Fórum - Téma


Pomoc!! vectra 3.2 GTS


Fórum Vectra C Pomoc!! vectra 3.2 GTS

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-01-15 23:44:59

Minulý týden mi zničeho nic při nastartování začal běžet i ventilátor chlazení ( sahara) a běží při jízdě pořád.Po zhasnutí motoru běží ještě chvíli (jako v létě při hicech kdy dochlazuje).Zároven se logicky motor neořeje a teploměr pořád leží dole,z topeního fouká jen vlažný vzduch.Termostat je podle mne blbost protože je mechanický.Muže to dělat nějaké čidlo?Popřípadě jaké?Díky moc za rady,jezdím s kamionem cizinu,mám čas jen občas o víkendu a auto nutně potřebuji,když ho dám do servisu tak budu chodit mezi tím osm kiláku pěšky.Ted mám do pondělí volno a podíval bych se na to.Díky moc všem za radu.

2016-01-16 01:38:31

dreyfus: Zdravím...no ideální by bylo auto napojit na diagnostiku to je jasný, ale chápu, že každý k diagnostice nemá přístup. Za pokus stojí teplotní čidlo chladící kapaliny, která by mohlo vypadat třeba takto : http://www.aci.cz/kw-5302...i-kapaliny-kw_d90742.html# Netuším, kde přesně je na 3.2 V6 teplotní čidlo. Je potřeba tedy čidlo na vodním okruhu najít a proměřit a nebo jej alespon skusit odpojit a sledovat jak na odpojení čidla motor a sahara zareaguje.

2016-01-16 07:46:15

aho,j diagnostika je jistota, měla by to najít, ale pokud máš topení nastaveno na auto, tak sahara po mírném zahřátí občas naběhne je to normální , spíše si myslím, že to bude souviset s klimou, nějaké čidlo u chladiče klimy, nebo u výměníku, nebo na chladiči.

2016-01-16 13:02:40

dreyfus: Logicky by se ti motor ohřát i tak měl, protože termostat zavírá okruh do chladiče, takže ta vrtule chladí defakto jen vodu, která stojí a necirkuluje. Maximálně se ti trochu ochlazuje motorový prostor, ale to nemá tak moc velký vliv.

Tohle mi dělala ještě VeB Z22SE , kde mi při -8°C a nižších, zapínala ECU motoru ventilátory na chladiči (pro jistotu oba ) a vždy tomu předcházelo to, že jsem otočil ráno klíčkem, ručička teploty motoru vyrazila až na konec do červené, následně spadla a budík neukazoval nic. Jako by byl v okruhu zkrat a protože ECU neměla signál o teplotě, automaticky pustila ventilátory. Dalo se s tím jezdit normálně, topilo to bez problému, akorát ten kravál od vrtulí na chladiči

Chyba byla v samotné jednotce motoru (ECU) -studený spoj, nebo tak něco. Pokusil jsem se ji rozdělat, neuspěl jsem, ale jak jsem odloupl její kryt, abych zjistil, že se do ní dál nedostanu, protože je vše uvnitř zalité hmotou, a následně tedy zpět zadělal a zalepil silikonem, někde se malinko něco hnulo a auto mi začalo normálně jezdit a ukazovat teplotu. To vydrželo až do léta, kdy ECU klekla nadobro Od té doby, s jinou ECU z vrakoviště, byl klid.

2016-01-16 14:18:32

cau,ja mam 2.2dti ,ale tohle presne mi delalo,kdyz jsem si udelal zhaveni na tlacidko,ktere jsem napichl pres cidlo na vodu a zaroven na budik teploty vody.Jednou se mi to v palubovce rozpojilo a delalo mi to jako tobe,,porad mi jel ventilator.Tak bych zatim bez diagnostiky mrkl na to cidlo,spis bych jej vymenil,protoze na nem nic asi neuvidis a na ten muj motor stalo par korun,na ten tvuj to snad nebude tak hrozny.POZOR jen rikam jaka byla moje pricina,kdyz mi jel porad ventilator.

2016-01-16 18:09:30

Ta palubka mně nenapadla.Předminulý týden mne zlobily budíky tak jsem podle několika rad tady na foru palubku rozebral,vysušil a vše ok,že by se něco mohlo stát tam mně nenanapadlo.V každém případě děkuji moc za všechny rady,ted jsem přijel z přiblblého školení řidiču a ráno se na to hned vrhnu,dám vědět co a jak.

2016-01-17 14:24:39

dreyfus: v palubce asi mit problem nebudes,ja to myslel tak,ze jak jsem si z cidla vyvedl drat na tlacitko do palubovky kvuli tomu zhaveni,tak ten se mi rozpojil.Je to drat ktery vede primo na teplotni cidlo,jen jsem jej napichl a prodlouzil do palubky a kdyz ten obvod pomoci tlacitka prerusim tak si to mysli,ze je minus 30 a hned zhavi.Pak to musim hned prepnout,protoze to pak hlasi chybu.a jedou ty ventilatory.Tak me napadlo jestli ti treba nejak to cidlo neodeslo a pak ti to tak blbne.Moje cidlo ma 2piny 1na budik a 2je k zhavici jednotce a to jsem prodlouzil.Ty mas benzin.Jinak taky jsem jezdil 9let,v listopadu jsem toho nechal,porad jen pryc a na nic cas.

2016-05-08 23:09:08

Tak po čase mám konečně chvilku času,problém s ventilátorama vyřešen.Jen pro zajímavost,jak je vše na elektronice propojené.Spouštěli při startu ventilátory,budík teploty pořád na nule,problém s emisemi ( špatná lambda sonda),na počítači hlášena chyba-porucha pravého mlhového světla.Výměna čidla ( snímač teploty chladící kapaliny) a hle,najednou vše ok. To snad není možné.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-09 12:48:42

dreyfus: Ty mlhovky jsou klasika, svítí chyba a když je rozsvítíš, tak fungují. A ostatní co jsi popsal spolu velmi úzce souvisí... Zde bez čidla teploty motoru se děje co píšeš...... Tedy až na ty mlhovky.....


Odpovědět