Fórum - Téma


Plech řadící páky(kulisa)


Fórum Omega B Plech řadící páky(kulisa)

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 3.0 V6

1 fotek  |  45 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 270 Nm (199 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.



2016-08-20 18:51:09

Ahoj,mám dotaz,už jsem překopal svoji omču z automatu na manuál a zajímalo by mě jak tam má být přidělaný ten plech s řadící pákou?mají tam být nějaké silentbloky nebo to je natvrdo k převodovce a v zadní části ke karosérii,protože já to přidělal natvrdo a to řazení je takové nemastné neslané,prostě to není ono,jinak spojka je tam fungl nová,zítra budu ještě měnit olej,tak uvidím,ale byl bych rád kdyby někdo poradil k tomu uchycení toho plechu.děkuji

2016-08-20 19:35:24

pospamartas: Vlastík by mohl vědět, ostatně ty obrázky jsou od něho...

2016-08-20 19:48:53

colommbo: Koukám že na silentbloky to nevypadá,tak bude asi problém jindejinak děkuji za obrázky

2016-08-20 19:53:19

pospamartas: Zkus vyměnit ten olej, pocítíš-li nějaké zlepšení. Jsem zvědav - ačkoli řadím dobře (normálně), pomalu se na to taky chystám...

2016-08-20 20:10:49

Určitě zítra na to vlítnu,ještě mě napadlo že by mohl být utahaný silentblok převodovky,protože když stojím a motor běží tak jde řadit docela dobřeno uvidím udělám zítra tu výměnu a dám vědet.

2016-08-20 20:15:07

colommbo: Ještě taková otázečka,moc to do tohohdle téma nepatří,ale zeptat se musím,jak jsi byl spokojen s tím olejem 10w60? koupil jsem ten sunoco synturo racing zítra se taky chystám měnit

2016-08-20 20:34:43

pospamartas: Tenhle olej jsem zkoušel na jeden výměnný interval, jestli mi trochu nesleze spotřeba oleje. Nepomohl, tož jsem se vrátil k osvědčenému a dlouhodobě používanému Sunoco Synturo Sportivo 5W50. Se šedesátkou mi přišel projev motoru ve vyšších otáčkách přecjen možná takový maličko "kulatější", ale může to být jen můj pocit. Hodně dobrý olej, nicméně padesátku považuju za naprosto dostačující.

vlastta  
vlastimil
2016-08-20 20:37:44

vlasta si nepamatuje - ale mam dojem ze nejaka "guma" sem tam bude.nemyslim ale ze to bude met vliv na nemastny razeni

 jelen
Petr
2016-08-21 09:12:53

Mě šla špatně (gumově) zpátečka, závada byla ve spojení řadící tyče. Na foto vpravo dole. Téčko uložené v účku. Spojení je provedeno dvěma péry, jedno se urezlo/utrhlo. Kus hřebíku napravil přesné řazení. Zespoda je k tomu špatný přístup. Rozhodně doporučuji zkontrolovat.

2016-08-21 09:48:32

Od začátku, co jsem si tuhle Omču pořídil (duben 2009), mi šla špatně řadit jednička a zpátečka, ale zvykl jsem si na to, jedničku přes dvojku a zpátečku takovým zvláštním hmatem (jakési obrácené Účko) ze čtyřky... Po opravě/výměně spojky (odešel přítlačný talíř) před necelými dvěma lety potíže zmizely.

2016-08-21 11:22:34

jelen: Díky za rada,určitě na to mrknu

2016-08-21 13:36:56

Zdravim,

mam podobny problem, som skusal z jedneho auta prehodit gulu na ine...na bielom mi isla v pohode dolu, a ked som tahal hore zo zeleneho, tak nie a nie, a nato nieco vyskocilo pod pakou, tak puklo a uz je posunute riadenie...tazsie sa aj triafaju rychlosti, dotedy to bolo super presne...tak kto by vedel poradit co mohlo vyskocit ked som gulu tahal dohora? a ci spod auta je tam pristup?

A este jedna otazka...ako je mozne zobrat dolu ten pruzok, ktorý sa zatiahne dohora ked sa radi do spiatocky? lebo sa mi kraje oblamali, uz ledva sa to da chytit...a som chcel to vymenit z toho druheho auta co nepouzivam...alebo ci je zlozite vymenit celu paku? diki

 jelen
Petr
2016-08-21 14:11:27

Táhlo řazení je přístupné pouze zespoda, až po sejmutí tlumiče vibrací (setrvačník na hřídeli). Spojení táhla dobře vede síly dopředu/dozadu (2,3), kývání do strany (5/R) jde přes dva čepy. Trubkové pero 4 mm, ocel bez povrchové úpravy. kdo se k tomu dostane, nech´t si to preventivně pojistí drátem, hřebíkem ,nebo stahovacím páskem. Tady je opravdu načasováno na závadu

2016-08-29 22:33:03

Tak dnes byl konečně trochu čas a tak jsem sundal tu kulisu řazení,nikde žádný upadlý čep a ani nic jiného,i když vůle tam trochu jsou,ale nemyslím že by to mělo až takový vliv na řazenídále jsem si všiml že mám vůli v diferenciálu,když mám zadní kola na zemi a rukou zkusím pootočit kardanem,tak sním hnu asi tak o centimetr,že by byl problém tam?pokud má někdo zkušenosti budu vděčný,než ho budu zbytečně měnit,děkuji.

 jelen
Petr
2016-08-30 08:41:27

Vůle v diferu je v pořádku, stejné je to na všech autech. Problémové čepy viz foto. Pokud jdou špatně řadit všechny rychlosti, tak převodovka stále přenáší točivý moment, tzn spojka nevypíná na 100%.

Kde zabírá pedál spojky? Pokus: 1 zadní kolo ve vzduchu, motor nastartovaný, neutrál, kolo se točí/netočí se spojkou? Totéž s rychlostí např 2. Samozřejmě je odbržděno, a dobře zaklínováno.

Pozn. Kulisa řazení je uvnitř převodovky.

2016-08-30 09:18:15

Ano, vůli při pootočení kardanem mám taky.

2016-08-30 21:13:50

jelen: Spojka zabírá skoro už od podlahy(je tam nová sada LUK)jinak ty vůle jak ukazuješ na obrázku tam opravdu jsou,ale nevěnoval jsem tomu moc času,tak tedy zkusím odstranit a uvidíme jestli to pomůže,jinak děkuji za rady

 jelen
Petr
2016-08-31 07:53:00

pospamartas: Konstrukce je z principu bez okem viditelných vůlí, je to uložené přes gumu asi kvůli vibracím. Pomocník kývá pákou. Pokud se T zvedá z lůžka ,tak je jeden čep utržený a druhý se utrhne.

Názor k diskusi: nová spojka chce několik burnoutů , aby si sedla.

2016-08-31 09:25:30

"Spojka zabírá skoro už od podlahy(je tam nová sada LUK)..."

"Názor k diskusi: nová spojka chce několik burnoutů , aby si sedla. "

Mohu potvrdit, že těsně po výměně spojkové sady (talíř, lamela, ložisko, LUK) zabírala spojka při poloze pedálu taky dost dole u podlahy a pedál šel znatelně lehčeji než se starou spojkou, musel jsem si na to trochu zvyknout. Zhruba po týdnu ježdění (100-200km?) se vše srovnalo, tuhost pedálu se vrátila a místo záběru posunulo opět zhruba do poloviny dráhy pedálu jako dřív. Ani burnout nebyl potřeba...


Odpovědět