafty a s oplem mám málo skušeností proto nebudu zavádet jako nekterí.

2009-03-29 17:18:50

a taky bych zapomel na moji lásku Dodge RAM ten byl 1998 a taky automat 3st

2009-08-25 19:26:30

2,5 V6, zere min nez 3,0MV6. a rozdil ´´v podstate nepoznas´´ (rozdil tam je, ale stoji TI to za to ?!?!..)

jinak 2,5 jede lip od spodu, MV6 se rozdeje az vys, ale zato poradne!! nebrat automat+mv6 sou obvykle dost vyslehany, lidi se s tim ne*serou... tak dyt je to trilitr, ne voe :) chce to prebirat, vybirat ... rv 94, 2,5 muze byt v lepsim stavu a jip jen nez 3,0 rv99. (viz zlata mv6 z brno bystrc)

2009-11-24 13:28:01

Ahoj vespolek. Jsem tady nový, přečetl jsem si celý topic a chci se zeptat na něco ohledně Omegy s automatem.

Pochopil jsem, že při slušným zacházení se není čeho obávat. Automat jsem nikdy v autě neměl a tak mám takovou tu vrozenou nedůvěru v tento typ převodovky. Nicméně párkrát jsem měl od známeho zapůjčený Grand Cherokee 5.9 V8 Limited a svezení s automatem mě totálně dostalo.

Tak že jsem si začal vyhlížet Omegu ve spojení s automatem. Mohl bych mít od známého 2.0 16V v plný výbavě. Už jsem v tom jel a zase tak špatně to nejede. Sice si to při těžší noze vezme, ale to je asi normální. Taky sousedovi za dílnou na dvoře stojí rozebraná Vectra s tímto motorem a tak by o nějakou tu součástku nebyla asi nouze.

Spíše se přikláníte k většímu objemu, 2.5 či výše. Nemám zase tolik finančních prostředků, abych mohl koupit nějakou za 100tisíc, toho dvoulitra bych mohl mít kolem 30tis. v plný výbavě, zimní i letní kola...je to r.v. 98. Nejsem sportovní řidič, abych tlačil pedál na podlahu, nicméně se občas něco převáží a tak třeba aby ten dvoulitr nepřestával jet už při pouhém spatření kopce...

Tak že bych uvítal názor někoho, kdo tuto motorizaci ve spojením s automatem vlastní, rady, spotřebu, na co dát pozor...

Díky moc.

2009-11-24 14:21:12

Ahoj, měl jsem 2.0i 16v v automatu a moc to nedoporučuji. Na běžné ježdění, kdy člověk jezdí sám, to jede docela v pohodě a za celkem slušné peníze, ale jakmile si do toho sednou 3-4 lidi a naložíš kufr, tak jde spotřeba ihned nahoru a do kopců se tomu moc nechce. Má to pouze čtyři kvalty a díky tomu jsou docela dlouhé a 3-tí a 4-tý kvalt už nemá moc sílu a ve spojení s tímto motorem a váhou Omegy je to nic moc. Nemyslím tím , že by to vůbec nejelo, ale pokud si člověk zvykne na silné auto se zátahem a pak přesedne do tohohle, tak moc spokojený nebude. Nicméně jak říkáš, pokud nebudeš chtít trhat asfalt a potřebuješ se dostat z bodu A do bodu B a občas něco odvést, tak bych do toho klidně šel. Co se týká spotřeby, je potřeba se s automatem také trochu naučit, jezdil jsem ze začátku běžně kolem 12litrů , ale časem jsem se dostal na průměr kolem 9 litrů a to už je celkem únosné. Na co bych si dal v případě koupě auta s automatem pozor , jsou poctivé km a styl užívání auta, protože oprava automatu je ranec (mě to stálo přes 62 tis. v roce 2002).

2009-11-24 15:03:18

No já právě jezdím 90% cest sám. Občas taky s někým, ale to spíš vyjímečně. Jinak se mi právě moc líbí ten obří kufr, do kterýho se vejde kupa věcí.

2009-11-24 15:04:07

No já právě jezdím 90% cest sám. Občas taky s někým, ale to spíš vyjímečně. Jinak se mi právě moc líbí ten obří kufr, do kterýho se vejde kupa věcí.

2009-11-24 15:08:32

Jejda, nějak mi blben net a tak se to odeslalo dvakrát.

Právě mě zajímá ten automat ve spojení s tímto motorem. Jde o ty dostupný náhradní díly z vectry se stejnou motorizací.

Jinak bych třeba i klidně uvítal nějaký zajímavý typ na vozidlo, momentálně si ale mohu dovolit asi tak 30tis. Vím, že to není moc a nedají se v této cenové hladině čekat zázraky, ale i tak kdyby někdo o něčem věděl, tak bych byl vděčný. Popřípadě bych možná vzal i sedan a kombi přikoupil na jaře...

2009-11-26 21:33:40

Ještě nevíte někdo k čemu je takovej ten malej display vedle rádia?

2009-11-26 21:43:42

Ahoj, to by měl být displej od malé navigace, ale s tímhle rádie to nebude fungovat.

2009-11-26 22:21:43

1)

Tak že je to tam vlastně zbytečný? Nebo se to dá propojit s nějakým jiným typem autorádia?

2)

Četl jsem tady, že některé typy autorádií se do Omegy dají dát a spolupracují s velkým displayem. Psalo se o Clarion, Kenwood a Alpine. Dalo by se to nějak zkloubit i s tím malým displayem?

3)

A má někdo zkušenost z konkétním typem autorádia a funguje mu jak ovládání na volantu, tak i velkej display?

2009-11-26 22:38:16

Na dnešní dobu je to zastaralé , hodně zastaralé, takže je to zbytečný a vyhodil bych to. Co se týká komunikace autorádia s dislejem, tak se dělají přechodky, takže to je taky bez problému, to samé je i z komunikací s volantem, tam zatím není tolik variací , ale dá se to řešit. Co se týká zkušeností, tak mám zkušenost se SONY, to funguje docela dobře, vezmeš rádio , koupíš tenhle adaptér a běhá to:

2009-11-26 22:39:40

Já jsem smozřejmě taky pro automat, sám ho mám v Mercedesu, ale do Opla bych ho nedoporučoval. Opraváři automatu moc dobře vědí že je propastný rozdíl mezi převodovkami GM (Opel) a ZFK (BMW, Mercedes...). Tyto GM nemají velkou výdrž a jak bylo popsáno mají jen 4 rychlosti+uzamčení měniče (převodovky GM se bohužel montovali i do BMW 530D a tam taky dost často odcházely kvůli velkému kroutícímu momentu).

Sám jsem měl na svém BMW 528iA najeto na převodovce 360k Km a fugovala absolutně bez problémů (a to za celou dobu v ní nikdo neměnil olej až potom já jako 3 majitel ).

Co se týká motorizace tak doporučuji 2,5 TD. Dynamika sice není jako u 2,5i ale zase je zde přijatelnější spotřeba. Osobně mám dvě. Jedna má najeo 350k Km nemůžu si na ni absolutně stěžovat. Chytá dobře i za tepla a ještě mě nikdy nikde nenechala. Je to všecko jenom o zacházení s autem.

Při výběru je asi důležité položit si otázku co od toho auta člověk očekává.. Jestli to bude mít na blbnutí kdy najede denně řádově pár kilometrů nebo si ho koupí jako pracanta aby mu spolehlivě sloužil.

2009-11-26 22:46:55

A taky záleží kolik do toho auta chceš investovat. Já radši něco levnýho a pak do toho nějakou korunu narvat. Ale potom budeš vědět co v tom autě máš !


Odpovědět

1  2  3  4