Fórum - Téma


Pístní kroužky KO


Fórum Omega B Pístní kroužky KO

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu


1  2

2013-08-29 23:09:18

Zdravím, dnes mě při výměně oleje čekalo nemilé zjištění. Olej černý jako bota a smrděl spalinami. Z toho vyplívá, že jsou opotřebené pístní kroužky a asi i gufera ventilů. Těsnění pod hlavou bude OK, protože víčko ventilů se nerosí, destilka co mám v expanzce je také čirá a výfuk nevydává ani bílý či modrý kouř. Navíc jak pronikají spaliny do klikové skříně, tak mi tlačí přes víko ventilů olej do sání motoru. Takže zítra tu tlustou hadici co vede z víka ventilů do nasávací trubky ke klapce odpojím a prodloužím jí směrem k zemi, aby olej kapal na zem a né do sání. Nevíte kolik stojí sada pístních kroužků a kde se dají koupit? Jo a ještě mi u kompresoru klimy prosakuje olej. Dá se to nějak opravit, nebo se musí koupit nový kompresor? Díky za rady

2013-08-30 07:55:11

Nyní jsem ještě zjistil, že mám na auťáku katalyzátory, které mají nalítáno 290000 km. Takto neprůchozí výfuk se taky hodně podepíše na stavu motoru. Navíc, když stojím chvíli na volnoběh, tak motor trochu houpe. Dnes objednávám trubku a katalyzátory půjdou ven.

2013-08-30 09:03:30

@ Muscletom:

Mno ... nez zacnes kupovat kruhy, nez zacnes resit odfuk klikovky jako avie, nez zacnes kuchat motor* ... nech si od kvalifikovane osoby zmerit tlaky ve valcich.

Odfuk klikovky se da vycistit, jestli je v nem vazelina, je jasny ze v sani bude olej ...

Klima kompresor se necha zrepasovat, mozna lepsi a levnejsi reseni nez na hura kupovat hned novej. Kvalitni servis klimatizaci poradi popripade rovnou zaridi, bohuzel ja o zadnem nevim ...

Ad kuchani motoru:

Ja jen aby si se fyzicky a psychicky pripravil na ty horory, co te cekaji, jestli se do toho pustis svepomoci, pripadne aby si rovnou rozbil prasatko kdyz to nekde nechas delat.

Menit kruhy neni zas takova tragedie, kdyz clovek vi jak, ma k tomu potrebne propriety atd ... kazdopadne sada kruhu cca 2k, novy tesneni pod hlavu, sundat vanu ... mozna motor ven, menit gufera ventilu ... mno to je oser na N-tou, to je fakt lepsi hlavu nekam dovizt (treba k Pokornymu do Hovorcovic) ... nebo mu tam dovizt rovnou celej motor, vetsi hromadku tisicovek a on si poradi ....

2013-08-30 10:19:13

beawer: jj, Pokorný v Hovorčovicích je dobrej...

muscletom: olej černý jako bota po vypuštění není nic nenormálního, naopak svědčí to o tom, že správně odvedl svoji práci. A že trochu smrdí spalinami...? Co bys chtěl od motoru po třistatisících kilometrů...? Nebuď tak hrrrr a uklidni se, jak píše Honza - nech případně nejdřív změřit tlaky a pak teprve začni špekulovat co a jak. A z klimakompresoru ti žádný olej téct nemůže, nemá odkud a jak, žádný olej tam není. Náplň klimy obsahuje příměs k mazání kompresoru, takže to bude tohle, po odpaření chladícího média, prostě ti blbě těsní a oprava se běžně dělá...

2013-08-30 10:21:17

Jen doplním, pokud by byly pístní kroužky KO tak Ti jednak bude přibývat olej a pak bys To asi poznal na jízdních vlastnostech. Když necháš auto z kopce na kvalt bez ruční tak se udrží ? P.S.: A do klimakompresoru se kromě chl. media doplňuje i kompresorový olej ale jen ve velmi malém množství ( v řádu do desítek gramů )

2013-08-30 10:25:23

Beawer: Kompresní tlaky ve válcích si změřím a stejně si sám vyměním kroužky a ostatní věci. Odvětrávání motoru jsem čistil před měsícem( a to hodně detailně a celé). Dnes mám sání zase poblité olejem( žádný extrém, ale oleje tam neni teda málo). To by vysvětlovalo velký přetlak v klikové skříni, který potom hrne olej do sání. Uvidíme co poví kompresní tlaky( starty jsou vždy na první pokus, na volnoběh mírně lítají otáčky(+-100 otáček, ale to mohou dělat klidně i svíčky- denso iridium power sedm let staré, ale zachovalé, třeba jiná vzdálenost elektrod). V těch pístních kroužkách jsou docela velké cenové rozdíly. Nejlevnější sada na 1 vále asi 600kč a nejdražší pomalu 2000kč Goetze. Nyní to dělat nebudu, nejsou finance. Raději investuji peníze do baráku, než do auta. Jinak kaťáky půjdou na 101% pryč a zatím udělám provizorní odfuk ala Avia či Praga...

2013-08-30 10:50:37

Colommbo: No ten olej nesmrdí trochu, ale pořádně. Tý černotě se nevyrovná ani olej z dieselů. Na klimatizace jsem ve škole chrápal, takže jsem toho moc nepochytil, ale vím, že se musí kompresor mazat, aby se nezadřel. Mě je to buřt, protože já mám klimu vypnutou. Jednou jsem zapnul a pak jsem z toho měl dva týdny chřipku. Raději okénka a větrání. Navíc klima bere 3-5 koní a zvyšuje spotřebu asi o 0,25l. K tomu ještě prasklé svody, asi přicpané kaťáky, prasklý vlnovec a výfuk má tolik záplat od minulého majitele. Mam hodně práce, nebo to hodit ze srázu a koupit BMW. Auto stálo 50000 kč a proinvestováno skoro 100000kč.

2013-08-30 11:04:07

muscletom: Co mám povědomost, tož kompresor klimy je mazán právě jen tím aditivem, které se přidává do náplně klimy, o nějakém oleji v klimakompresoru nevím... A zkusils olej rozetřít mezi prsty...? Vypuštěnej v nádobě většinou vypadá naprosto strašně a když ho rozetřeš, zjistíš, že vlastně úplně černej není... Nicméně pokud ti motor tlakuje dolů do oleje, že to odvětráváním jde tak hodně do sání, tož může být fakt někde chrupka, uvidíš po kontrole komprese...

2013-08-30 11:08:45

Ggeorgos: Kdyby byly kroužky Ko, tak by olej spíše mizel a to přes pumpovací efekt kroužků, které by hrnuly olej do spalovacího prostoru, kde by se špatně spaloval( tvorba karbonu a modrý kouř z výfuku). Nebo méně pravděpodobné, ale taky možné, že by benzín přes kroužky stékal do vany. Zkontroluji zapálitelnost oleje a jestli auto nečoudí modře. Kdybych do auta nedával Vervu 100, tak bych to auto tlačil( né doslova). Samozdřejmě Opel byl vyhlášenej spolu s Mazdou 323F na velký spotřeby oleje. Když stojím z kopce, tak to kvalt udrží( motor zahřátý, za studena nezkoušeno).

2013-08-30 11:43:29

Stou žravostí jsou proslulé pouze motory X16XE. A to tak že je to výrobcem už tak uděláno. Ostatní jsou vpořádku.

2013-08-30 12:06:07

bre@thlless: Ony V6 motory si prý oleje taky rády cucnou, 2.6 a 3.2 ještě trošku víc než předchozí 2.5 a 3.0, však Herr Adam taky uvádí normu spotřeby až 0,6/1000km, některé prameny dokonce 0,75/1000km... Ani můj motor není výjimkou, ale když ji miluješ...

vlastta  
vlastimil
2013-08-30 12:26:31

spatny katy mam dojem ze si psal i praskly svody (nevim) tim padem nejspis nepruchozi (nebo spatne).nemuzou se vyf.plyny vracet zpet do motoru a tim padem vznikat pretlak a spatne spalovat?jestli kecam kraviny tam me opravte (nebo ukamenujte)

.....ja bych skusil zmerit ty tlaky vymena vyfuku a potom bych veci resil popripade dal

2013-08-30 12:47:21

muscletom: Možná máš pravdu ale moje zkušenosti z praxe jsou takové, že když jsou kroužky už za Zenitem palivo protéká skrz ně do vany. Stejně tak pokud dá někdo do auta například namísto 15W40 olej 5W40 tak ten olej je když se zahřeje jako voda a všude z toho teče a víceméně všechno zasírá ( i odvětrávání ). Ale změř tlaky a uvidíš

2013-08-30 14:32:04

ggeorgos: Jen tak úplně mimochodem - oleje 15W40 a 5W40 (a spolu s nimi i kupř. 0W40 nebo 10W40) budou po zahřátí na provozní teplotu mít tekutost naprosto, ale naprosto stejnou...

2013-08-30 19:30:15

colommbo: Možná máš pravdu, nebudu se s tebou hádat. Ale když vypouštím syntetiku ( klasicky OCT II ) teče ( a je daleko řidčí ) než minerál třeba ve feldě. Navíc když sem omylem nalil do svojí 1,6 Fel. plnou syntetiku měl jsem olej v sání, na klapce a navíc z toho i kapal. Takže jsem ho vyměnil z5 a problémy přestali. Ale každej může mít jinou zkušenost, já mám tuto a nic proti ničemu ( nikomu )

2013-08-30 19:35:58

ggeorgos: Však já se taky nechci dohadovat... Čistě teoreticky pravdu mám, o tom žádná, ale znáš to - šedivá je teorie, strom života zelený...

2013-08-30 19:39:16

Tak to zrovna neznám

2013-08-30 19:39:27

Ja si tiež nemyslím že by to mohli odísť krúžky. Ak sa teda motoru nič katastrofálne nestalo a mal si v ňom aspoň nejaký olej....piestne krúžky je vec ktorá v týchto autách asi prežije dvakrát všetko ostatné Mohli by to byť simeringi ventilov,no to by ten olej aj žralo

2013-09-03 22:48:38

Zdravím .skús použiť prípravok na preplach motora ked sú zakarbonovane stieracie krúžky tak to môže byť ono.za pokus to stoji

2013-09-04 08:21:30

laki:

Nesmysl ! Na to ti proplach motoru nepomůže.

Jediné co ti odkarbonuje kroužky je nalejt petrolej do válců.


Odpovědět

1  2