Fórum - Téma


Pomuže mi nekdo ?


Fórum Corsa B Pomuže mi nekdo ?

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1997 Corsa B 1.2 VIN: WOLOOOO73V4031178

18 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 195 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový.



2016-07-06 21:23:07

Dobry den přeji všem kdo se zajima o problemy s auty,mám problem ze se prehriva se mi a jde to az na 98 stupnu , ventilator se mi nespina tak jsem to vyvedl zatim pres vypinac mimo hadice jsou od chladiče meké což znamena že tlaky jsou v poradku, dnes jsem vymenil cidlo na chaldici ale porad se nespina ventilator, poradite? muze to byt termostatem? pokud ano vymena je obtižna je mezi blokem a rozvody, neni pristup na to abych tam vlozil klič a odmontoval musi se povolit rozvody ale co pak? bojim se, poradte nebo vymeni mi to nekdo pokud ano napiste cenu za praci,,potrebuji to nutně abych stim mohl jezdit bez problemu do prace kam neni spoj,kontak na mě 732473405 Most,

Velda  
Laďa
2016-07-06 21:36:41

emilio: Ahoj. No na pojistky jsi se díval? Kromě pojistek v kabině, jsou pojistky ještě u motoru. Omrkni to. Pokud budou v pořádku je možné, že máš spálený motorek.Zkus si změřit, jestli máš napětí na ventilátoru při dosažení teploty sepnutí. Změř to na rozpojeném konektoru u motorku. Jestliže ano, tak máš spálený motor ventilátoru.

2016-07-06 21:46:37

velda: No termostat má spínat na 92 a když tak musí dolu rozvody

2016-07-06 22:33:38

emilio: Jak si zkoušel funkčnost ventilátoru chladiče, že píšeš, že se nezapíná? Protože ta teplota, o které píšeš, jako že se ti přehřívá, je normální provozní teplota. A ještě jedna otázka, jak jsi přišel na teplotu 98°C a co následovalo potom?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-06 22:41:05

kokodaj: On už spíná i termostat? Nejen turbo?? Termostat se snad jen otevírá a je to příno závislé na teplotě. Počátek otevírání termostatu je cca něco nad 80°C a naplno otevřený je právě při teplotě nad 90°C. Funkce ventilátoru chladiče je nezávislá na termostatu, když teplota na chladiči dosáhne cca 95 až 102°C (různě dle modelu) spíná se ventilátor chladiče, po dochlazení o cca 5 až 7°C se ventilátor zase vypíná......

Tato činnost chlazení je stejná pro většinu vozidel na silnici (vyjma vzduchem chlazených)

2016-07-24 14:23:45

velda: velda: ahoj veldo na pojistky jsem se dival pod palubni deskou vse ok jinak nevim kde jsou jeste pojistky pod kapotou,at hledam jak hledam,zadna skrinka s pojistky, ted k tem problemum, nedavno jsem myslel ze to je čidlo dole na chladiči ze nesepne ventilator,tak jsem bohuzel koupil na vrakači v lišnicich za dve kila s opla corsy tez zadny vysledek byl by to pech ze by bylo take spatne ,nu tak jsme si mysleli ze ventilator ale neni dal jsem ho zatim na vypinac po palubku a napojil na nej pres baterku vse ok toči se bez problemu tak ho tim priživuji pri jizde,nic moc, cesta nasvetčovala na termostat, bohuzel je tak blbe na motoru mezi rozvody, tak jsme rozebrali rozvody a vyjmuli jsme puvodni termostat, mysleli jsme ze je seklý a ze propoušti hned z motoru horke chlazeni primo do chladice ale byl normalne zavreny po vyjmuti,jako novej, presto jsme pred tim objednal novy terostat a dali jsme ho tam vse ok bez problemu a nastavili zpet rozvody,a skompletovali to, po odjezdu z obrnic kde jsme to delali vsak teplota opet stoupala k bodu 98 - 100 stupnu aniz by reagovalo cidlo a sepnulo ventilator, jsem ztoho nestastny a vubec nas nenapadlo ze by to mohlo vest uz k pumpě, ted jsem ji objednal uplně novou pres cardo Souhrn objednávky číslo

Položka Cena za kus s DPH Kusů DPH Cena s DPH

Vodní pumpa FEBI (FB 01262) - OPEL 374 Kč 1 21% 374 Kč

Doprava - Osobní odběr - Most 0 Kč 1 0% 0 Kč

Platba - Hotově 0 Kč 1 0% 0 Kč

myslim tim že vse nasvětčuje k tomu ze pri nastartovani auto ani pri otackach 1500 se hladina v otevrene expance vubec nečeři neboli nekoluje ,žadny střik s privodni hadičky, sice nejaky tlak v znikne pri uzavrene ale to je asi tim ze na pumpe jsou bud lopatky vhajzlu nebo se prokluzuje na hrideli,jinak tesneni pod hlavou ok zadna emulse pod vickem oleje , zadny olej v expance hadice jsou měkké bohuzel horke jak z leva tak i z prava,uz aby ta pumpa byla na svem miste az ji vyjmme tak hodim foto jak vypada, potreboval bych to mit uz za sebou jezdit bez starosti atd, tot zatim vse, veldo

2016-07-24 14:29:46

ondra01: ahoj funkčnost ventilatoru jsem zkosel pres baterii a mam ji dodatecne napojeny na vypinac pod palubkou nez se to vyresi, a jak jsem prisel na teplotu? zkratka mi to ukazuje na palubni desce jinak kdyz jedu do prace tak zacina od 90 ,to je az dole v levo a postupně jde na horu i na 100 stupnů a co nasledovalo? nic at uz bych mel ventilator predtim napojeny jak ma byt tak nespustil vubec, ****** jinak vylučovaci spusob dival jsem se na pojistky jsem se dival pod palubni deskou vse ok jinak nevim kde jsou jeste pojistky pod kapotou,at hledam jak hledam,zadna skrinka s pojistky, ted k tem problemum, nedavno jsem myslel ze to je čidlo dole na chladiči ze nesepne ventilator,tak jsem bohuzel koupil na vrakači v lišnicich za dve kila s opla corsy tez zadny vysledek byl by to pech ze by bylo take spatne ,nu tak jsme si mysleli ze ventilator ale neni dal jsem ho zatim na vypinac po palubku a napojil na nej pres baterku vse ok toči se bez problemu tak ho tim priživuji pri jizde,nic moc, cesta nasvetčovala na termostat, bohuzel je tak blbe na motoru mezi rozvody, tak jsme rozebrali rozvody a vyjmuli jsme puvodni termostat, mysleli jsme ze je seklý a ze propoušti hned z motoru horke chlazeni primo do chladice ale byl normalne zavreny po vyjmuti,jako novej, presto jsme pred tim objednal novy terostat a dali jsme ho tam vse ok bez problemu a nastavili zpet rozvody,a skompletovali to, po odjezdu z obrnic kde jsme to delali vsak teplota opet stoupala k bodu 98 - 100 stupnu aniz by reagovalo cidlo a sepnulo ventilator, jsem ztoho nestastny a vubec nas nenapadlo ze by to mohlo vest uz k pumpě, ted jsem ji objednal uplně novou pres cardo Souhrn objednávky číslo

Více na: http://www.club-opel.com/...lect=128485#message128485

2016-08-01 21:04:19

Moje Corsa i přítel, co měl stejný typ, tak se nám ventilátor spíná až na 105 stupních. Ověřeno. Největší zlo je v pařáku stát v koloně. Opravdu na 105 stupních ventilátor sepnul, ochladil na 95. Prý je to takhle konstruováno. Nikdo nám nechtěl věřit, ale je to tak, spíná až za bodem varu.

2016-08-01 21:30:12

landy12: Chladící systém v autě je přetlakový, proto může ventilátor spínat až nad teplotou varu vody, to je normální. Bod varu chladící kapaliny je právě díky přetlaku až někde nad 110°C.

2016-08-01 21:48:11

Tak konečně záhada čidel už vyřešena Dík Jiří

2016-08-01 22:01:48

Ne jen diky pretlaku, ale take smes nemrznouci kapaliny posouva bod varu a take zhorsuje ucinnost chlazeni. A tak nejak uz me osobne skoro nebavi porat dokola psat, ze teplota 75-110*C je v norme u vsech normalnich aut, autobusu, nakladaku a kdovi ceho vseho jeste. Pokud vsechno funguje jak ma, tak ani kratkodobe treba 115*C by motoru nemelo uskodit.

2016-08-01 22:24:46

ondra01: Dík ale čistá voda v motoru nové čidlo spínání 100/95 a ve 105 nesepne ?

2016-08-01 22:39:12

kokodaj: pokud cidlo nesepne, bude budto jeste nizka teplota a nebo je cidlo vadne, popripade muze byt v chladici bublina a nebo je nejak ucpany a voda nekoluje spravne. Dalsi varianta je, ze cidlo nema co spinat, ale to se musi premerovat a zkouset. Ne vzdycky je teplota na budiku ta spravna.

2016-08-01 22:42:56

ondra01: No kamaráde tři čidla jedno nové dvě staré když jsem je zahřál sepla a v chladiči jsou dole tak že ponořené a nesepnou

2016-08-02 00:35:00

kokodaj: A je to tutově ohřáté? Podle čeho sleduješ teplotu? Elektricky to máš změřené? A když je to v chladiči dole, po vymontování teče voda neustále, nebo jen odkápne?

2016-08-02 16:52:37

ondra01: v kabelech je napěti ok a při odšroubovani cidla dole na chladiči voda tekla jak s hadice.

2016-08-02 16:59:30

emilio: je tam napeti a i proud? Vzdycky je lepsi se ujistit jeste pomoci treba zarovky. A paklize cidlo propojis, vetrak se roztoci?

2016-08-07 12:17:24

pomohlo by treba čidlo tam dat jine se spinaci moznou variantou menši? to moje je 100/95 vypnuti ale spina az za stovkou min, a pokud by tam slo dat jine parametry treba sepnuti 98/ vypnuti 90 slo by to ,je takove cidlo?


Odpovědět