Fórum - Téma


Palub počítač píše "Check Oil Level"


Fórum Omega B Palub počítač píše "Check Oil Level"

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-07-05 22:05:37

ahoj :) sem ted v chorvatsku. a cestou sem mi počítač psal "Check Oil Level" někdy chvíli a někdy dýl a pak varovaní zmizelo. Olej sem kotrovola a zdálo se že ho bylo dost, ješte zejtra zkotoluju. Ale ěví ekdo co stim? :) stačí dolejt olej? ikdyz podle měrky by ho bylo dostatek?

Díky moc:)

Spotřeba na cca 1300km 7,3 (2,6 V6)

vlastta  
vlastimil
2013-07-05 22:25:31

liner: stalo se me to stejny u 3.0MV6.stejnej napis a oleje sem mel dost (podle merky).olej sem vymenil a dalo to pokoj.ale tak me napada mohlo by to byt i spatny cidlo nebo kontakt.

.....jinak pekna spotreba.ja mel cestou na ukrajinu s 3.0MV6 prumer 7,8.....ale lechtal sem to do 130ti

2013-07-06 09:16:39

zdravím mám taky 2.6 v plynu,taky mi to občas napíše když už mam olej v dolní polovině měrky...dolí ho a mělo by to zmizet,nebo to muže bejt špatný čidlo,ale jestli to nedělá pořád tak bych se tomu nevěnoval nijak...

2013-07-07 15:47:34

liner: Je to zcela normální hláška systému kontroly hladiny oleje v motoru, která se objeví(vává), je-li olej už (ale ještě) nad spodní ryskou měrky a jen upozorňuje, že by se mělo množství oleje zkontrolovat, pohlídat či popř. dolít, žádné čidlo měnit netřeba...

2013-07-08 19:36:55

colommbo: Ahoj stal se mi podobny ,,problem,, 2.0 16v, display pise: oil lack ,hladina v polovine rysky ... no nedalo mi to a doplnil na horni rysku,ted uz dokonce pise: Engine Oil.. do vymeny mi chybi cca 2000 Km.. ??????? Jinak motor chodi Perfektne a s timto hlasenim jsem najel cca 700Km.

2013-08-02 15:22:51

Ahoj mam OMU 2,5td a hláška.....check oil level se mi objevuje taky, nepomůže dolít olej při výměně jsem měl čidlo venku vycistily jsme ho,prohlédli,nic spatného nenašli.Kde v tom cidle může být chyba, co se můze pokazit,zdálo se mi byt jednoduché.Může mi někdo vysvětlit podstatu fungovani cidla a vysvětlit co se může pokazit? Děkuji

bad64  
2013-08-02 15:28:02

tofafi: Dle méhp to čidlo bude tlakové pokud se pletu zajisté mne někdo opraví tak že tam mohla vniknout nějaká nečistota koupil bych nové čidlo a měl by být klid.

2013-08-02 15:32:43

No s tou nečistotou jsem si to myslel taky,ale bohužel,jeste mě napadl přerušeny vodič, ale to asi ne?

2013-08-02 15:48:39

tofafi: Tohle čidlo (na rozdíl od čidla tlaku oleje se, myslím, nazývá spínač dynamické kontroly stavu oleje), může prostě odejít jako každé jiné a pohledově na něm nic nepoznáš. Podobně mi odešlo čidlo kontroly výšky hladiny chladící kapaliny v expanzní nádržce (coolant level)... Můžeš zkusit jednu věc - stáhni z čidla kabel a v jeho konektoru propoj klemou oba piny, pokud hláška z PC zmizí, bude závada v samotném čidle...

2013-08-02 15:50:33

Zdravím, mě teď psal ve Francii palubák to samé: Check Oil Level, na měrce přesně v půlce. Tak jsem dolil 2-3 deci a varování zmizelo. Tím bych se netrápil.

2013-08-02 15:56:26

Tuto variantu jsem zkousel...hláška nezmizela,akorat jsem nevěděl jestli je tenhle můj amaterský test funkční......s elektrikou moc nekamaradím,ale zkusím to pro jistotu jestě jednou,nerad bych kupoval čidlo pokud je toto funkční .Děkuji

2013-08-02 16:03:11

tofafi: Pokud po propojení pinů hláška nezmizela, může být závada někde jinde nebo toto čidlo pracuje na jiném principu (jenž ale neznám) než čidlo ve vyrovnávací nádržce chladící kapaliny.

2013-08-09 13:05:37

Nebude to závada v čidle, pokud je dle mechanické měrce dostatek oleje. Dle mého názoru se jedná o konstrukční nedostatek vývojaře, který nevyřešil reakci čidla na krátkodobé změny hladiny (prudký rozjezd, brždění, či ostřejší průjezd zatáčkou..) Mám 2.2 DTi a dělá mi to to samé. A to mám oleje vklidu 5mm od horní rysky. U 2.0-16V mi pro jistotu nehlásí vůbec (pravděpodobně čidlem není vybavena) (i když dle katalogu některé verze X20XEV vybaveny čidlem jsou).

2013-08-12 12:38:34

tak cesta zpatky byla v pohodě, ale ke konci cesty se mi rozsvitil check Coolant Level. Po vychladnuti sem to zkontroloval a pro jistotu trochu dolil. Nicmene chech porad svítí hend po nastartovani. Plus stale trva obcasnej chceck s hladinou oleje. na merne je presne v polovine. tak jako tam bylo puvodne nalito. Voda se mi nezda ze by ubejvala. V oleji se mi nezda ze by byla nejaka voda. v chladici kapalite zadnej mastnej povlak taky nevidim.

Ale nejak nevim cim by to mohlo bejt navic kdyz se ted objevujou tyhle dve veci. Jinak tim ze je pravdepodobne spatnej termostat..mohlo by to mit souvislost?

2013-08-12 20:12:59

liner: Co se chybové hlášky o nízké hladině chladící kapaliny týče, mohlo odejít čidlo naspodu expanzní nádobky, přihodilo se mi to zničehožnic na jaře, musel jsem z čidla stáhnout konektor a piny (jsou dva) propojit klemou, aby hláška zhasla...

2013-08-12 23:26:48

colommbo: takze myslis ze to nemá spojistos s hlaskou o hladine oleje? hlasky se objevily v rozmezi 3 dni provozu :-/

a propojit klemou? jako zkratovat?

2013-08-13 09:32:51

liner: Myslím, že nemá, a ano, propojit, "zkratovat"...

2013-08-13 17:32:11

Nic bych nespojoval, nic nezkratoval, vše má svůj smysl a funkci.. Stačí udržovat hladinu oleje u horní rysky, takhle alespoň máš jistotu, že ti zahlásí pokles. Radši budu tolerovat sem tam nějakou hlášku, než doleju olej, než mít vylágrovanej motor. Ono si totiž červené kontrolky signalizukící pokles tlaku mazání za dne se sluníčkem v zádech vůbec nemusíš všimnout. A poškození motoru je nevratné.. Jsem s údivem zjistil, že moje 2.0-16v (X20XEV) to čidlo opravdu nemá.. tudíž nic nehlásí.. rád si ji (pokud to půjde) čidlem dovybavím.

2013-08-13 17:42:59

colommbo: dík :) mkrnu na to:)

marquis: to zkratovani cidla bylo mireny ke kotroly hladiny chladici kapaliny :)

2013-08-13 18:01:23

liner: V levé části obrázku poblíž šroubu blatníku je vidět kovová upevňovací sponka, kterou vytáhneš nahoru, tím uvolníš nádobku, posuneš ji směrem k motoru a uvolníš z uložení, pak ji lze přizvednout, sáhnout pod ni a uvolnit koncovku z čidla, hadice odpojovat netřeba, tahle manipulace stačí. Nádobku pak zase směrem k blatníku zasuneš do uložení a shora zatlačíš sponku...

marquis: je-li tvoje Omča vybavena toliko displejem typu TID a ne MID, tož čidlo dynamické kontroly stavu oleje na olejové vaně mít nebudeš...


Odpovědět

1  2