Fórum - Téma


Pc píše brzdová světla


Fórum Zafira B Pc píše brzdová světla

Informace o modelu: Opel Zafira B



2016-06-10 23:44:08

zdravím na pc píše brzdova světla měl jsem to v servise kde vyměnily všechnz žarovky žadny pokles na žarovkach nezjistily chybu vymazali a než jsem dojel 5km domu už se to objevilo znova konzultoval jsem to s technikem a prý neví? muže někdo poradit

2016-06-11 08:17:27

jaku07: jaku07: Co si pod tím představit? Jakože na diagnostice? Tam tohle není, nebo o tom nevím. Co tam je, to je brzdový spínač, má 2 kontakty, dost často bývá jeden nefunkční. Jestli ti svítí brzdová světla, pak to může být druhý kontakt, co vede do RJ motoru. Kvůli tempomatu ( i když ho nemáš).

Anebo je to ta samá hláška, co vyskakuje u Áčkových Zafir, na palubáku, check breake light?

2016-06-11 17:41:39

ano vyskakuje to na palubaku breake light a všechny žarovky jsou měněné a brzdy normalně svítí

2016-06-12 19:21:41

jaku07: Aha, někdy to umí i přechoďák v objímce, taky jsem si tím prošel, nějaký expert nasadil dvouvláknovou žárovku obráceně do patice, ano, jde to, trochu násilí...pak se to taky takto chová.

Anebo fakt diagnostiku a podívat se na oba pakety spínače, jak se chovají v závislosti na té hlášce.

2016-06-12 20:43:48

znamej to měl napíchnuty a jedna žarovka davala mín vatu že pry byla vysvícena tak vyměnil všechny chybu vymazal a za 14 dní se to oběvilo znova tak jsem mu to znova odvezl zkoušel prochazet kabely a prej vše ok

2016-06-13 00:23:05

jaku07: Jak může žárovka dávat míň Wattů...to nechápu, protože žárovka je spotřebič, ale to je fuk... a zároveň ale blbost. Jednak, ti nebude hlásit palubák vadnou žárovku ani při použití místo 21W za 10W, to mám ověřeno na víc autech a to je dvojnásobný rozdíl a druhak, spíš si myslím, že jak vyměnil žárovky, načas zmizel přechoďák, který vzniká mezi tím cínovým "bobkem" žárovky a spodním kontaktem v patici světla a teď se znova udělal.

Chce to zajistit dokonalý přenos proudu k žárovce, protože jak si jednotka testuje obvody a posílá neustále impulzy do světel, po čase vyteče cín na žárovce a stává se, že krátkodobě kontakty nepřevádí a jednotka vyhodí chybu. Při brzdění i tak, normálně světla svítí, protože se vzniklým proudovým odběrem žárovky zase tento spoj načas obnoví.

Přejdi opravdu poctivě všechny patice ve světlech, přiohýbej hlavně spodní kontakty a pokud můžeš, na každou žárovku ještě naletuj trochu víc cínu. A když ani to nepomůže, bude teprve chyba jinde. Osobně si ale vsázím ta toto.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-13 12:39:26

ondra01: Tak toto jsem už taky řešil, jen ještě doplním, že chyba ve spoji může být ještě mezi paticí žárovky a tím plechovým rozvodem ve světle. Měl jsem v místech doteků kontaktů z patice vypálené takové malinké plošky a ty byli nevodivé. Dál je dobré vyčistit připojení konektoru kabeláže v místě připojení k těm rozvodným plechům, dost to oxiduje, tam může být také přechodový odpor. Takže jak píše Ondra, dát do pořádku veškeré kontakty v zadních světlech a mělo by být OK.

2016-06-13 21:05:27

to mi tvrdil mechanik že žarovky byly visvícené a davaly min vatu než měly mě se to taky zdalo jako blbost

2016-07-22 16:34:00

tak závada byla v baterii dávala 12,4v

2016-07-22 17:51:11

jaku07: To se mi nezdá, protože každá baterie, i zcela nová, v autě má kolem 12.5V -to je běžné napětí, ale když ti to zatím funguje...

2016-07-22 21:35:27

hned jak jsem nastrtoval hodilo to chybu žhavení vyměnil jsem baterku nastartoval a nic

2016-07-22 23:37:44

jaku07: Dobře, ale o žhavení tady myslím nešlo... každopádně nejde ani tak o napětí, ale o to, jaký proud je baterie ještě schopna poskytnout a podle naměřeného napětí na svorkách baterie, její stav posoudit dost dobře nejde.

Spíš bych to viděl tak, že, při otočení klíčkem a následném spuštění všech spotřebičů před startem a následným startováním, kleslo napětí až na takovou hranici, kdy palubák ve své "zmatenosti" vyhodnotil na nějakém obvodu chybu, ale to tam muselo být o hodně méně než 12.4V (osobně tipuju pod 10V) Takže ano, baterie mohla být v háji, ale usuzovat jen podle jejího napětí při volně stojícím, vypnutém vozidle je nesmysl.

Aby pak totiž někdo, kdo si tohle, ten závěr, přečte a půjde do garáže změřit napětí baterie, ji hned nevyhazoval protože takhle se to neměří.

2016-07-26 22:42:03

ondra 01: asi maš pravdu po nastartovaní proud na baterii 14,6v ale znova to začalo hazet chyby jakmile ji dobiju z nabiječky je na chvili klid nevíš kde hledat že by alternator malo dobíjel ? při jízde jsou puštěné světla,klima a radio nic vic

2016-07-26 23:55:30

jaku07: to nabíjecí napětí je stále +- stejné i během jízdy? A kontakty žárovek, štekry na světlech a v el. centru, to všechno je určitě zkontrolované? Jednotky v autě by měly fungovat i se 12V, nemyslím, že by alternátor málo dobíjel, ale změř to, nebo sleduj v test módu displeje.

pene  
2016-07-27 04:05:49

Sleduj to i za jízdy, jak píše Ondra. Měl jsem problém s kontaktem na baterii, po pár minutách se zahřál a ze 14,5 to šlo na 13,9 bez spotřebičů. Při kratších jízdách jsem pak nestíhal dobíjet. Aku šup na nabíječku a tak pořád dokola.


Odpovědět