Fórum - Téma


Pop ventil


Fórum Pokec všeobecný Pop ventil



1  2

2012-10-11 18:17:53

Mám dotaz k čemu je dobrý pop ventil co dělá atd...?DíkJe k něčemu do chipnutého auta.

2012-10-11 19:00:41

http://www.tuning.sk/doku...liva_pop-off_dump_ventily totéž jako blow off ventil - upouštěcí pochystátor...

2012-10-11 19:09:00

Jako laik si to tam asi nedám že jo,zatím dík?Ne že bych byl blbej ale za optání nic nedám.

2012-10-11 19:11:37

S tímhle neporadím, Cyrile...

2012-10-11 23:17:35

Cituji :

K čemu Blow off ventil slouží?

BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.

Co je clossed loop (uzavřený) a open (otevřený) Blow off ventil ?

Open BOV odpouští stlačený vzduch do atmosféry, při kterém vydává syčiví zvuk – otevřený okruch. Clossed loop BOV odpouští stlačený vzduch zpět do sacího traktu a při svém provozu nevydává žádný zvukový efekt.

Co získám montáží Blow off ventil ? Výkon? Zrychlení?

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

Dá se BOV seřídit podle tlaku?

Ne. Ventil je již nastaven z výroby a není ho nutné seřizovat.

Jaký je rozdíl mezi Pop Off ventilem a Blow Off ventilem?

Některé firmy v ČR se postaraly o zmatek v názvosloví tím, že prodávají Blow Off ventily pod názvem Pop Off ventil.

Pop off ventil existuje ve světě přeplňování také, ale funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře.

2012-10-12 13:16:22

Update Cyrile

Z toho plyne že je to pouze pro benzíňáky , páč "chrochro" nemá škrtící klapku , takže se ti nikde neshromažďuje přetlak který by brzdil otáčky turba :)

2012-10-12 16:57:50

Krásně napsané pochopil jsemJak to že to do chrochro nejde?Na tuning srazech jsem slyšel to pískání aj z chrochro hlavně z golfíků .Já myslel že škrtící klapka je to co ovládá ten podtlak?Ta zlatavá baňka či co.A to na oplíku mám.

http://www.e-turbo.cz/turbodmychadlo-k04-3165.html

2012-10-12 18:47:42

Ta tvoje zlatá baňka řídí obtokový ventil turba , nebo naklápí lopatky , to záleží na typu turba. Vpodstatě řídí (reguluje) výchozí plnící tlak.

Na těch dieslech si asi neslyšel Blow , ale spíš ten Pop (pojištovák).

Nevim no , možná ti více poví Dawe.

2012-10-13 11:47:28

Není to tak přesné...já nic takovýho na omeze neměl a sičelo to při přeřazování a lidi se mě ptaly.."Ty tam míš bow?"

Jde o to,že na stazech jezdí lidí s o dost většíma turbama a samo i tlakama.Mě to dělalo,že když jsem to točil a pak rychle přeřadil,tak ten motor nebyl schopnej pobrat tolik vzduchu a ten se vrátil přes turbínu ven a zbrzdilo to točení turbíny,jak je posané výše.Jeden člověk to má dokonce v BMW (330d přes 400ps) a má to právě kvůli tomu,aby mu to nezpomalovalo turbínu.Má to na dieselu,ale ovládá to nějak řídící jednotkou a celkem douho to ladil a nechce nikomu říct jak to má.

Takže abych to zhrnul BOW na sériovku blbost..

Bow na extrémní úpravu pomoc.

Bavýme se tady o 2x takových tlakách jako má sériovka a tak to má význam..

Sám jsem to taky řešil,ale nepřišel jsem na to jak to ovládat..

2012-10-13 12:06:04

Dawe pokud jsi na to nepřišel ty tak já určitě nééé.Vzdávám to,nic tam dávat nebudu a je to no.

2013-01-23 10:10:08

Chtěl jsem si dat na omegu 2.5 td blow off. Takže myslíte, že je to blbost?

2013-01-23 10:13:24

Jasně jasně jasně.

2013-01-23 10:33:13

Ale proč je to blbost, když to po zařazení každý rychlosti vypouští tlak?

2013-01-23 10:34:45

protože tam defakto žádnej tlak neni. To bys musel řadit "pod plynem"

2013-01-23 10:39:55

a tim je turbo porad ready

2013-01-23 10:45:37

Chtěl jsem to jen kvůli tomu zvuku. Auto mi lítá jako ďábel A sportovní filtr dělá taky pěknej efekt jen jsem ho chtěl zvýraznit ventilem

2013-01-23 10:45:43

Dawe . A nedal by se jednoduše spínat ten ventil pře spojku ? Tedy elektropneumaticky spínat spínačem na spojce.

2013-01-23 10:48:23

Tak znova:

Blow ventil se otevírá ,když na BENZIŇÁKU ubereš plyn. Tím vznikne mezi turben a motorem,to,že se vduch "zastaví" a brzdí tam turbo.Aby se turbo nezastavilo a nebrzdilo turbo,tak podtlakem,kterej vznikne v sacím potrubí při zavření klapky,se otevře ventil a nahromaděný vzduch vypustí a turbo se pořád točí.Tím je menší turbodíra a zvukový efekt.

Na dieslu žádná klapka není a tak není nikde podtlak ,kterým by jsi ten bow otevřel.

Na netu jsem viděl nějaký sady za 6000,- nebo tak co jsou na diesly,ale to je jen jen jen a JEN kvůli tomu zvuku.Přínov výkon, turbodíra = nic.

Takže pokud máš peníze na vyhazování,tak si to kup,ALE sklidíš posměch.

Při přeřezení to odfoukne a lidi se otočí,ale Ty nezmyzíš,jako třeba WRC auta,ale pojedeš pořád stejně a řeknou si "zase nějakej tuzingář"

Za mnou se taky táčeli,ale oma měla z 0-100 za 6,9s a tak se nesmáli,ale čuměli.

Opravdu stačí těch 6000,- zainvestovat do turba z BMW 525d a kuželovýho filtru a bude Ti to syčet taky a budeš mít i nárust výkonu a bude to aspoň nějak vypadat.

Jinak na to prď.

2013-01-23 10:51:44

Já zkoušel navýst i podtlak z vývěvy a přes elektromagnetickej ventil to ovládat,ale podtlak nebyl dost velkej.

Nějakým takovým způsobem by se to ovládat dalo,ale zase blow má celkem velkej průměr a takovou cívku velkýho průměru neseženeš.Kdyby se tam dala zase klasická elektromagnetická cívka,tak zase neupustíš tolik vzduchu,aby to mělo smysl.

2013-01-23 11:00:59

A neni to turbo stejny? Nemuze to nadelat skodu?


Odpovědět

1  2