Fórum - Téma


Po výměně svíček nedrží volnoběh


Fórum Astra F Po výměně svíček nedrží volnoběh

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1997 Astra F 2.0

2 fotek  |  32 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.

Caravan



2016-01-11 19:30:50

Zdar Opláci,

Astra (X20XEV) mi jela na volnoběh jenom na tři válce, tak jsem koupil nové svíčky (BOSCH FR7DC+) a kabely BOSCH.

Teď už jede na volnoběh na čtyři válce, ale problém je, že na benzín zdechá. Na LPG (do sání) jede v pohodě.

Před výměnou na volnoběh na benzín motor nezdechal. Byly tam dvouelektrodové svíčky NGK. Ty BOSCH jsou uvedené v Jak na to. Odtrh má být 0,7 až 0,8 mm. Teď mám 0,7 mm.

Ujel jsem na benzín několik km, jestli si třeba ŘJ neupraví mapy, ale nic... nepomohlo ani odpojení baterky (kvůli resetu ŘJ).

Ale všimnul jsem si zvláštní věci... v sobotu ráno jsem nastartoval, motor točil 1500 ot, po chvilce spadl na 1100 ot a držel... měl jsem zapnuté světla a po necelé minutě se zvýšila jejich intenzita, palubka se rozzářila a začal více foukat ventilátor... auto zakuckalo a zdechlo. Bylo to, jako by do té doby auto jelo jenom na baterku a až pak se zapnul altík a auto zdechlo.

Nevím, co s tím mám dělat... když ráno mrzne, tak je nebezpečné hned přepínat na LPG, protože by mohl zamrznout

reduktor. Navíc na LPG se to auto nezahřeje...

Zkusím tam ještě hodit zpátky ty NGK svíčky, jestli za to nemůžou ty nové kabely. Jsou o kousek delší, ale na krabičce je uvedený motor X20XEV. Poslední možnost, co mě napadá, je zvětšit odtrh na 0,8 mm.

2016-01-12 00:13:23

karburator: Odtrh svíček s tím asi mít společného nic nebude, může být i 0,5mm což je lepší pro plyn a na benzín to neudělá nic. Ale zaráží mě to, co píšeš o světlech. Změř si dobíjení, jestli je vše v pořádku a hlavně na studeném motoru, jestli nepřebíjí alternátor. To by v krajní mezi mohlo způsobit až zhasnutí motoru, kdy je v palubní síti tak moc vysoké napětí, že ECU motor a všechno ostatní odstaví. Mohla to být náhoda, ale prověř to.

Pokud ti ale na plyn jede normálně a na benzín ne, tak zkontrolovat řízení motoru, podtlaky, klapku, správný tlak paliva...taky by bylo vhodné navštívit plynaře - nevím jak to máš u lpg ty, já mám sekvenci a přes podtlak mi z reduktoru letěl plyn přímo do sání, kde to společně se zapnutým benzínem dělalo taky pěknou paseku a dál někoho, kdo má diagnostiku a umí v ní číst live data.

2016-01-12 10:53:04

Mám čínský OP-COM, tak se můžu kouknout na live data. Ale je divné, že to před výměnou svíček a kabelů nedělalo.

Jinak v mrazech to startuje krásně... měnil jsem i čidlo teploty chladící kapaliny (někdy v září)...

Plyn to při jízdě na benzín asi nepouští, protože by se musel otevřít ventil na nádrži a to bych to cvaknutí slyšel.

2016-01-16 18:40:06

Dal jsem zpět staré svíčky a problémy s volnoběhem jsou fuč... teda nejprve to kolísalo mezi 500 - 1500 ot, pak to chvíli jelo na volnoběh na tři válce, ale teď už to jede normálně. Fakt to nechápu

2016-01-16 21:51:34

karburator: Na h... svicky no i to se muze stat, i kdyz...uvidis casem. Pokud budes nekdy nejake svicky presto muset koupit, tak zvlast kdyz jezdis na plyn, koukej po irridium - platina a vynech Brisk - ty nic nevydrzi.

2016-01-23 18:18:28

Myslel jsem, že to funguje, ale prd... pořád to zdechá. Napadlo mě palivové čerpadlo, ale když na to šlápnu, tak táhne krásně a bez cukání.

Zkusil jsem odpojit tu podtlakovou hadičku, co vede do vstřikovací lišty, ale nic se nestalo... i když jsem tam pusou udělal podtlak... tak nevím, čím by to mohlo být.

Až nebude tolik mrznout, tak zkusím vytáhnout tu vstřikovací lištu, jestli nejsou ucpané vstřiky... to je poslední věc, co mě napadá.

OP-COM samozřejmě nic nehlásí.

2016-01-31 19:52:33

Píchnul jsem tam OP-COM a na volnoběh to ukazovalo, že baterie má 14,8V... není to nějak moc??

Mám za to, že má být kolem 13,5V.

A druhá věc, která se mi nezdá, je lambda... zkusím ji zítra odpojit, jestli to spadne do nouzáku a jestli to pojede normálně.

2016-02-01 13:25:00

Problém vyřešen

Už jsem myslel, že to nevyřeším, ale nakonec jsem na to přišel... byl to falešný vzduch. Sálo ho to kolem hadičky do posilovače brzd. Asi jsem do toho při výměně kabelů rýpnul a problém byl na světě

LPG mám do sání, takže tomu to nejspíš nevadilo.


Odpovědět