Fórum - Téma


Po startu svítí kontrolka servisu, pak zhasne


Fórum Zafira A Po startu svítí kontrolka servisu, pak zhasne

Informace o modelu: Opel Zafira A



2015-08-16 18:48:56

Ahoj všem. Při startovaní se rozsviti kontrolka servisu, pak zhruba 50 sekund svítí a potom při jízdě zhasne. Ale taky se mi zda že ztrácí tah, při jízdě do kopce. Co to je, je to moc vážný?

2015-08-16 21:39:31

linolino: Co je to kontrolka servisu - oranžový symbol autíčka s montážním klíčem...? Pokud ano, jde o chybovou kontrolku systému řízení elektroniky vozu a je potřeba připojit diagnostiku nejlépe v době, kdy kontrolka svítí, popř. aspoň kouknout do paměti závad řídící jednotky, kód závady by v ní mohl být uložen (po zhasnutí kontrolky už jako nepřítomný). Jinak je to na křišťálovou kouli...

2015-08-16 21:48:00

colommbo: ano je to simvol autíčka s klíčkem. Volal jsem na autorizovaný servis a tam mi řekli ze pokud to nesviti pořád, tak to nemam řešit. Což mi přijde poněkud divne. Pro to chci vědět nazor jiných motoristů. Jsem začátečník a tak se raději zeptám. Jo a diky za radu

2015-08-16 21:55:30

linolino: Servis má pravdu jen napůl - řídící jednotka registruje nějakou závadu v systému, proto rozsvítí kontrolku (zůstane svítit po nastartování), závada je přítomna. Pokud porucha "odezní", kontrolka zhasne a v paměti závad může její kód zůstat uložen jako nepřítomný ("not present".) Stav se ale může zhoršovat, obzvlášť píšeš-li, že máš pocit, jako by motor ztrácel tah, kontrolka může začít svítit trvale. Může to být opravdu jen banalita a tzv. sporadická závada anebo počátek něčeho složitějšího, ale to od klávesnice nezjistíme. Zda budeš chtít zjistit příčinu nebo to necháš být, je jen na tobě...

2015-08-16 22:03:35

colommbo: lepší to bude zajet na diagnostiku a to taky udělám. Čim dřív to zjistím tim líp (levněji) to bude.

2015-09-24 09:47:49

To jsme na tom stejně a diag hlási P0105 - (2) Nesprávný signál z čidla tlaku MAP.

Co stím?

Asi vyčistit klapky v sání, EGR mám už vyčištěný a chodí jak má.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 09:54:13

jarekpetrucha: Nejen klapky ale sání jako celek od místa kde je za klapkou plynu zaústěn vývod z EGR ventilu. Nejspíš je už přicpaný vstup tlaku do samotného MAP (snímač tlaku v prostoru sání mezi klapkou plynu a ventily) nebo může být vadný.....

2015-09-24 10:02:28

Myslel jsem tento způsob. (viz přiložené video)

Přesně to jsem myslel, když ho odpojím, diag hlásí to samé.

kopejda: Blbec jsem do něj před tím foukl trochu víc, snad jsem ho nezničil. Když jsem čistil EGR.

LIMPIEZA ADMISION - OPEL ASTRA  |  Více info

Limpieza del colector de admisión completo y mariposas de un Opel Astra G 2.0 DTI del 2002 (motor Y20DTH) con 300.000 km. Válido para Astra G, Vectra, Zafira y en general cualquier vehiculo opel que monte la variante Y20DTH (2.0 DTI 74kw 100cv).

Para limpieza solo de la valvula EGR, mira mis otros videos.

Este video es de caracter instructivo e informativo y tiene una cierta complejidad, por lo que no me responsabilizo de los daños que se puedan causar en cualquier vehiculo por realizar esta tarea sin experiencia alguna o sin las herramientas adecuadas.

OPEL, ASTRA, VECTRA, ZAFIRA, MANTENIMIENTO, VAUXHALL, EGR, AGR, ADMISION, CARBONILLA, INTAKE, MANIFOLD, MARIPOSAS, PULMON, 2.0, DTI, LIMPIEZA, CLEAN, LIMPIAR, Y20DTH, INLET, CLEANING, TUNING, AIR, ENTRADA, AIRE, DIESEL, MOTOR, VALVULAS, TUTORIAL, BRICO, D ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 10:08:03

jarekpetrucha: Ano to video je správné, u tohoto motoru jsou ty dva díly celé sání. kanály k ventilům v hlavě se budou čistit dost blbě...

Vlákno s termostatem jsem upravil, ať tady nemáme nepořádek a chaoz.....

K fouknutí, ano to je možné......

2015-09-24 10:11:11

NO právě, nato že to má najeto 185000km to asi bude zasrané, a nejvíce se mně nechtějí sundávat trubky ze střiků, už jsem řešil v minulosti zavzdušnění čerpadla a pak jsem jej dost trápil, a teď zas?

Nějak to ale budu muset zvládnout, a hlavně jsem se bál jak to vyčistit v hlavě pře ventily...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 10:14:46

jarekpetrucha: Ty kanály k ventilům v hlavě bych neřešil. Po montáži trubek je dobré je neutahovat u šroubení hlavy a zastrtovat, povoleným šroubením může uniknout vzduch, až začne stříkat nafta, stačí šroubení dotáhnout a pak nastartovat a hned trochu přidat plyn....

2015-09-24 10:24:14

Právě tak jsem to dělal po radě kamaráda který už to dělal, do té doby jsem to trápil snad dva dny.

A celá závada byla v přepadech. Minulý majitel je vyměnil a zatrhl hadice na střikoch v bloku hlavy tak že, nové přepady byly nasazeny tak cca 3 mm. Po dlouhém dlabání se mně je podařilo odstranit a od té doby vše OK na 1 se startama.

2015-09-24 10:27:34

Tak jsem našel to čidlo MAP v katalogu, sakra jsou tam ale se dvěma tlaky na jeden motor tak zas nevím

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 11:16:58

jarekpetrucha: To je jednoduché, když bude snímač kaput, kup stejný jako je tam namontovaný, číslo na něm najdeš......


Odpovědět