Fórum - Téma


Po výměně tlumičů dře pneu


Fórum Omega B Po výměně tlumičů dře pneu

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5 V6

1 fotek  |  10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Vidlicový, X25XE.



2015-07-28 22:22:40

Zdravím,

měnil sem na Omče několik dílů na podvozku (komplet ramena, tlumiče, stabilizátory, horní uložení).

Měl sem problém s geometrií, takže sem tam byl dvakrát po sobě, podruhé což bylo asi po pěti dnech od té první mi to pořád táhlo doprava. Když auto zvedli naskytl se mi hroznej obrázek (viz. foto).

Říkali, že nebyly asi pevně dotažený šrouby na uchycení těhlici s tlumičem, ale po uvolnění a následným nastavením odklonů se stále nadostali na mezeru co je normálně na druhém kole.

Toto se stalo na levém, na pravém je to v pořádku. Nalevo nestrčím mezi tlumič a kolo ani špičku malíčku, na pravém jde mezi to strčit skoro prst.

Jinak geometrii dělali asi natřikrát, ale stějně pořád táhne lehce doprava, prý už to neni jejich vina, že geo je v pořádku. Takže ještě zbývá jedině hlavní řídící tyč...?

Prosím o rady co s tím, pokud se už s tím někdo setkal nebo má nějaký tip :)

Pneu jsou nahuštěny na 2bary a rozměr je origo 225/55 R16, disky mám origo Opel.

Díky za odpovědi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-28 23:22:38

Řídící tyč nemá s odklonem kola nic společného, jediné místo na seřízení vzdálenosti bočnice pneumatiky od tlumiče jsou právě ty dva šrouby na fotce (spojení nového tlumiče s těhlicí kola). Jestli nejsou schopni uvést vůz do původního stavu s novými tlumiči, nezbývá než být neoblomný a prostě opravu (výměnu tlumičů) reklamovat. Ovšem za předpokladu, že tato situace před výměnou tlumičů nebyla.

Jestliže je kolo samotné ve správném postavení vůči ostatním (podstata měření geometrie) je něco spatně na jeho uchycení k podvozku. Zde může být vada jen v uložení ramene do nápravnice (deformace samotné nápravnice nebo ramena) nebo chyba v uložení horní části tlumiče v otočném bodě, axiální ložisko v gumovém silentbloku opřené v misce v podběhu či deformace podběhu samotného.....za předpokladu, že je v pořádku samotná těhlice či náboj kola (též může jít o deformaci těhlice...)

Opět nechápu, jak je možné, že nedokážou najít místo, kde je chyba???

Můžeš zkusit vyměnit geometry za jiné......lepší..... Protože když vůz za jízdy táhne do strany NEMŮŽE být geometrie v pořádku a je to stále jejich vina Asi by to chtělo

 vlastta  
vlastimil
2015-07-28 23:30:49

kopejda: ja bych rekl ze ve spoji tlumice vs tehlice (ty 2 velky srouby) je 1 dira ovalna,tedy tlumic pujde jakoby odklonit od kola.nic jinyho v tomto nemuze hrat roli (ani rizeni,ramena,ulozeni atd),potom uz jedine zohlej tlumic

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-28 23:48:26

vlastta: Já vím, proto píšu o reklamaci, i když ohnutý nový tlumič ?? Všechno je možné. Já to spíš vidím na ohnutou těhlici, nebo jsou dotyční geometři pořádně zhulený.......

 vlastta  
vlastimil
2015-07-29 00:06:12

kopejda: no,ten zohlej tlumic me prijde taky trosku nerealnej.......ale ta geometrie co ma byt udajne "v poradku" .......tohleto prece musi byt videt uz od oka

2015-07-29 09:51:46

Rychle si zajeď někam jinam na geometrii, nebo si zničíš gumu. Já geometrie dělával a seřízení odklonu tímto tipem (myšleno 2 šrouby na tlumiči a exentrická díra) je největší oser je to vždy zarvaný a dělá se to třeba na 3krát. Prostě se s tím někomu nechtělo hrát.

Nemáš protokol z geo? že by jsi ho oskenoval..

2015-07-29 23:16:44

Tak dneska sem se na to s kolegou vrhnul, byla to záležitost asi na deset minut...

Měli jste pravdu že, horní šroub má vůli v díře co je v tlumiči, spodní šroub drží jen osu. Taky mě zarazilo to, že potom co týpek na geo utahoval tyto šrouby, tak držel utahovák na každým šroubu cca 5s, ale dnes při demontáži jsme to povolili krátkou ráčnou.

Odklon je nastaven asi jako na pravém kole, měřeno pouze prstem, ale rozhodně lepši než co vymysleli mekánici ze servisu.

Potom co mi řekl, že se s něčím takovým ještě nesetkal, si můžou být jisti že se mnou se už taky nikdy nesetkají.

Závěr je, že nejspíš byly špatně dotažené šrouby od prvního měření, nevím to jistě, ale když jsme s kolegou montovali tlumiče a ramena, dotahovali jsme je momenťákem. Ješte sem jim mohl říct že mi dluží jednu gumu. (Ale pán, co mi to montoval mě ujistil, že to jsou jen sjetý nápisy, nevím jak si může být tak jistej, že guma není poškozena nějak jinak, přece jen je to výrazný zeslabení bočnice. Divím se že v servisu jako je tento, který se živí hlavně pneu, mi nenabídli hnedka novou sadu gum)

Ještě sem prohodil přední pneu za zadní, na zadku sem měl tuto sezónu nové na předku sem měl cca 5let staré Barumky, ale se slušným vzorkem. Táhnutí doprava zase hned o něco ustálo, už je to tak nepatrný že mi to ani nevadí a geo budu řešit až s novou sadou zimních za pár měsíců.

Děkuji Vám za rady

ještě přikládám protokol z geo, žluté hodnoty jsou obtažené tužkou aby byly viděť. Je to protol z posledního měření co dělali, bohužel dva protokoly z předešlých měření nemám, nějak mě nenapadlo si o ně říct (Byl sem překvapenej, že po mě chtěli další peníze za měření geo).

2015-07-30 06:36:17

Chápu to dobře, že jste si nastavili +/- tlumič podle druhé strany ,utáhly a jezdíš? Pokud ano, tak to bude z bláta do louže protože měněním odklonu se i dost razantně mění sbíhavost. Ikdyž to bude asi o 100% lepší než to bylo,ale já bych na tu sbíhačku zajel hned, protože se může stát, že si odděláš i ty další gumy.Ten graf vypadá v pohodě a tak se to muselo povolit během jízdy.

2015-07-30 18:10:20

Já měnil hlavní řídící tyč a od té doby se mě sjížděly kola.Auto bylo asi 6 na geometrii pokaždé jinde,došlo to tak daleko že jsem auto prodal.Dodnes jsem nezjistil proč k tomu došlo díky té tyči jsem pak měnil čepy řízení ramen atd...a výsledek nic.

2015-07-30 18:27:59

Já asi před 15ti lety jednou v práci taky seřizoval Omegu...nebyla to moje (zákazníka) první,ale po výměně čepu táhla na stranu.. po 3tí geometrii za sebou (mezi tím projetí) to pořád táhlo.. ještě jsme přehazovali kola z leva do prava a výsledek stejnej.. a to jsme dávali i závaží ,jak má být a jel i schválně natankovat plnou (jestli si to dobře pamatuju,tak to u omegy musí být 70kg u řidiče 70kg u spolujezdce a plná nádrž) a výsledek nula... po 3 hodinách (hodinový přesčas) jsme zákazníkovi vrátili peníze... asi moje největší selhání,ale nevím,čím to mohlo být.....ale moc dobře si to pamatuju..


Odpovědět