Fórum - Téma


Pneumatiky - rozměry, výrobci, zkušenosti, rady


Fórum Technický koutek Pneumatiky - rozměry, výrobci, zkušenosti, rady



1  2  3  4  5 ......... 13

2013-05-09 20:41:06

aafect: Pneumatiky 225/55R16 lze bez obav namontovat na 16" disk šířky od 6" do 8". A palcovou šířku ráfku bys měl najít na disku samotném, buď z jeho vnitřní strany anebo spíš z té vnější kolem děr pro šrouby pod krycí pokličkou, pakliže ji máš... MUSÍ to tam být vyznačené - průměr, šířka, zális (ET) a typ rantlu disku - tyhle údaje přinejmenším... Na tvůj disk, kde máš teď 205, se nové 225 na 99% vejdou - měl jsem totéž, koupil jsem auto s 205/16" a přezouval jsem na 225 a no problem...

2013-05-09 21:30:17

aafect: Jenom doplním, že ET (zális) je někdy značen IS.

2013-05-10 07:24:32

Přemýšlel jsem že dám dozadu 225 a vepředu nechám 205.

2013-05-10 11:04:43

aafect: Přemýšlet o tom můžeš, nicméně chceš-li dodržet literu zákona, udělat to nesmíš. Přesněji řečeno můžeš, ale nesmíš s tím pak jezdit po veřejných komnunikacích... Možná by to jízdní vlastnosti auta neovlivnilo, za určitých podmínek dokonce třeba i vylepšilo, ale tento způsob montáže, není-li přímo schválen výrobcem auta (některé modely BMW, M-B, Porsche...) a uveden v TP, není zákonem povolen. Notabéne policisté to vědí a likvidátoři pojišťovny taky. Osobní zkušenost s tím nemám, nikdy jsem o tom neuvažoval, ale vím, že podobná montáž se, i když opravdu výjimečně, objevuje i na autech, kde to dovoleno není...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-10 11:59:09

Dnes jsem viděl maximálně využitý potenciál oněch probíraných rozměrů kol, jako je ET a průměr v palcích atd.....

Dávám sem fotku, ta mezera mezi diskem a třmenem brzdiče je cca 4 mm.

2013-05-10 12:36:27

kopejda: Pěkně, ku*va, pěkně ("co myslíte, kluci, dostanu tam ty disky...?") Nicméně i ty (jen) 4mm jsou z hlediska provozu zcela dostačující, případný problém se může objevit jen s chlazením brzd, ale při normálním ježdění to bude gut...

2013-05-10 13:11:47

colommbo: Já mám letní 205/65/R15 94V na origo elektronech pro omegu a spokojenost. Celou loňskou sezónu na GoodYear OptiGrip a super . Drží parádně i na mokru, řek bych že moc nehučí a nijak moc to nedrncá:) Takže doporučuju. Předtim tam byly nějaký micheliny nebo co, ale ty už byly starý, tvrdý a hodně jetý.

Zimáky mám 195/65/R15 95H. Vzadu teď nově Semperit SpeedGrip 2 (na nižší váhu než 95 se kupodivu nedělá) a taky myslim že docela dobrá guma (ale jen v tomhle rozměru - aspoň podle testů, v jinejch rozměrech je naprd). Na předních ani nevim co tam je:) Šlo mi hlavně o to aby co nejlíp na sněhu držel zadek, takže sem pro jistotu vozil navíc v kufru 50kg pytel s pískem a lopatičku .

V techničáku jsou pak myslim ještě dalsí 1 nebo dva rozměry, ale to ani nevim a neřešim, páč stejně mám jen 15" ráfky.

A co se týče rychlostního indexu, myslim (nebo sem o tom aspoň přesvědčenej), že tam mám psáno V... Na letňákách to dodržuju, protože se mi je podařilo za podle mě normální cenu (cca 2000/kus) ale ty zimáky by byly s V hrozně drahý, takže sem tam dal to H s tim, že v zimě stejně asi 170 jezdit nebudu:) I když se musim modlit, aby nebyla nějaká nehodička, protože ty pojišťovácký "ku..něco sprostého..vy" po tom jdou hned jako první a pak by nedali žádný penízky...

2013-05-10 14:38:10

evilzone: Díval jsi se do TP, jaký rychlostní index máš pro 195/65 R15 M+S předepsán? "V" to asi pro zimní (M+S) nebude.

2013-05-10 14:56:34

rob2: No kdyz si doma vzpomenu, kouknu se:) Ale na letnaky tam je skoro jiste V

2013-05-10 15:52:19

Letní ano, tam bude vysoký rychl. index, ale u zimních to bývá méně. Podívej se a dej vědět - každá informace dobrá. Já mám také zimní povolené s nižší rychlostí.

2013-05-10 16:44:44

rob2: U zimní alternativy 195/65R15 mám uveden index 91Q a při jejich použití max. rychlost v TP omezena na 160km/h... Kdybych jako zimní použil nějaké 16" nebo 17", max. rychlost by se už řídila jej jejich rychl. indexem.

P.S. Právě mi PPL přivezla ty Semperity, tož je v pondělí nechám obout a hurá vstříc novým zítřkům...

2013-05-10 18:22:45

patral jsem

§ 21

Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.

S tema gumama vepredu 205 a vzadu 225 bych asi technickou neprosel,ale co se tyce policie tak se toho nebojim,protoze zakon neni moc dobre napsany( jako vetsina nasich zakonu..viz. ekologicka dan ). policistovi bych to vysvetlit asi tak: Pneumatiky jsou technicky způsobilé,jsou napsané v TP a na kazde naprave dle zakona mam pouze shodné pneumatiky. Tak to vidim ja

2013-05-10 18:55:26

aafect: Jenže tohle: "Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak" je v tomhle případě NADŘAZENO tomu, co je psáno poté, příteli, proto je to taky psáno jako první. Je to otázka výkladu zákona a, samosebou, můžeš si jej vykládat i po svém, nicméně s takovými argumenty, jako tady píšeš, až přijde na lámání chleba, neuspěješ... No nic, je to tvůj boj, dělej, jak myslíš...

2013-05-10 21:08:50

Jasny no ale je to dost podobny tomu ze ze zakona je 10 pracovnich dnu na prepis auta,ale neni za to zadny postih.ale to sem nepatri.urcite pak dam vedet po nejaky policejni kontrole jak jsem pochodil

2013-05-13 13:17:28

Tak mám po žížalkách, kamarádi, stalo se, čeho jsem se ve skrytu duše bál... Dneska jsem nechal obout nový pneu abych pak zjistil, že je nenasadím na auto - diskům vpředu vadí brzdové třmeny (kotouče 296mm - všechny šestivály a čtyřvály od 9/97)... Zkoušel jsem třmen rozumně líznout flexou, už by to bylo skoro i dobrý, ale zas začlo vadit nalepený závaží, takže jsem se na to vy- a závěr je tento: http://www.club-opel.com/...-6jx15-h2-et39-5x110-9599

Jo, jo, někdy věci dopadnou jinak, než by si člověk přál, ale jsou v životě lidským záležitosti daleko důležitější...

2013-05-13 14:53:58

colommbo: Dej do předu sjeté destičky /ne moc/a třmen ti zajede dovnitř.Měl jsem taky tento problém destičkami vyřešen.

2013-05-13 15:08:57

cyril: Nevadí šířka třmenu ale jeho obvod - disk se svojí vnitřní plochou opře o třmen... Notabene myslím, že podle tloušťky destiček za- nebo vyjíždějí víc jen pístky a třmen jako takový je furt stejně... Ale i tak děkuju za radu, jsi hodnej, Cyrilku!

2013-05-13 15:32:01

U dvou a více pístových třmenů ano , ten zůstává na místě , ale u starších brzdičů jednopístkových se hejbe celý třmen (Kadett , Omega A , Astra F , Vectra A, B ) , na místě zůstává pouze opěra pro destičky. Nevím co má OB za brzdiče...

2013-05-13 15:38:16

bre@thlless: Jsou tam klasický jednopístkový plovoucí třmeny Lucas... Ale že by v případě destiček různé tloušťky se měnila vzdálenost třmenu ke středu kola (jakási "poloměrová"), to mi hlava moc nebere... Notabene destičky zcela nový stejně nejsou, odhadem tak na půlce, takže by to stejnak asi nepomohlo a po montáži nových bych si mohl rovnou zavolat odtah a drožku...

P.S. Kopejda sem o kousek výš vkládal ilustrační fotku a já tam právě, bohužel, nemám ani ten jeden mm...

2013-05-13 16:07:31

colommbo: Je fakt divný, že já mám taky R15 ráfky origo opel (ale teda trošičku jinak vypadaj) a na V6 omegu jdou vpoho.. Mozna proto, ze jsou origo k V6 omeze? Ale tim pádem tam musí bejt taky okolo brzd dost minimum místa.. ale nikdy sem to nezkoumal..


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13