Fórum - Téma


par problemu, prosim o radu


Fórum Omega B par problemu, prosim o radu

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.0

6 fotek  |  152 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 997 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.

Pekna rachotina pri koupi, bude to stat dost penez z toho udelat auto.



2014-02-17 01:14:29

Na zacatek Omega B facelift (C) r.v.2000 motor X 20 XEV (LPG i benzin) manual prevodovka

a ktem problemum:

1: nizke volnobezne otacky, cca 500-550ot/min, coz je malo. Obcas drzi hezky 700-800ot/min ale jen chvilku. A to jak na LPG tak i na Benzin. samozrejme ohraty motor 60°a vejs. Uz nevim na co se zamerit, je tam nova vaha vzduchu, volnobezny ventyl, vycistena klapka (ze se z ni da jist), nove zapalovaci kabely, nove svicky, vymemeno pouzite cidlo teploty pro PC, zapalovaci blok, potenciometr skrtici klapky u vseho zmereny odpory a v toleranci az na cidlo teploty nasavaneho vzduchu (pri 5° odpor 4150 Ohm - tolerance: 15°-30° 1500-3000Ohm)

obcas pri vyrazeni zdechne a pri volnobehu na BA zdechne do 5minut.

2: pri udrzovani rychlosti v otackach motoru 1500-2000 ot/min a mirnem zrychlovani pocukava, ale ne ze by vynechaval, proste si ubere a pak zase zpatky si prida- je to jen opravdu kdyz se to jen lehce lochta, jak LPG tak i BA.

pri pustenem plynovem pedalu a pri prudsim zrychleni ne.

Tak vas prosim o radu na co se zamerit a jestli se to uz nekomu stalo jako me

PS: motor je po GO, ale delalo to i predtim

diky vsem za rady i napady, sebemensi napad muze byt spravny

2014-02-17 14:01:18

Volnobezne otacky kolem 500 jsou zpravidla pri vypnutem klimakompresoru, tech 750 maji se zaplym.

Na me V6 jsem si tech 500 otacek nechal zvysit ( pomoci tech2 ) a dost to pomohlo.

Mozna jsou ty hodnoty platne i pro 4valec.

S tim ostatnim tezko rict. Mne kdyz auto skubalo, bylo to svicema/kabelama.....chcipani jsem resil jen na LPG ( blbe udelana montaz ), u benzinu se mi to stalo jen 2x, kdy motor sal falesny vzduch za klapkou ( ventilem ).

2014-02-17 14:59:13

jakym ventilem? To sem se take docetl ze se daji zvysit pouze diagnostikou a jejich rozmezi by melo podle autodat byt 680-1050 ot/min. kdyz zapnu klimu jdou o 100ot/min dolu.

2014-02-17 19:18:04

Myslí asi volnoběžný ventil - krokáč...

2014-02-18 11:44:29

colommbo: krokac je kolem klapky- nasava pred a vypousti pod klapkou.

Za klapkou jsou dalsi vyvody pro dalsi elektroventily 1) na regulaci obohaceni vyfukovych plynu cistym vzduchem

2) nevim presne jakou ma funkci, vypada to neco s topenim, vyvod pokracuje do kabiny.

Proto se ptam jakej.

2014-02-19 02:37:38

Tak skubani vyreseno a sam sem tomu moc nechtel verit. Čidlo otacek klikoveho hridele, asi bylo nejak nacate a v urcitych otackach vynechavalo.

Ted uz jen nechat zvednout ty volnobezne otacky pres PC a bude konecne klid.

2014-02-19 08:21:01

Nízké otáčky způsobuje chybějící podtlak ve vedení , může ti někde lehce unikat.

Vysoké otáčky zas způsobuje netěsnost sacího potrubí - "falešný vzduch"

2014-02-19 10:17:19

No prave, zduch nikde neumika ani nesaje. Vsechno jsem prosel dvakrat.

Zvedneme ty otacky diagnostikou, to je jedina moznost

2014-02-19 10:34:23

kiselina: Na krokovém motorku je údajně taky nějaký štelovací šroubek, ale něčím zalitý, aretovaný...

2014-02-19 14:01:02

jj to je doraz pro serizeni, tim jak se porad otvira a zavira, tak se ta poklicka vymackava a potom netesni, tak se drobet povoli a zkusi se tesnost a hotovo.

Jenze ten jsem koupil novy a funguje dobre

Jak jsem psal, urcite bude stacit nastavit otacky pres diagnostiku. pokazde kdyz sem je nejakym zpusobem zvedl manualne, tak po kazdem novem nastartovani bylo vse pri starem. ŘJ si nacte vsechny cidla a udela z udaju zakladni nastaveni a tim se potom ridi, jakoby se pokazde restartovala. takze bez zapisu do ŘJ to zrejme nepujde.

2014-02-19 16:05:40

Ano ŘJ si to koriguje , ale pokud ti někde uniká podtlak , tak už to neukoriguje...

Diagnostikou by měli jít načíst všechny hodnoty čidel , ty hodit do tabulky a dát někomu kdo by věděl jak mají čísla vypadat (nebo naměřit údaje na stejném voze který je vpořádku).

Pak se dá zjistit co šilhá...

Nějaký štělování šroubkama zapoměňte , to je tak pro karburátorový auta.

2014-02-19 17:21:23

ted jsou uz vsechny hodnoty OK na vsech cidlech, nikde neprisava, podtlak neunika.

2014-06-21 14:06:14

Zdravim vsechny, po dlouhem zjistovani zavady se ji podarilo odstranit a to bych rekl ze uplnou nahodou.

Pristavil jsem Omu tady u nas k nejlepsimu elektrikarovy, ten ji mel napichnutou asi pres hodinu a zkousel vsechno mozne co znal. Napichnul kazde cidlo a skoro kazdej drat a porad se nemohl dopatrat toho proc se sam od sebe meni uhel zapalovani v jiny nez ma byt, proto to cukalo.

Pak nahodne poklepal vahu vzduchu a na grafickych krivkach mu vylitaly priserne hodnoty a to vaha byla stara cca pul roku, ale druhovyroba.

Vubec jsem netusil ze vaha vzduchu ma vliv na uhel zapalovani. A tim mi bylo vysvetleno at se jdu s ni vyfotit, protoze je uplne k nicemu a ze si mam poridit original a bude klid. V Oplu mi samozrejme zdelily cenu 10800,- a ze mi ji dodaji do 10dnu. Samozrejme na to mel mechanik taky odpoved, draha je proto, ze skoro vubec neodchazi a at jedu na vrakac. Tam jsem ji poridil za 1000,- a svete div se, zavada odstranena.

Tak doufam ze me poznatky budou nekomu uzitecne a radsi si poridte vahu vzduchu starsi ale original GM od Simensu a rekl bych ze budete mit klid jako ja.

 vlastta  
vlastimil
2014-06-21 15:18:54

kiselina: original je proste........original

2014-06-21 19:53:45

kiselina: Píše se ORIGINÁL, ale co je to vlastně originál, originální díl...? Automobilka s bleskem ve znaku žádné díly elektroniky, co vím, nevyrábí, na všechno má dodavatele stejně jako jiné automobilky. A tedy "originální" váha vzduchu může být Siemens (v tvém případě), ale klidně i Bosch jako v případě mém (mimochodem kupovaná před čtyřmi lety v Práglu v Oplu za cca 5tis.Kč, tož nechápu, proč by váha na dvoulitr měla stát desítku... ) Jestliže nějaký díl v autě spolehlivě funguje a časem přecjen odejde (to se stává), nejlepší je snažit se prostě pořídit znovu přesně ten, který tam byl. Btw šestiválcové motory (ale nevím, zda úplně všechny) se montovaly (kompletovaly) ve Velké Británii...

 vlastta  
vlastimil
2014-06-21 20:38:20

colommbo: originalni dil sem samozdrejme myslel co se daval jako "prvovyroba".urcite nedavali starline.....BOSH i SIEMENS - tot goood

......a co vim ze skusenosti i zamena techto 2 znacek nekdy zklame

2014-06-21 21:15:57

vlastta: Však píšu dát nejlíp znovu to, co tam bylo a zdárně fungovalo. Kupř. pokud mi dobrou práci odvedl Bosch, nebudu cpát Siemens a obráceně, ale taky je to kus od kusu, někdy se zadaří a jindy moc nee...

Venca49  
Václav
2014-06-21 21:24:13

Ono někdy ani nevíme co pod značkovým názvem je v krabičce,třeba i ten Starline Made in China...PRC......

 vlastta  
vlastimil
2014-06-21 22:20:58

colommbo: ............... ale taky je to kus od kusu, někdy se zadaří a jindy moc nee...

.......viz regulator rychlosti otacek topeni a klimatizace (jezek)

2014-06-21 22:22:04

vlastta: Bingo!


Odpovědět