Fórum - Téma


Po přeskočení a výměně rozvodů nechce nastartovat.


Fórum Vectra B Po přeskočení a výměně rozvodů nechce nastartovat.

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2016-03-06 12:44:51

Zdravím, poradí mi někdo prosím, při rozjezdu mi chcipl motor Y20TDH a už nešlo nastarovat, měl jsem tušení že přeskočil řetěz,mechanikem mi bylo mi zděleno, že přeskočil o dva zuby tak se udělaly nové rozvody a vectra pořád nechytá a diagnostice to hlásí 3 chyby a to:

P 0725 Porucha v sestavě vstupu otáček motoru / převodovce

P 1630 Porucha v sestavě regulace úhlu předstihu vstřiku

P 1635 Obvod žhavicích svíček

Hallův snímač je nový, rozvody nastavené a el.relé zhavení bylo odpojeno z důvodu výměny žhav.svíček.

U každého kódu je napsáno, že "chyba není momentálně detekována", z toho bych pochopil, že ty chyby tam byly ale už nejsou? chtěl bych podotknout že čerpadlo naftu dává, teda zkoušely jsme to na prvním a druhém válci. Když si čuchne k etheru tak nastartuje, ale hned chcípne.

Mátě někdo podobnou zkušenost?

2016-03-06 13:06:31

takže když si čuchne tak škitne ... takže naftu nedává respektive dává možná ve špatný okkamžik a tím pádem se nevznítí.

.... mechanik naprd ...

2016-03-06 13:16:50

A dává ti to správnou kompresi? Jestli se ti netukli ventily

2016-03-06 16:43:47

breathlless: mechanik naprd,to jsem taky zjistil, no, tak jestli špatně nastavil rozvody, tak je to jasné. To prostě servis, když nepoznají takovou závadu.

2016-03-06 16:45:43

dominic: vectra startuje jako před tím, stejnými otáčkami a tlaky podle sluchu, měření tlaku prý mechanik prováděl a bylo vše v pořádku

2016-03-06 18:22:41

tlaky podle sluchu ? LOL dneska je to tu fakt zábava...

Venca49  
Václav
2016-03-06 18:45:04

Vše je OK,jen mechanik asi ne.Chytne to na éther a hned chcípne.Došel éther!

Nevím,proč se nepostupuje systematicky.Nastavení rozvodů a čerpadla,tlaky ve válcích,dodávka nafty,odvzdušnění,........

To by měl i ten obyčejný automechanik vědět.

PS: Nastavení rozvodů jsem již popsal zde:http://www.club-opel.com/...tema/cerpadlo-6253?kols=2

2016-03-06 18:53:23

Špatně řečeno, jinak, vím jak startuje potkaný motor, více méně na prázdno, jako když mu vyndáš zhaváky a vezmeš za startér, tak má grady, ale v mém případě, motor ma při startování stejný zvuk jako před tím přeskočení (proto podle sluchcu).Tlak ve válcích je 2,65Mpa a rozdíl mezi jednotlivými válci průměrem 0,08Mpa

2016-03-06 19:01:36

venca49: To si myslím taky, poněvadž jsem se učil na automechanika, ale o tuto oblast se nějak nezajímám,jenom okrajově. Radit mu nebudu, už jsem poradil moc, když jsem přišel se podívat jak to vypadá, tak mi řekl s usměvěm ono to nechce chytnout. Tak jsem se zeptat, jestli dělal diagnostiku, zda smazal závady, jeho otázka "ne proč??" Ano pokud je vše nastaveno a nafta z vysokotlakých trubek teče tak by mě chytnout. Myslím si to taky špatně nastavený úhly a nafta jde dřív nebo dýl. Já mu do toho kecat, on je mechanik, tak má vědět, jo a už jsem zaplatil za rozvody,napínák,vod.lišty těsnění a vodní pumpu s prací 23 litrů. Asi tak.

Ještě se chci zeptat jak dlouho u tohoto typu motoru Y20DTH trvá výměna rozvodů?? Mechanik to dělal týden. Před 6 roky jsem dělal rozvody na ESCORTu 1,8TD a za 5 hodin jel, na koleni doma v garázi. Tak nevím co tam tom dělá

 rendys
René Čamek
2016-03-06 19:55:57

jan007smrcek: nezlob se, ale mimo , u své bývalé Xantie 2,OHDI jsem měl doma v garáži rozvody hotové i s kávou a pěti cigáry za 2,5hodiny!

Venca49  
Václav
2016-03-06 20:02:53

jan007smrcek: Záleží co vše měnil.Dával nové řetězy,oba nebo jen na čerpadlo? Měnil všechny tři vodítka,napínáky,sundal hlavu a vanu,olejové čerpadlo?........Kdo ví,jak a co dělal.Jestli dělal jen hořejší řetěz,tak za 8 hodin v pohodě.

2016-03-06 20:31:43

rendys: já se nezlobím každý dělá jak umí ale týden je moc a se týče těch mých pěti hodin, já bych měl hotové za kratší dobu, ale pokud ti do toho kecá a kouři jedno za druhým, já vykouřil asi krábu a lil do mě jedno kafe za druhým.

K věci, máte někdo podezření na to, že bude porouchané čerpadlo třeba ŘJ, mám tam BOSCH VP44 PSG 5. Ještě jsem měl odhad, že odešel výkonový tranzistor na vysokotlaký elektromagnetický ventil nebo elektromagnetický ventil predsuvníku vstřku ale když nafta teče během startování z vys.tlak potrubí,tak bude v pořádku. Předem děkuji

2016-03-06 20:38:59

Venca49: oba dva řetězy, klika-čerpadlo (duplex), čerpadlo-vačka (simplex), dvě vodící lišty, dvě napínací lišty, vodní pumpu, alternátor, prsa, vanu, víko ventilů, hlavu ne, čerpadlo ne, dělalo se to na autě,takže motor ven nešel, navářel jeden šroub na vodítku na hlavě, nešel povolit,. asi tak

Venca49  
Václav
2016-03-06 20:43:28

jan007smrcek: Ty šrouby na imbus se musí před povolením ohřát horkovzduškou,co nejvíce,protože jsou zajištěné tmelem.Dávají se nové,které mají na sobě suchý tmel.Tak je to.

2016-03-06 21:10:45

stim čerpadlem : když to povolíš u vstřikovačů poznáš prdlajs , musíš to povolit alespoň u čerpadla , pokud to z čerpadla jen kape , je K.O. čerpadlo. pokud to stříka , je naděje , ale když nevíš tlak tak je to stejně naprd , když bude čerpadlo dávat malej tlak , vstřikovače se neotevřou. Buch ví co tam ten matlák stim dělal , klidně mohl zadřít čerpadlo při neodborném odvzdušňování.

2016-03-07 05:30:02

venca49: ty šrouby mě tam vrátil nejspíš zpět, nové prý v sadě nebily.

Breathlless: vím, přepady jsou řešeny že nevedou do vracečky, ale na přívod do čerpadla. proto když praskne přepadová hadička, tak je větší pravděpodobnost, že se zadře čerpadlo, poněvadž to čerpadlo nemá tu schopnost samo-nasávaní.

Dejte pak auto někam do servisu. Pokud možno, tak si to radši dělám sám, protože vidím jak to vypadá.

2016-03-07 07:33:06

vzít auto domu , zaplatit za materiál a nazdar , za práci bych mu nezaplatil , protože prokazatelně žádnou neudělal = auto nejede.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-07 07:36:15

jan007smrcek: Typuju blbě nastavené časování (kolo čerpadla jinak než má být oproti zbytku) ono se ten rozvod dá dost rozjebat..... A že použil znovu šrouby které ven tahal pomocí svářečky?? A ještě z Tebe vytáhnul 25 litrů?? To znamená jedinou věc....

2016-03-08 19:45:31

breathlless: čerpadlo v dubovém háji nafta sice teče, ale nemá tlak. Nemá ani sílu na to aby se protlačila tryskou a to byla tryska nastavená na 140 barů, jinak čerpadlo je nastavené na tlak 220-250 barů

Kopejda: rozvody nastavené dobře, ale odneslo to čerpadlo. viz odpověď "breathlless"

Repasované čerpadlo 14 790,-

Venca49  
Václav
2016-03-08 19:55:17

jan007smrcek: Ještě by chtělo zjistit zda to neroztahoval.I takový se najdou.25 tisíc bys za práci nezaplatil ani v těch kritizovaných opel servisech.I kdyby jo,tak bys určitě odjel ke spokojennosti.


Odpovědět

1  2