Fórum - Téma


Pomoc se žhavením


Fórum Vectra B Pomoc se žhavením

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-10-29 19:41:37

Dobrý den nevím zda je tohle téma už popsané ale tohle potkalo mě. Mám Vectru 2:0 Dti a mám problém se žhavením motor po celkové G.O a současně vyměněné čídlo teploty a auto nežhaví. Pokud ale z čidla vytahnu konektor auto začne žhavit a skutečně žhaví chytne pěkně a na drc a zůstane svítit kontrolka motoru.

2014-10-29 19:44:14

venca77: Tož čidlo teploty asi řídící jednotce hlásí špatné hodnoty (a ŘJ dojde k závěru, že zhavit netřeba)... Po odpojení čidla ŘJ ztratí signál, přepne do režimu, kdy nutno žhavit radši dycky a zažhaví, systém ale může zůstat v nouzovém stavu...

Loupak  
Pavel
2014-10-29 19:44:18

I nová věc (čidlo) nemusí být vždy dobrá, zřejmě jsi narazil na špatný kus

Chtělo by to udělat diagnostiku, test akčních členů, tam zjistí, jestli čidlo dává správné informace pro ECU

2014-10-29 20:13:58

colommbo: A co bude za problém s motorem pokud nechám vytažený konektor? Krom nouzáku? A co vlastně je nouzový režim? opravář má do pondělí dovču

2014-10-29 20:30:40

venca77: Jsou-li moje úvahy správné (což ale taky být nemusejí, v naftě se nevyznám...), tož by zůstala svítit kontrolka motoru a nouzový stav by znamenal to, že by ŘJ nedovolila motor vytočit nad kupř. 2000ot/min. Zkus a uvidíš...

2014-10-29 21:27:15

co je nouzový režim si snadno najdi zde na foru nebo u strýčka googla , nebudem se tu 10x opakovat

2014-10-30 04:19:49

cidlo teploty je orginal nebo nahrada oply jsou na nahrady choulostivé

2014-10-30 07:01:31

von.vectra: Je originál z Algonu tak snad vědomě neprodávají slušně řečeno klumpy. a ještě chci podotknout to žhavení ani neproblikne prostě jak benzínové.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-30 07:06:23

venca77: A s odpojeným teplotním čidlem kontrolka žhavení svítí nebo problikne? Při tomhle počasí (5°C) tak cca 2 - 3 vteřiny....

2014-10-30 07:08:56

kopejda: ne ne normálně auto začne žhavit a chytne na drc. ale svítí pro změnu kontrolka motoru

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-30 07:14:00

venca77: Tak v tomhle stavu bych se připojil s diagnostikou. Zkontroloval bych co že to rozsvěcí kontrolku motoru a testnul kontrolku žhavení jestli vůbec funguje a podíval se, co leze za informaci o teplotě z toho nového čidla a ještě po jednotce žhavení, jestli není chyba v ní.....

2014-10-30 07:14:30

kopejda: Ano při odpojeném čidle auto žhaví akorát svítí ta kontrolka jsem vůl poplet jsem to

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-30 07:20:58

venca77: Počkej, teď je v tom nějaký zmatek. Když odpojíš snímač teploty a staruješ, tak svítí kontrolka žhavení (motor chytne na drc) ale po naskočení motoru se rozsvítí kontrolka emisí motoru ("ponorka").

S připojeným čidlem tepoty př startování nedojde ke žhavení (ani kontrolka žhavení neproblikne) a motor špatně chytá a když naskočí, tak se kontrolka motoru nerozsvítí.

Myslel jsi to takto?? Pak to vypadá fakt na špatné čidlo teploty.......Ale stejně bych na to šel s Op-comem měl bych jistotu.

Koukal jsem po tom snímači a měl by to být BOSCH s číslem GM90541937 opakuje se ne spoustě oplíků a barevné provedení konektoru je různé (modrá, bílá, černá) číslo je vyraženo mezi plastem konektoru a šestihranem pro klíč na mosazné části.....

http://www.partsbase.org/parts/ope-1338467/

2014-10-30 07:39:31

kopejda: Ano tak je to přesně

2014-10-30 07:41:51

venca77: Ale původní čidlo to bylo stejné proto jsem jej nechal vyměnit a ono je to stejne před tím to taky nežhavilo

2014-10-30 07:43:33

venca77: Je tam 3 dny kleklo mi čerpadlo tak jsem ho kupoval nové a čidlo taky

2014-10-30 10:31:37

venca77: Už ti tu psal Martin, že nový díl (čidlo) nemusí být funkční, nebyl by to první ani poslední případ, bohužel, znám to sám z praxe - kamarád měnil na ZafB špatně fungující el. modul ventilátoru ("ježek") za nový díl a správně fungoval dokonce až TŘETÍ NOVÝ KUS... Michal radí (pro sichr) kontrolu čidla diagnostikou.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-30 12:44:28

venca77: Jak jsem psal, může být vadné čidlo a to tak, že je lehce "šoupnuté" v teplotě. Zkus původní čidlo co jsi vyndal dát do mrazáku a pak ho připoj ke konektoru v autě a zkus nastartovat. Uvidíš jestli bude fungovat žhavení. To samé můžeš udělat s novým. Myslím si, že to pojede. Pak má snímač "trochu" větší diferenci do plusu. To znamená že je +10 a čidlo ukazuje "+20" - což by mohlo vysvětlit proč to ECU motoru nevadí ale nespíná se žhavení. Toto by bylo vidět na diagnostice......


Odpovědět