Fórum - Téma


Palivové čerpadlo a relé.omega C


Fórum Omega B Palivové čerpadlo a relé.omega C

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2013-10-08 10:45:58

Mám OPEL OMEGA 2,6 V6 r.v. 2002. Nevíte, kde najdu palivové čerpadlo a relé? Nemohu na internetu najít žádné schéma. Nejde mi nastartovat. Mám přestavbu na LPG. Díky za informace!

2013-10-08 10:56:57

ppk071: Palivové podávací čerpadlo je v nádrži. Otevři kufr, zvedni koberec na jeho dně a pod ním uprostřed je kulaté víko na (asi) šest šroubů, pod ním je víko do nádrže a v ní je čerpadlo. Relé palivového čerpadla je na tomhle obrázku (K44) a poslal jsem ti ještě soukromou zprávu - bliká ti červeně v levém žlutém sloupci nahoře...

2013-12-03 16:12:18

Je tam chyba.. K43 je cerpadlo a K44 je nevimco (sepne po zapnuti klicku a vypne nekolik sekund po vypnuti klicku, jdou do nej dva hodne tlusty kabely)

2013-12-03 16:46:49

A víš, že budeš mít pravdu, Pavle...? Obrázek je zkopírovaný ze slovenského oplího fóra, teď jsem to porovnával s chytrou knížkou a ecce: na pozici ozn. jako K43 je skutečně relé palivového čerpadla (v knize označené jako K44) a na místě v obrázku K44 (pravý spodní roh) by mělo být relé K42 - ochrana pólů, tomu by nasvědčovaly i ty silné přívodní vodiče... Důvěřuj, ale prověřuj, děkujeme za upozornění!

2013-12-03 17:58:52

Pokud jsi jezdil na LPG a s rezervou v nadrzi, asi ti odeslo cerpadlo - velmi casty jev.

Ale treba je to jen to rele:)

2013-12-03 19:46:03

Tak na me 2.6 je to jako na tom planku a na mv6 je to otocene. Ale to druhy urcite nejsou vstriky.....

2014-07-07 19:39:42

colommbo: Ahoj. Mám stejný problém jako ppk071. Startér točí o stošest a motor ani neškytne. Zkoušel jsem proud na drátech palivového čerpadla a nic tam nejde ( klíček v poloze II ). Relé čerpadla mám na pozici K44 ( ty tlustý dráty jsou na K43 ). Zkusil jsem ty relátka vyměnit ( jsou obě stejné ) a pořád žádný proud. Pojistky vypadají všechny OK. Může tam být ještě nějaké jiné jištění ? Už se mi to stalo asi třikrát za poslední tři měsíce, že to nestartovalo, po několikerém startování asi 20 sekund to nakonec chytlo ale teď už vůbec. Zapoměl jsem: Omega 2,5 benzin kombi rv. 1999.

2014-07-07 19:47:12

Z jedne strany + jde z klicku a z druhe - jde z jednotky... Koukni na schemata.

2014-07-07 20:02:51

wisastar: Promiň, ale z toho nejsem chytrý. Zkoušel jsem žárovkou na kostru všechny čtyři dráty a žádný nesvítil. Nemůže to být tak, že čerpadlo spíná až při startování ?

2014-07-07 20:06:48

šakal: V první řadě zkus odpojit přívodní potrubí (nebo vratné) od vstřikovací lišty, jestli ti do ní jde benzín. Pokud nejde, hledej závadu. Pojistka palivového čerpadla je na poz. 18, 20A (žlutá). Je-li v pořádku, tož zkus proměřit, jestli jde do relátka proud, pokud ano, pak jedině zkusit samotné čerpadlo připojit napřímo, jestli vůbec funguje. Pokud se všechno ukáže v pořádku a funkční, může být, bohužel, ve výjimečném případě taky už v háji samotné čerpadlo, které sice ještě stále tlačí ale tlakem nedostatečným a bude zralé na výměnu (vlastní zkušenost s áčkovou Omčou), ...

Podle tohoto obrázku spolu ta dvě relé mají velmi úzkou souvislost a bude-li jen jedno z nich vadné, motor nenastartuje...

2014-07-07 20:13:06

Jedno je na vstriky a druhe na cerpadlo. Cerpadlo je ovladane z jedne strany pres klicek a z druhe to jde kostra z ECU ktera ji spina podle toho jestli bezi nebo nebezi motor.

2014-07-07 20:31:45

Tak já jdu ještě vyzkoušet to čerpadlo napřímo.

2014-07-07 22:07:11

šakal: Tak jsem vyzkoušel, co šlo:

1: hadici ke vstřikovací liště jsem neodpojoval, neboť jich je tam moc a nevím, která je ta pravá.

2.Propojil jsem káblem z baterky přímo na čerpadlo a nic. Kombinoval jsem všechny kontakty.

3.Vymontoval jsem čerpadýlko a venku přímo na baterce jelo. Vyprsklo zbytek benzínu a pěkně vrčelo.

4.Obě relátka jsem vytáhl a na prostředním kontaktu je napětí ( svítily )

5.Zasunul jsem napůl relátka zpět zkoušel kontakty ( - od baterky ). To na pozici K43 ( s těmi silnými káblíky ) při doteku spínalo při vypnutém klíčku, K44 nic. Pří zapnutém klíčku K43 bylo seplé a K44 spínalo na dotek.

6.Pojistka č.18 je v pořádku ale nesvítí při jakékoli poloze klíčku.

Tak a teď babo raď. Nebo raději Kolommbo,

2014-07-07 22:09:09

No ja to resil asi pred mesicem ale pokud nechces poradit tak ne no :)

2014-07-07 22:31:31

wisastar: No promiň, nechtěl jsem se nikoho dotknout ! Je vás tady víc odborníků, přivítám radu od každého !!

2014-07-07 22:37:24

šakal:

1. hadice jsou jen dvě - silnější přívodní s přírubou na klíč 19 a slabší vratná s přírubou na klíč 17...

2. + 3. zvláštní je, že namontovaný čerpadlo ti nejde a vymontovaný funguje - zaplaťpánbu, aspoň tak...

4. + 5. v elektrice se nevyznám, s tímhle neporadím...

6. možná, že přes pojistku jde proud jen v případě, že čerpadlo zrovna běží (což není vždy - po zapnutí zapalování čerpadlo natlakuje lištu, vypne a čeká. Po (při) nastartování se otevřou vstřiky, tím pádem poklesne tlak na liště, což zaznamená čidlo a dá přes ŘJ čerpadlu pokyn začít tlačit. Přebytečný benzín natlačený čerpadlem ale nejdoucí přes vstřiky do sání se pak vrací vratným potrubím do nádrže.)

wisastar: Jdi do toho, Pavle!

2014-07-07 23:16:50

Možná jsem ty dráty do čerpadla špatně zasouval, je tam špatný přístup, není tam z boku vidět. Zítra to dám zpátky a zkusím to ještě jednou, zkompletované ale vytažené. Relátko spíná, tak si myslím, že chyba bude někde na cestě mezi relátkem a konektorem k čerpadlu ( možná i u té pojistky ). Ale je to jen má doměnka, jsem úplný laik. No a s těma hadicema je to složitější, předchozí majitel tam zabudoval LPG ale nějak to špatně nabastlil a furt bylo cítit plyn a stejně to s tím nejelo, tak jsem to vyřadil z provozu. No a u motoru je tolik hadic, že to tam vypadá jak v hadím doupěti. Neodvažuju se do nich hrabat.

2014-07-08 00:20:08

Delal sem si srandu

Hadice vedou od praveho podbehu k liste. Jsou dve a maj na sobe stribrne pancerovani. Na koncich jsou videt matky. Je na nich i napsany FUEL a smer proudu. Relatko kdyz sepnes rukou (sundany kryt) tak tlaci i pokud je klicek vypnuty. Je to slyset zaprve vzadu a zadruhe vepredu na liste jak proteka benzin. Cidlo tlaku paliva tam zadne neni. Prebytecny benzin prepusti ventil. Ja ted resil problem ze po otoceni klicku cerpadlo na par vterin neseplo. ECU mu k tomu proste nedala impulz. Ale i tak to fungovalo.

Jsem z Melnika. Pokud bys mel cestu kolem tak bych na to kouknul.

2014-07-08 07:49:48

wisastar: Máš pravdu, Pavle - dodatečně mě taky napadlo, že čidlo tlaku paliva nejspíš žádné nebude, ale to už jsem skoro spal a nechtělo se mi znovu vstávat ke kompu, abych to opravil... Impuls ke znovučerpání bude dávat asi čidlo kliky...

2014-07-08 19:29:32

Palivové potrubí už jsem našel, je přímo pod tou chobotnicí od LPG. Odšroubovávat jsem nemusel, čerpadlo při ručně sepnutém relé jede a v trubkách to bylo hezky slyšet (jsou tam zbytky vzduchu). Bohužel jsem už nemohl zkusit jestli chytne, neboť baterka se po těch četných pokusech odporoučela. Takže zatím nabíjím...


Odpovědět

1  2  3