Fórum - Téma


podtlakové hadičky na 1,7 TD 50kw


Fórum Astra F podtlakové hadičky na 1,7 TD 50kw

Informace o modelu: Opel Astra F



2015-03-19 08:35:54

Ahoj, prosil bych o radu, jestli někdo z vás neví jak by měli být správně zapojené podtlakové hadičky na motoru 1,7 TD 50kw (popřípadě nějakou fotku)

Podělím se s Vámi o problém, začlo téct vstřikovací čerpadlo, auto do té doby, dá se říct, jezdilo normálně, nechalo se komplet přetěsnit a seřídit v odborném servisu, ale po zpětné montáži do auta při rozjezdu rychlostí od dvojky po pětku začně značně škubat a je bez výkonu. Podtlaky mne zajímají z toho důvodu že na čerpadle po servisu přibyl nějaký podtlakový ventil, který tam původně vůbec nebyl.

Děkuji za rady

2015-03-19 10:08:45

Na vlastním čerpadle žádný podtlak být nemá , je tam naopak přetlak ze sacích parohů , kdy jej generuje turbo. Přetlak poté působí na "přidavač nafty" v čerpadle a tím zvyšuje dávku nafty = vyšší výkon

Můžeš nam to uděllátko vyfotit ? A popsat kam vedou hadičky z něho...

2015-03-19 18:55:48

Sic je pravda, že do čerpadla jde přetlak turba, do naftového přidavače ale pravdou také je, že do čerpadla jde i podtlak z vakum pumpy pro sytič. :) Je to černá baňka na boku čerpadla a řídí předvstřik. Já jí třeba úplně vyřadil. Hadička jde z vakum pumpy tuším do takové rozdvojky na termostatovém domečku ( podtlak se otvírá v závislosti na teplotě vody ) a z něj pak nevím. Už si to nepamatuji, jak jsem to tam měl. Jediné, co jsi pamatuji, jak 100% bylo zapojené je tato bílá hadička. Je vedena z té vákum pumpy do takové rozdvojky na termostatovém domečku.

2015-03-19 20:28:13

je to tam zapojené: od vakuové pumpy jde hadička do ,,Téčka¨ a jedna strana vede přes bílou hadičku do spínače na termostatové komoře, a od tud pak na čerpadlo do nějakého černého ventilu na vrchu čerpadla a z něj pak do takové baňky která ovládá dávku paliva ( zřejmě sytič). Druhá strana z toho ,,Téčka¨ vede do dalšího Téčka jehož jedna část vede do interiéru a druhá vede do silné hadice posilovače brzd. Myslím si že by na hadici od vakuovky k posilovači měla být napojena jen hadička, která vede do interieru. A hadička která vede z boku vakuovky by měla vést na termostatovou komoru a pak na ovládání dávky paliva

A na tu hadici od turba k čerpadlu se podívám jak a kudy kam vede, popřípadě udělám fotku.

Díky za rady

2015-03-19 21:17:34

Kudy kam vede hadice od turba do čerpadla je jasné... ona nevede přímo z turba ale až z boku sacího svodu. Když se ucpe, je to příčinou toho, že auto netáhne. Jak říkám, ta černá baňka, ze které jde lanko je sytičová baňka a nastavuje předvstřik studeného motoru ale já ji tam třeba vůbec nemám. Sytič mi jde pořád naplno, dá se to na čerpadle naštelovat šroubkem.

2015-03-20 07:28:45

njn opel , ten si vždycky něco vymyslí jinak , to my japonci to máme jednoduší

2015-03-20 07:42:58

breathlless: njn, říká se japonec nakonec

2015-03-20 10:05:07

rendys: Tak ti nevím, ten můj japonec už má natočeno 500 tis km. Kdo tohle může říct ?

2015-03-20 10:23:10

breathlless: Už jsem to tu možná někdy zmiňoval, ale kamarád má asi sedmnáct let starou atmosférickou dvoulitrovou naftovou Toyotu, motor naprosto suchý, nikde nic neteče, vše původní, mění se jen náplně (na autě samotném je to obdobné.) Používá ji víceméně jako pracovní vůz a jezdí převážně po Praze. A startování studeného motoru (i v zimě) bych vám fakt přál vidět a slyšet, kluci... Kratičké nažhavení a pak snad ani jedno převalení a motor běží jak hodinky - jak nejsem zastánce nafty, tohle jsem ještě nikdy nezažil...

Současné potíže "japonských" vozů spočívají v tom, že se už nevyrábějí a nemontují v Japonsku...

2015-03-20 10:27:10

breathlless: No nevím kdo to muže říci ale 97%auto starších 2003 s dieselem má přes 500000km jen to lidi neví a novější auta s dieselem cca 40% má přes 500000KM akorát tomu nikdo nevěří

2015-03-20 12:01:25

hansdob: Ámen , každej by chtěl max 100tis a né straší 5 let.

2015-03-21 13:12:22

Stejně si myslím, že se pořád vyplatí udržovat starší auto než nové. Sice do nějakých 100 000 funguje, ale pak se to stejně začne srát a za servis to pak jen lítá. Jsou to složitější motory a hlavně je tam více věcí, co se tam může . Jisté je, že do benzínu nikdy nepřesedlám. Raději se budu držet starších TDček.


Odpovědět