Fórum - Téma


Po výměně alternátoru nestartuje


Fórum Omega B Po výměně alternátoru nestartuje

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1994 Omega B 2.0

1 fotek  |  14 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.



2013-03-18 07:19:04

Dobrý den, mám omegu B 2.0, 16v, 100kw, rv. 1994, x20xev. Před 14-ti dny přestala dobíjet ale nastartovat v pohodě šlo jen svítila a později nepravidelně blikala na palubce kontrolka. Po proměření jsme zjistili že je alternator k.o. Vyndali jsme baterku a dali jí nabít, objednali jsme nový alternátor. Přidělali jsme ho namontonali zpět baterku a auto nechce nastartovat.. Startér točí ale nechytne.. Po mechanické stránce se zdá vše v pořádku.. Neví někdo co s tím?

2013-03-18 07:49:20

A ještě dotaz č.2 k čemu slouží ta hadička na fotce? Původně byla připojená tam kde je ta páska, pak se odpojila a bez ní šel motor "na 3 válce" a špatně fungovaly brzdy.. Teď když je ta díra zalepená tak všechno šlo, ale ta hadička tam není jen tak pro srandu..

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-18 10:58:30

Crazynka: Ahoj, při startování bliká žlutá kontrolka na palubce?? Zkusit nastartovat druhým klíčem.

K hadičce, jde o podtlakovou část pro posilovač brzd, ovládání podtlakových částí na motoru a ovládání vytápění vozu - nastavování rozvodu vzduch po kabině a přepínání na vnitřní nebo venkovní cirkulaci vzduchu. Ta silná hadice je na posilovač brzd, proto to špatně brzdí a slabé hadičky - jedna vede k motoru a druhá pod torpédo před spolujezdce - je tam nad kabinovým filtrem černá kostka - zásobník podtlaku pro ovládání topení. Bez podtlaku nebude nic z výše jmenovaného správně fungovat.

2013-03-18 11:23:50

Nebliká nic.. ani ten utíkací panacek na tlačítku nic nedělá.. druhej klíč mám akorát ke dveřím a ke kufru a s tim startovat nejde.. klíče už mám neoriginálni a ovladač co má být v startovacím klíči byl kaput tak je uz dávno vyhozenej..

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-18 20:35:25

Crazynka: Stále nic? Jestli točí startér, tak zjistit, jestli jde jiskra na svíčky. Jestli ne, bude rozhozená synchronizace čipu v klíčku s imobilizerém. Bude to nejspíš chtít diagnostiku a provést spárování klíče. Jestli jde jiskra, tak nejde benzín, zkontrolovat čerpadlo v nádrži - při startování musí být slyšet vrčení z nádrže. Jeden bude startovat a druhý bude vzadu za autem poslouchat.

2013-03-18 21:00:04

stavil se za mnou klučina tady z fóra a zkusil diagnostiku a hlásí to chybu snímače klikové hřídele.. Každopádně to chce auto zvednout a zkouknout to.. jinak tomu asi snad nic jinýho není:))) benzín tam jde a čerpadlo taky vrčí ono je celkem u mě hlučný tak to je slyšet dobře, párování klíče nepotřebuju chybu imobilizéru to nenašlo:)

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-18 21:07:46

Crazynka: Bez snímače otáček klikovky to též nejede, šikula chlapec. A zrovna příkladné zacházení s diagnostikou

2013-03-18 21:18:08

Kopejda: Jen mě tak napadá - pokud nebyl motor nastartovaný, což asi nebyl, tož chybu čidla kliky to píše vždycky, či ne...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-18 21:25:01

Colommbo: Myslím, že máš asi pravdu, původně jsem vycházel ze stavu odpojení baterie, co všechno to může ovlivnit. Jde o to, jak se motor choval před odpojením baterie. Jestli občas nouzák atd. Že by to čidlo umřelo tak najednou a zrovinka při výměně altíku?? Taky se mi to nepozdává.

2013-03-19 01:47:18

tu diagnostiku jsem delal ja, nevim jak je to u teto omegy ale u me mi snimac nikdy chybu nehazi a kontrolka diagnostiky svitila udajne i predtim. po vymazani chyby a opetovnem startovani stale nechyta, a stale stejna chyba. dle meho nazoru bylo bud cidlo nacate a nebo pri vymene altiku doslo k rozpojeni nebo poskozeni kabelu cidla. ale samozrejme se mohu mylit

2013-03-19 06:37:01

před výměnou bylo všechno v pořádku a ten blesk v potrubí svítí od začátku co to auto mám.. akorát jediný co mě ještě napadá je to že když jsem dojela třeba na křižovatku tak auto samo chcíplo, ale na to už jsem odpověď asi našla tady na fóru prý by to měl být špinavý/nebo k.o volnoběžný ventil, ale to s tímto asi nesouvisí..

2013-03-19 07:49:27

u tohoto motoru už za stojícího motoru chybu kliky nehlásí takže bych to viděl na snímač kliky a tedmě tak napadá při demontáži alternátoru nerozpojili jste 3 pinovou zásuvku někde?? Ta hadička na fotce je posilovač na brzdy a ovládání topení (rozvod podtlaku) bez té hadičky to pojede blbě a bude kolísat a díra v podtlakové soustavě bude mít za duvod zdechání na křižovatkách.

2013-03-23 13:50:10

tak už startuje stačilo vyměnit snímač klikové hřídele.. Kabel byl celej nejakej už ožranej a ta ploška byla lehce nafouklá.. Tak sláva nazdar výletu jdem to projet!

bad64  
2013-03-23 15:23:05

Crazynka: Tak to je dobře že to jezdí.Děkujeme za zprávu o zdárném vyřešení problému.Snad se to do budoucna bude hodit i někomu se stejnou závadou.


Odpovědět