Fórum - Téma


Pneumatiky - rozměry, výrobci, zkušenosti, rady


Fórum Technický koutek Pneumatiky - rozměry, výrobci, zkušenosti, rady



1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 13

2013-05-30 13:32:05

Díky Jirko Monty Jack

2013-06-01 10:46:48

rob2: Tak sem se konecne dostal k technicaku.. a zjistil sem ze tam pro zimaky mam psano 195x65 R15 91Q. a potom letňáky krom těch 15" taky 225x55 R16 94V. Ale zajímavý je, ze u tech letnaku nesel dolu jen rychlostni ale i vahovej index..

Nicmene co je vtipne - oboji sou dovoleny jen na rafku 7J a pritom i ty origos opel elektrony co k tomu byly jsou 7,5J.. no to neva.

2013-06-01 12:25:31

evilzone: "ze u tech letnaku nesel dolu jen rychlostni ale i vahovej index.." - jak to konkrétně myslíš a v porovnání s čím...?

2013-06-01 12:29:05

evilzone: Dle konfigurátoru je pro 195/65 R15 povolen ráfek 5,5 - 7,0 a pro 225/55 R16 povolen 6,0 - 8,0 V těchto tolerancích (+ další pro 235-ky) to mám já v TP - zvednul jsem se od PC a šel se podívat in natura. Tedy 195-ky by na ráfku o šířce 7,5´ už být neměly. Je zde riziko úniku tlaku při větší boční síle (rychle jetá zatáčka). Ostatně i ono "házení" s indexy rychlosti a zátěže je trochu (hodně!) podivné. Co mi brání jet na pneumatice se zimním vzorkem na suché dálnici 200km/h+ ? Samozřejmě v Německu, že? Protože u nás je každý, kdo překročí na poloprázném tankodromu (D1) rychlost o 20km/h hned vrah neviňátek, a spousta bl..ů (obvykle vlastnících nějaké posunovadlo nižší třídy) ještě tleská tomu, když ho "chrániči" chytnou. A o zpoplatnění práva nevypovídat proti sobě (výmluvu na osobu blízkou z toho zcela nesprávně udělala média) je zbytečné se bavit. Z toho je mi na Ale to jsme jinde, sem patří debata o autech.

2013-06-01 12:30:28

Colommbo: Domnívám se, že myslel nižší povolenou rychlost a nižší přípustné zatížení pro M+S.

2013-06-01 12:45:16

rob2: Mně právě není jasné, oproti čemu a jak šel dolů ten rychlostní ale i váhový index, ale možná jsem jen přejedený poo...

2013-06-01 12:57:28

Asi se předpokládá, že v zimě se rychle nejezdí a lyže moc neváží Fakt nevím, proč tomu tak je a moje kritická úvaha viz. výše.

2013-06-01 13:40:23

colommbo: Jo tak jak řek Rob2 - že letňáky sou 94V tzn. do 240km/h a že M+S sou jen 91Q, tedy 160km/h. Ta rychlost by se ještě s trochou fantazie chápat dala, ale není mi jasné, že pro M+S je váhový index jen 91 místo těch 94..

2013-06-01 13:53:00

evilzone: Už tomu chápu a mám to u zimních zapsané taky tak... U letních, ač mám papírovou Vmax "jen" 229km/h, mám předepsané 205 - 94W, 225 - taky 94W a 235 - 93W...

2013-09-13 20:03:09

Potřeboval bych radu ohledně foukání pneumatik. Jezdím na předepsaných 235/45 R17 (o negativech se nebavme, chci to tak) a foukal jsem na předepsané tlaky 2,1 vpředu i vzadu - jezdím sám, maximálně ve dvou kurf moc neplním. Ač je geometrie v pořádku, sjíždí se mi vpředu více kraje. Uvedený tlak 2,1 mám na víčku nádrže při 3 lidech a 1 kufru

Mám foukat víc? Omega 2,5TD.

2013-09-13 20:25:45

m.artty: Ahoj! Píšeš, že se více sjíždí kraje - oba, tedy vnitřní i vnější a na obou kolech, nebo jen vnější či vnitřní...? Šestiválová Omča má předek přecjen dost těžký, sám jsem za celou dobu, co Omči jezdím, foukal vždycky trošku víc - obvykle 2,3 vpředu a 2,4 vzadu. Taky si myslím, že čím širší a nižší guma, tím bude na seřízení geometrie a huštění háklivější... A měřák ti ukazuje plusminus přesně...?

2013-09-13 20:28:54

colommbo: na sjíždění hran má taky dost vliv jak moc člověk točí kolama na místě. dnešní doba elektroniky a posilovačů tomu napomáhá. ale asi bych šel taky po tlaku v první řadě...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-09-13 20:35:44

Jestli oba kraje a i na zadní nápravě, tak zvýšit tlak. Zlatou omču caravan jsem měl takto:

Letní 205/55/16 - předek 2,4 a zadek 2,7

Zimní 195/65/15 - předek 2,3 a zadek 2,6

U sedanu bude tlak na zadních o něco menší...

Obojí sady postupně upravovaný tlak během tří let v závislosti na stavu běhounu.

2013-09-13 20:39:06

Měřák ukazuje dobře - měřeno několika se stejným výsledkem. Právě, že se sjíždějí jak vnější tak vnitřní hrany (znak podhuštěnosti). No přifoukl jsem dneska na 2,5 a uvidíme (takhle hodnota je údávaná pro předek při plném zatížení). Mě se těch 2,1 na předek u 6-tiválcového diesela zdá málo.... asi vyrobili jednu tabulku s tlakama a dávali to na všechny auta.

Jezdím z 80% dlouhé trasy - není to městské vozítko, takže to otáčení kol na místě bych nebral moc v potaz. Každopádně u městského auta to jistě bude mít nemalý podíl na opotřebení.

vlastta  
vlastimil
2013-09-13 20:50:20

m.artty: samozdrejme zalezi na tvrdosti pneu.ale 2.1 se me zda docela malo.ja jezdil na michelinach 205/65/15 a daval sem 2.7 predek a 2.4 zadek (na sedana).sjizdelo se to rovnomerne.byly to ale tvdsi pneu.na zimu bych dal urcite trosku mim (2.5 - 2.3)

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-09-13 20:50:36

m.artty: Tabulky výrobce - závazně bych to nebral - tlak v pneu je na správné úrovni, jen když se pneu sjíždí po celé šíři běhounu rovnoměrně.

2013-09-13 20:56:07

No uvidíme co to udělá po chvíli ježdění, když jsem to teď nafoukal více

Ale když o tom tak přemýšlím, tak naše Calibra V6 má na předku předepsáno snad 2,7... Takže těch 2,1 na Omeze je fakt blbost.

2013-09-13 21:01:09

m.artty: Sjíždějí-li se více kraje běhounu oproti středu, je to znak podhuštění zcela jednoznačně. A ještě drobnost - co index nosnosti gumy, je správný, tedy min. 94...? Předpokládám ale, že u 17" gum správný bude...

P.S. Pozor, Cali je předokolka, tam můžou být hodnoty klidně jiné...

2013-09-13 21:09:57

Já se na ten index podívám, ale myslím, že je tam nějaký vyšší. To já vím, že je to rozdílné, ale když to vezmeš váhově, tak je Omega těžší... předek bude možná o něco méně zatíže, kvůli uložení motoru a převodovky. Každopádně na té Calibře je tlak takhle velký (v porovnání s dalšími auty z našeho parku) i vzadu.

Děkuji za zkušenosti, dle toho co píšete to pravděpodobně bude tím, že Opel podhodnotil tlaky pro huštění a kola jsou jednoduše podhuštěna

2013-10-07 20:09:25

přátelé, jaký vzorek by jste mi doporučili na omegu? bydlím celkem vysoko a sněhu tu míváme celkem dost a taky jezdíme na hory. S toho zadního náhonu mám celkem dost obav abych to někam neposlal...

Dal bych přednost protektorům i kvůli ceně, dají se sehnat kolem 1000,-

mělo by to být 205/55/16

Co říkáte na tyhle?

http://auto.aukro.cz/205-...tinental-i3605088900.html

Je tam toho více...


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 13