Fórum - Téma


Plovák nádržky ostřikovačů.


Fórum Vectra C Plovák nádržky ostřikovačů.

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-05-24 10:40:56

Ahoj pánové, mám drobný dotaz.

Víte někdo jaký odpor má potenciometr na plováku nádržky ostřikovačů v plném stavu?

Jde mi o to že mám nádobku bez plováku tím pádem nemám kam zapojit konektor který tam samovolně bimbá. Když ho fiknu a dám tam odpor přestane mi při každém nastartování otravovat BC že mám prázdno i když tomu tak ve skutečnosti není. Napadlo mě i kabel zkratovat, ale než jsme to udělal raději se vás poptám.

2016-05-24 11:29:54

dmoc: Zkus jen oba (předpokládám, že budou dva) piny na konektoru propojit klemou - udělal jsem to takhle u Omči s čidlem hladiny chladící kapaliny v expanzce a chybová hláška z displeje BC zmizela. Snad to u VeCe půjde taky...

2016-05-24 11:32:37

No zkusím to můžu jen jsem se bál, aby odpor 0Ω nebylo příliš málo (zkrat). Každopádně když to máš vyzkoušené mohlo by to projít i tady. Napadlo mě ještě jestli není v op-comu někde možnost vypnutí této sledovací funkce, ale nikde jsem nenašel. Ještě chvili počkám jestli někoho něco nenapadne.

2016-05-24 11:35:52

dmoc: Je fakt, že Omča není ještě tolik přeelektrifikovaná jako VeCe, takže úplně ruku do ohně za to radši nedám. Pokud ale čidlo hladiny v nádržce ostřikovačů funguje stejně jako v expanzce, mělo by to zafungovat.

2016-05-24 11:41:40

colommbo: Toho se právě bojím v expanzce to pravděpodobně bude na bízí skratu kapalinou neboli anoda a katoda které se spojí kapalinou ale VeCe má v nadržce ostřikovaču plovák s poťákem. Velikost odporu určuje odsah kapaliny není li jí dosti hlási BC info o nedostatku. Stejně tak jako palivoměr.

2016-05-24 13:12:42

dmoc: Takhle nějak to vypadá u Omči v expanzce, kruhový plovák a magnetickým kroužkem - žádná anoda a katoda...

2016-05-24 14:16:51

colommbo: Tak to je přesně to co tam nemám. :-D A myslím si že toto funguje pravě na principu anoda katoda. Ale z fotky není uplně jasné co je to ten proužek na tišťáku. dle mě jen rozdělení dvou bodu do více pruhu aby kontakt byl přesnější při vlnobití.

2016-05-24 14:22:48

U VeCe je to ta malá část v pravo ze tří na obrázku. Akorád není vidět elektronika ta je uvnitř, bílý plovák pravděpodobně pohybem v kloubu, posouvá po potenciometru kontakt. Kdyby někdo měl plovák nebo i celou nadobku s ním venku a proměřil mi ten odpor v plném stavu bylo by to nej.

2016-05-24 15:15:51

ten tišťák na fotce z omegy není nic sofistikovaného, jen dva drátkové vodiče ve skleněné baňce v určité vzdálenosti od sebe. Po klesnutí hladiny sjede plovák s magnetem k baňce a magnetickým polem oba vodiče spojí - uzavře se okruh a palubní počítač zobrazí upozornění. To jest hlídání hladiny u omegy.

Jak to má VeCe nemám zdání, pravděpodobně tak, jak si uvedl.

Já si před pár lety pořídil skoro ten základní multimetr v ceně 3-4 stovek, co umí měřit odpor, ampery, volty, teplotu a už se mi "zaplatil" několikrát, právě na změření podobných "blbostí", ať už to bylo čidlo ABS, EGR ventil, atd.

2016-05-24 15:25:36

TO já takový multimetr mám taky, ale nemám ten plovák. Prostě mám jen nádržku dělanou bez tadytoho sofistikovaného vybavení. Když jsme ho hledal abych zapojil bambající konektor zjistil jsme že tam ani pro něj v nádobce není díra. :-D

2016-05-24 15:52:28

mirpie: Děkuju za upřesnění!

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-24 16:49:08

dmoc: Ahoj, normálně ty piny v konektoru propoj klemou, to co nazýváš potenciomtrem je jen spínací kontakt ovládaný plovákem na kloubku....

http://www.autodily-pema....e?tecDocProductId=1485661

2016-05-24 17:13:23

kopejda:

2016-05-24 17:17:57

kopejda: No konečně... :-D Děkuji ti! Jde se propojovat.

2016-05-24 17:21:35

dmoc: Moje babička říkávala "kdo se bojí, sere v síni." Na druhou stranu u VeCe bych se radši bál taky... Kdybys měl normální auto, je to vyřešené už dávno...

2016-05-24 18:26:12

Jojo, normálně propojit a bude to fungovat.

Ten odkaz od Kopejdy, to je ono, ale zase v tom můžete hledat zbytečnou vědu. Píšou relé,12V.....to dokáže zmást ani jedno tam není.

Obecně platí ( a já to tak řeším u neznámých konektorů) změřit napětí, v tomto případě je- li přítomno 12V. Když ne, zkouším odpor na kostru. Když ani to není, pak se s tím dá dělat vlastně cokoli. Taková jednotka motoru, i na VC, má ochrany, sama zjistí, jestli není někde zkrat, jak na kostru, tak do plusu. A k tomu příslušné chybové kódy. Kdyby to tak nebylo ošetřené, většina z nás nejezdí

2016-07-04 10:37:01

Tak jsem se k tomu dostal až teď. A konečně propojení. Konečně bez chybové hlášky při každým startu. Všem děkuji.


Odpovědět