Fórum - Téma


Pořád topí a přehřívá se


Fórum Vectra B Pořád topí a přehřívá se

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.6

15 fotek  |  9 servisních knížek  |  214 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4300 ot./min. Točivý moment: 152 Nm (112 ft/lb) při 3900 ot./min. Maximální rychlost 220 km/h. Zrychlení 11.0 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .

Stříbrná-METAL (zatím)



2015-08-13 12:32:39

Zdravím. Při zapnutém topení na teplo i na studeno pořád jde teplý vzduch (spíše horký). Při delší jízdě se nic nemění. Při zapnutém topení na studeno se mi strašně motor zahřeje na více jak 90C. To se mi ještě nikdy nestalo. Je nějaké řešení jak to vyřešit? Musím i v létě topit abych motor nepřehřál.

2015-08-13 13:09:17

co se nejdřív zamyslet a jít se podívat ? jdi osahat chladič a jeho hadice , možná se ti zasek termostat.

2015-08-13 13:13:45

Jak poznám zaseklý termostat?? Kčemu mi bude když budu sahat na hadice, z toho nic nepoznám

2015-08-13 13:15:25

no nejlepší je ho vyndat a odzkoušet. Ale v autě ho poznáš tak že pokud se zasekl zavřený tak při ohřátém motoru bude hadice z něho vlažná a chladič taky.

2015-08-13 13:21:09

Když bude zavřený tak se s tím dá něco udělat nebo jedině nový?

2015-08-13 13:24:39

nedá , musíš dát novej. nebo ho na chvíly vyhoď a jezdi bez něho. max do podzimu

2015-08-13 13:26:19

něco zkusím. Zatím díky

2015-08-13 13:36:59

máš diagnostiku ? Jesli jo podivej se na hodnotu teploty motoru verzus hodnotu na budíkách. Možná odešlo čidlo pro budíky.

2015-08-13 13:46:19

až budeš mít studený motor, nastartuj a čekej. Kolem 90C by se měl otevřít a když šahneš na chladiči k té gumové hadici, tak teplo ucítíš. Jsou i termostaty co spínají kolem 100.Ale pokud se nic dít nebude, tak je zaseklý a výměna tě nemine

2015-08-13 14:40:53

Nejako jsem nepostrehl, jestli se ti vubec toci ventilatory na chladici a jestli ti to zaclo delat az ted ve vedrech, nebo treba vecer, kdyz je 20*C mas klid? Kdyz pominu, ze budiky na teplotu dost casto kecaji nesmysly, tak teplota az ke stovce je v techto vedrech celkem normalni jev. Ale zase 110*C by bylo uz moc...

2015-08-13 16:58:04

Mno spíše teď ve vedrech. Právě jsem si nevšiml jestli se mi točí ventilátor nebo ne

2015-08-13 21:28:57

rehyczek: spravna funkce ventilatoru chladice je zaklad...to zkontroluj a prover jestli spina jak jeden, tak druhej. Jestli mas klimatizaci a je funkcni, alespon ten zepredu za naraznikem by pri sepnuti kompresoru mel bezet. V motorovem prostoru jsou relatka a pojistky k obema ventilatorum. Schema a umisteni je napsane v manualu k autu. Pokud by se nespinaly, jde to zkusit preklemovanim spinacich kontaktu rele. Pokud ani tak nebudou fungovat, je neco spatne v kabelazi, stekrech a podobne. To uz chce zmerit elektrikarem. Jestli mas jeste cidlo na chladici, tak plati totez, proverit zda spina. Ja uz ho u Z22SE nemel a vsechno si ovladala ECU z jednoho cidla u termostatu, ale to nebude tvuj pripad. V tehlech vedrech ti musi alespon jeden ventilator makat defakto porat, naporem se to neuchladi. No a pak az resit termostat a ostatni.


Odpovědět