Fórum - Téma


Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.


Fórum Astra H Po zvýšené zátěži motor nejde do otáček.

Informace o modelu: Opel Astra H



2016-09-11 18:24:49

Zdravím, už dlouho pročítám různá fóra ohledně tohoto konkrétního problému, ale nikde jsem nenašel téma s totožným problémem, tak jsem se rozhodl založit téma nové.

Vlastním Astru H s dieselm 1,3, konkrétně Z13DTH. Auto jede krásně, tankuju do něj převážně Verva Diesel u Benziny, takže žádný nekvalitní patos a snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad.

Problém přichází při zvýšené zátěži motoru, kdy jej je potřeba vytočit do vyšších otáček, například rozjezd do kopce na semaforu, krátký řadící pruh na rychlé silici atd. Motor, když se vytočí např. k 3000 otáčkám, nebo třeba výš, a potom se zařadí vyšší převodový stupeň, např. z trojky na čtyřku, přestává chvíli táhnout pokud je u otáček kolem 1300, je to totální líná svině. Jakmile se ale dostane k otáčkám, kde zabírá turbo, což je u tohoto motoru nějaký 1700 otáček, zase se to rozjede a táhne to hezky. Toto trvá třeba 20 - 30 sekund (ten totální výpadek tahu motoru) kdy auto není schopné ani při plynu na podlaze na rovince, nebo dokonce z kopečka zvýšit otáčky, motor nereaguje, jako bych prostě netlačil na plyn. Po chvíli klidné jízdy zase OK a auto táhne i z otáček kolem 1200 uplně v pohodě a bez problémů. Objevuje se to hlavně při vyšších převodových stupních jako 4, 5, 6, tudíž musím často podřazovat, abych byl v otáčkách, kdy běží turbo.

Nejdivnější na tom ale je, že se to děje jen někdy. Občas se to stane, občas ne. Byl jsem na diagnostice, vše OK, nic v servisu nenašli. Co jsem procházel fóra s podobnými problémy, tak jsem usoudil, že by mohl být problém s EGR ventilem, nebo váhou vzduchu, ale to mi servisák řekl, že váha vzduchu spíš ne, že by to auto nechtělo ani při turbu jet a EGR ventil nevím. Spíš mi to přijde jako nějaká elektronika pedálu, nebo nějaké čidlo chybně občas hlásí, jelikož se to stává opravdu jen někdy. Prostě jako by do motoru nešla skoro žádná nafta. Už opravdu nevím. Podtlaky jsou OK, motor krásně těsní, nikde kapalina neuniká.

Jsem automobilový panic, učím se s tímhle autem, jelikož je moje první, takže v motoru se moc nevyznám a montovat se v něm bojím.

Díky za každou radu.

2016-09-11 18:54:29

marosura: V naftových motorech se příliš nevyznám, ale co tak trochu vím, tož tohle: "...snažím se jezdit šetrně dle dieselových zásad" zrovna tomuto konkrétnímu motoru moc neprospívá, výsledkem právě bývá "...totální líná svině." Na druhou stranu než se projeví tlak vyvinutý turbem, bude každý takový motor líný. Proto je potřeba držet jej, pokud možno, stále v otáčkách, ne jej huntovat, ale extra příliš nešetřit...

2016-09-11 19:05:59

colommbo: Díky za odpověď. Chápu, že u slabších motorů je spíš povinnost držet ho ve vyšších otáčkách aby nějak jel, taky řadím kolem 2500 otáček ve většině případů. Každopádně ten problém tady je, po té zátěži je cítih tah motoru naprosto jinak, než když auto jede otáčkách kolem 1600 plynule. Pedál na podlaze a prostě vůbec nic se neděje, když je to v pohodě, tak i při nízkých otáčkáh nad 1100 je tah po sešlápnutí cítit.

Každopádně, souhlasím s vámi, máte pravdu, držet takovýto motor v nízkých otáčkách mu určitě neprospívá.

2016-09-11 19:08:43

marosura: Vydrž, nějaký kovaný nafťák se s dobrou radou či zkušeností určitě přihlásí.

2016-09-12 05:36:27

V pedálů bych problém neviděl. Váha vzduchu taky ne. To by nejelo vůbec nebo jelo ale moc špatně. Egr jsi myslím taky ne,protože špatný nebo odchazejici egr začne škubat. Pokud odejde úplně auto pojede nejspíš na nouzový režim. Myslím že bych hledal někde kolem turba. Na ecu může byt vše ok ale po mechanické stránce ee. TakY záleží na ecu a mechanikovi. Pokud jen kouknul do vad a nic neviděl, to je špatně. Musí zkoumat víc. Přímo vyhledat turbo,zkusit ho za chodu,kdy zapne atd... na Ostravě je borec Alzafir. Akorát ho tady nějaký mužík smazal. Jeden zmála kdo Oplum rozumi. Hlavně ecu.

2016-09-12 10:46:46

leosforever: Fuj , tys mě ale vylekal, chlape...! Aleš smazaný není, jen asi nemá čas, už tu dlouho nebyl. http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=11156

2016-09-12 12:05:27

No mě říkal,že ho blokli tady....

Nemůže prý vkládat komentáře. Pouze až zaplatí nějakých 200 Kč. Říkal,že to kašle....

2016-09-12 14:02:44

leosforever: Co jsem zkoumal (i z titulu funkce administrátora Fóra) jeho profil, nikde jsem žádnou blokaci neobjevil, ani dočasný distanc na chatu či ve Fóru, který lze za určitých okolností uložit jako trest, což bych u něho stejně nepředpokládal, slušnějšího člověka aby jeden pohledal... Takže nevím, ale blokovaný by podle všeho být neměl...

P.S. Napsal jsem webmasterovi, jak se věci mají, tož uvidíme, až se mi ozve.

2016-09-13 15:45:41

colommbo: to je dobře. Alzafir je super člověk. Pomohl mi osobně mnohokrát...

2016-09-13 17:33:56

leosforever: Díky moc za pomoc při identifikaci. Po zamyšlení a prostudování si různých charakteristik a projevů špatného turba to do sebe zapadá a tudíž budeš mít s velkou pravděpodobností pravdu. Nechám ho vyšetřit nějak konkrétně blíž a uvidím, jestli je to doopravdy problém s turbem a jak to případně budu řešit.

No, ve finále je nejpravděpodobnější možnost ta, na kterou jsem vlastně skoro vůbec nemyslel. Děkuju ještě jednou. ;)

2016-09-13 19:04:46

nebo jak jsem na těchto bohužel ne uplně nejlepších motorech párkrát viděl motr má nízký tlak vlivem opotřebení a turbo nemá vlastně co roztáčet

2016-09-13 19:19:02

hansdob: A to se tedy řeší jakým způsobem? Auto má najeto 148 000km, což bych řekl, že není nájezd nijak vysoký na desetileté auto, motor těsní, nikde neprotéká, tak nevím jak by se to mělo projevovat? Díky za příspěvek. :)

2016-09-13 19:39:00

To my neříkej že tO auto za 10 let má takhle malý nájezd km tj.měsíčně něco přes 1000 km překontroluj podtlaky

2016-09-13 20:17:36

marli: rok 2006, nájezd 148 000 zatím a je po první majitelce slečně (paní), která měla auto předpokládám na popojíždění mezi prací a nákupy, protože na zadních sedadlech snad nikdy nikdo neseděl, rádia se snad nikdo nedotýkal,takhle zachovaný interiér jsem totiž u desetiletého auta v životě snad neviděl. Bez poskvrny. Motor je ale jiná báseň, nevím jak se k němu paní chovala po jízdní stránce.

2016-09-13 20:53:47

Tak to máš kliku ale pokud s tím jezdila tak málo to znamená že ten motor není ani řádně zajetej a krátkýma jízdama zhuntovanej to chce proměřit i tlaky a jak jsem psal překontrolovat podtlaky .

2016-09-14 13:45:21

Aleš (Alzafir) se dostal do sporu s webmasterem skrzevá opakované vkládání odkazů na subjekty (stránky) na našem webu na černé listině jsoucí. Proběhlo snad i nějaké banování, nicméně aktuální stav je takový, že Alešův profil normálně funguje a žádný trest v něm uveden nemá, stránky klubu tedy navštěvovat může stejně jako zapojovat se tu "do práce".

2016-09-14 14:11:22

druhá věc je jestli po takové zkušenosti bude mít chuť. Já bych neměl .... Už sme si s Adm taky vjeli do vlasů...

2016-09-14 15:13:57

turbo diesel je potreba drzet v otackach kdy funguje turbo u tohoto motoru: 1700 ot a vice! mene jen pri dojizdeni napr. k semaforu, pri jizde z kopce ap. ale jinak ne. tzn. ze radit nahoru az v takovych otackach kdy na vyssi rychlostni stupen zaradim tehdy kdyz otacky spadnou na 1700 po prerazeni a klidne i 1800 a vice. dnesni diesely to vyzaduji. ne jen tento motor.

hele nedavno sem prebral iveco daily 2.3 hpt ci tak nejak. 100kW TD, Nm neznam. dlouhodoba spotreba 11,5 / 100. Ja jako prvni vec udelal, ze v noci sem ho do tahleho kopce s plnym nakladem na 5. rychlost prohnal 160 km/h asi na 15km. Od te chvile jezdim za 9,2/100 :)

a jeste jeden postreh. kdyz jedu PO ROVINE v dedine na 4ku 55km/h zere to 8,6/100 ma to 1700ot. kdyz ale dam 3ku tak pri stejne rychlosti je aktualni spotreba 5,8/100 a ot. jsou 2200. ty doby kdy u dieselu platilo ze cim nizsi otacky tim lepe jsou v dobe CR dieselu davno pryc! je treba si uvedomit ze dnesni diesely maji 4 ventilovy rozvod, ne 2. takze funguji tak trosku jako benzin. dole nejedou leda by mely maly turbo, ale to pak zase nejede nahore... to by bylo na dyl...

takze tak. nafta patri do kamen a nakladaku

2016-09-15 17:19:17

biggest: Děkuju za příspěvěk. Posledních pár dní se snažím motor trochu burcovat a opravu řadím až ve vyšších otáčkách. Každopádně přehlížením problém nezmizí, takže nechám zkontrolovat jak tlaky ve válcích tak podtlaky a hlavně turbo. Takže uvidíme. :)

2016-09-15 19:34:38

hele a rozvody mas udelany? na 150tkm se doporucuji delat nejpozdeji! jak je vytahanej retez tak to muze delat vselijake veci. nedej boze jak skoci o zub... a nebo praskne retez. to je smrt toho motoru. Ja sem do nej lil jen Selenii presne podle specifikace Opelu - ono jich tam moc ani nalit nejde.


Odpovědět