Fórum - Téma


Po nastartování spadnou otáčkoměr a palivoměr


Fórum Zafira A Po nastartování spadnou otáčkoměr a palivoměr

Informace o modelu: Opel Zafira A



2014-11-23 17:54:41

zdravím mám problém po otočení klíča a nastartování mi spadne rafička otáček i paliva a ozve se takové zapípání z přístrojovky poradte mi někdo díky předem

2014-11-23 19:41:34

strasacekk: A jak se to chová dál - motor běží na volnoběh a otáčkoměr je na nule...? I po přidání plynu...? Zůstane to tak nebo se to za nějakou dobu "vzpamatuje"...? A ten palivoměr se dál chová jak...?

2014-11-24 20:01:04

colommbo: když nastartuju tak ty rafičky spadnou a trvá to asi 5 vteřin. motor běží normálně jen ty rafičky spadnou a ozve se takové pípnutí. ukazatel paliva spadne rozsvítí se rezerva a po těch 5 vteřinách hned naskočí.

2014-11-24 20:04:11

strasacekk: Aha! To je ale na mě už příliš "vysoká dívčí", s tímhle poradit neumím...

2014-11-24 20:07:09

colommbo: nevadí stejně díky za snahu

2014-11-24 20:10:46

strasacekk: Snaha byla spíš dostat z tebe víc informací, ten první příspěvek po založení vlákna je, bohužel, poměrně strohý...

2014-11-24 20:18:24

colommbo: natočím to a pošlu to, třeba budeš vědět

2014-11-24 20:20:45

strasacekk: Já určitě nee, to je pro mě, jak už jsem psal, příliš vysoký level...

2014-12-27 12:19:03

Nejspíše to bude problém "jen" v elektronické nástavbě spínací skřínky (cena asi 1200,-)...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-27 12:39:42

strasacekk: Spíš to vidím na problém samotného přístrojového štítu. mmj i ten lze za pomocí správné diagnostiky zkontrolovat samostatně......

2014-12-27 21:21:30

mam něco podobného, dříve mi to nedělalo, až po vyměně setrváku a ihned následné výměně startéru, mi při otočením klíčku naběhne ručicka paliva ku příkladu do plna či na požadované množství (což je normální), ale při samotném startu mi padá dolu - to mi před tím nikdy nedělalo! Tak jestli to má takový odběr, že padá ručička zpět??asi blbost. Jakmile naskočí je hned tam kde má býti. Jen jsem chtěl k tomuto tématu svůj poznatek.

2014-12-28 16:11:21

kopejda: nějak Ti nerozumím, co máš na mysli, když říkáš "problém v přístrojovém štítu"? Při otočení klíče ve spínací skřínce dochází k řízenému a postupnému připojování napětí (12 V) na jednotlivé řídící obvody a následně na spotřebiče auta a k tomu slouží i elektronická nástavba spínací skříně. Ta obsahuje bohužel i mechanická relátka, která mají jednu cíleně neřešitelnou vlastnost a to je únava materiálu. Tedy celá modul je po čase nutno vyměnit ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 18:25:39

drak123: No elektrická část spínačky může být také "vyšlochtaná" a blbnou spínače, tu lze jednoduše vyměnit za novou nebo funkční z vrakáče...... Osobně jsem se s tímto jevem nesetkal.... Ale že by to byl nějak složitý udělátor, to se říct nedá, má jen šest vývodů - jeden je bateriové napětí, druhý je startér, třetí dělá bateriové spínané napětí "po klíčku", čtvrtý vypíná rádio po vytažení klíčku ven, a další dva dělají to co popisuješ dle výbavy vozu... Na obrázku je to část S1. Když lítají ručičky jen při startování, nemá náhodou startér už příliš velký odběr (opálené uhlíky a kotvu) nebo uvolněný napájecí kabel či vadnou kostru? A co baterie, je ve formě? Jestli je toto vše OK, řešil bych spínačku nebo přístrojovku....

2014-12-29 14:10:35

Mám efekt jako Ludánek.

Čert ví jak dlouho, přisuzoval jsem to baterce, nemám buhví jak úžasnou.

Včera jsem ji jen pokusně vyměnil za jinou, stejný efekt.

Startérem to nebude, byl zgenerálkovaný, motor chytá na brnk, navíc ten "ručičkový" efekt je i u horkého motoru.

S připojenou diagnostikou na jednotku přístrojů jsem koukal na napájení, nic zajímavého, asi to bude chtít osciloskop a kouknout na napájecí pin do přístrojovky.

To si nechám až na teplo

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-29 20:12:28

alzafir: JJ, moje řeč, nechat to na teplejší počasí...


Odpovědět