Fórum - Téma


Palubka kontrolka airbag


Fórum Zafira A Palubka kontrolka airbag

Informace o modelu: Opel Zafira A



2016-04-24 15:38:15

Ahoj, mam Zafiru rok 2000, DI 1995m3, nenašel jsem vlákno kontrolka airbag na palubce, zcela vlevo dole - začala najednou svítit, před pár dny po otoření klíčku a nastartování po chvilce zhasla, ale ted už svítí pořád za jízdy. Máte někdo radu.

2016-04-24 15:58:24

Něco podobného jsem měl taky ,nehýbal jsi náhodou přední sedačkou spolujezdce asi kabel

2016-04-24 17:14:49

inda: Myslím, že ne, ale mohu kouknout, zda není někde špatně kabelová spojka spojená. Ale vzpomínám, že jsme taky kdysi řešili jednou sedadlo řidiče (prask mě kovový rám a museli jsme to vařit) a že byl taky airbag u řidiče pod sedadlem, pokud se nepletu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-24 21:36:37

lada: Pomocí diagnostiky lze přesně zjistit která smyčka má velký odpor, po opravě se musí chyba odmazat diagnostikou, jinak kontrolka nezhasne...

2016-04-24 22:54:25

kopejda: Díky. Jde mě i o to, zda to má též nějaký vliv na provoz, aby elektronika např. něco jiného někde nezablokovala, neovlivnila apod.

Omlouvám se, ale když slyším diagnostika, tak onemocním, protože jsem z několika důvodů nechal provést diagnostiku v minulosti (renomovaný servis Bosch, autorizovaný servis Opel apod. vše Plzeň) Výsledek byl, že nic nezjistily, nebo že kod neví co znamená. Mnozí se zde vyjadřují k diagnostice navíc podobně, tedy podobná zkušenost. Takže bych upřednostnil asi nějakou jinou zkušenost. Ale možná jiné cesty není, nevím.

Venca49  
Václav
2016-04-24 23:25:09

lada: Nemělo by existovat ve značkovém servise Opel,že by řekli zákazníkovi,že neví co to znamená,nebo že neznají.Pro tyto účely mají k dispozici poradenskou službu a jiné zdroje informací.Jestli toto zákazníkovi řeknou,tak je to jen a jen jejich lenost a neschopnost pracovat ve značkovém servisu.Bohužel je to i tak, je již jiná doba než za nás,před minimálně 10 roky.

2016-06-14 22:00:18

Zkopírováno z doručené pošty:

pav http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=14499

2016-06-14 20:54:33

Dobrý večer. Hledám POMOC Mám ZAFIRA 2004 2.0 DTi. Rozsvítila se mi kontrolka erbegu. Z ničeho nic při cestě -čekání v koloně. V opel servisu mi řekli diagnozu : porucha č. 82. čidlo v dveřích spolujezce pro boční erbeg. 4idlo ale fyzicky OK prej asi drát na cestě do palubovky. Sam jsme zkusil konektor ve dverích .... repro vyplo , ovl. okna taky. co je víc v konektoru nevím...... jak najít závadu a neplatit balík???????

2016-06-15 10:45:35

rozebrat plasty a kabel k čidlu (dvojvodič nejčastěji ve žlutém "husím krku", tzn. bude zvlášť, oddělen od ostatních spotřebičů) propípat multimetrem a změřit mu odpor. Ale pozor, pravděpodobně to má bezpečnostní pojistku v konektoru, která zabraňuje průchodu proudu, dokud není konektor zacvaknut v protikusu. Měnil jsem kdysi celou kabeláž včetně airbagů a jednotky na jiném voze a dokud jsem neodblokoval mechanicky tu pojistku, nic jsem nenaměřil.

Pak postupovat jak psal Kopejda - po opravě vymazat chybu jedině diagnostikou.

Pro představu přikládám pár fotek z výměny. Není to Opel.

2016-06-15 11:38:50

venca49: asi máš pravdu, že vše je jinak než před 10 lety, mohu to potvrdit s druhou závadou, kterou řeším a to je posilovač řízení. Repasovaný najeto 15000 km a najednou vypnul. Každý hned vezme diagnostiku a když nic nezměří je hotový. V mém případě, konstatovýní, že se nemohou napojit na řídící jednotku. Nikdo nechce projít auto fyzicky, změřit, prohlídnout apod. Je to údržbařina toho nehoršího kalibru. Ale to asi patří do jiného vlákna. Pořád si myslím, že posilovač bude asi OK, a že problém je v elektrice. Ale nikdo se do toho nechce pustit.

inda: Problém se vyřešil při kontrole jiné závady a po vymazání chybných kódů najednou kontrolka airbagu zhasla. Osobně si myslím, jen intuitivně, že to mohlo vše souviset s tím, že hřála svorka + kontaktu a zvýšený odpor to nějak propojil. Po opravě plusového kontaktu a vymazání chybných kodů nesvítí.

Ale mám navíc takové podezření, jestli se někde ještě nevyhřály nějaké kontakty a nezačalo to mít vliv na odpojení posilovače řízení. Ale to mě tady asi každý vyvrátí.

2016-06-15 12:27:13

u elektroniky je možné vše , jak vypadají konektory od posilovače? Zkus je projít zda nejsou taky někde vyhřáté , zoxidované , nebo není někde narušený kabel. Je také možné že je v posilovači nějaká tepelná pojistka třeba na vinutí ( jako na cívce klimakompresoru) a ty jsou většinou nevratné-přepálí se , pak samozřejmě nic nejde.

Všude tam dole může dost cákat voda a ta se pak dokáže vtlačit do konektorů a je vymalováno. Podobně si natlačíš vodu vapkou.

2016-06-15 12:46:21

breathlless: Ano chápu,vapku nepoužívám. Bohužel nemám prostor, kde auto opravovat a pakuji na ulici. Jsem spíše uživatel i když technicky bych si i poradil. Možná kdybych měl kde, lecos člověk projde a opraví. Posilovač je repas 15000 km a často při (většinou prvním) startu funguje cca 15-30 vteřín a pak vypne. Někdy mám i za jízdy pocit, že to jde tak nějak napůl. Potřeboval bych alespon vědět, zda to je známka toho, že posilovač může být OK nebo to nic nemusí řešit. Elektrohydraulický. Na jedné vrakárně mě známý vyprávěl, že někdo vyměnil posilovač a jásal asi den, že je vše OK a pak mu to zase vyplo a nic. Závadu taky hledá.

2016-06-15 14:05:31

CO jsem se já takhle růně dočetl , bývá problém v elektrice. Chtělo by to změřit poklesy napětí na alternátoru a na konektoru serva a od toho se odpíchnout. Vím že více zkušeností má zdejší kolega Hansdob , zkus ho kontaktovat.

2016-06-15 14:07:08

vzpomněl jsem si na článek na tipcars.cz o áčkových Zafirách, výstřižek textu přikládám...

Nevím, jak moc je to pravda, ale zcestné to není.

2016-06-15 14:10:52

breathlless: No, pokud moje informace je správná, v servisu při první poruše serva mě tvrdili, že se nemohou dostat na konektory serva, aby mohli změřit samotné servo. Chtěli rozhodit nápravu a tak to jsem odmítl a nechal si opravu dělat jinde, tehdy jsme servo u známého vyměnili.

mirpie: ano to jsem právě taky četl. Je pravda, že když byla slabá baterie, tak se mě v minulosti několikrát stalo, že při prvním startu ráno za chladného počasí či v zimě šly budíky za nulu a blikaly. Ale po dobití baterie vždy OK. A to je již několik let zpět podobně. Ale v minulém týdnu jsem to měřil a pak i mechanik a tvrdí, že dobíjení je OK. Už jsem z toho docela vedle. Osobně chci zkusit prohlédnout kontakty na silových pojistkách v motoru, krabice vedle baterie. Zjistil jsem, že se dají jednotlivě rozhodit-skládačka a dostat se ke spoji zespodu. Z posilovače a alternátoru by měly jít kabely rovnou tam, ne?

2016-06-15 14:22:55

nic tím nezkazíš, ale rychlejší odhalení bys měl dle rad Breathllesse, tedy proměřením napětí na kontaktech a hned bys viděl, zda je tam úbytek.

2016-06-15 14:45:41

mirpie: No, když na baterce změřím dobíjecí napětí (myslím že to bylo cca 14,2V,což by mělo být dost), tak jsem myslel, že to samé změřím i na alternátoru. Nebo to je špatně pochopené?

2016-06-16 07:19:41

samozřejmě čistě z fyzikálního hlediska by na alternátoru napětí mělo být nejvyšší, ale jak už tu někdo psal, není-li kabel či konektor poškozen, samotným odporem vodiče to na tak malé vzdálenosti nepoklesne na baterce natolik, abys to relevantně poznal. Ovšem měřením přímo na spotřebiči už se dá lecos diagnostikovat, s měřením skutečného proudového odběru, tedy zapojit měřák do serie na ampéry, ale na to ti běžný multimetr stačit nebude.


Odpovědět