Fórum - Téma


Páčka ovládání klapky topení


Fórum Zafira A Páčka ovládání klapky topení

Informace o modelu: Opel Zafira A



2013-12-22 14:31:04

Může mě někdo poradit k čemu slouží tohle táhlo, drží nějak tu horní klapku nad ventilítorem topení. Táhlo se mě v dolním úchytu odlomilo, ale nepozoruji zatím žádný vliv na něco. Viz foto, snad to je dost čitelné z fotek. Díky

2013-12-22 14:41:42

lada: To je uzavírání vnitřního vzduchu nebudeš moci regulovat zda má brát vzduch z venku nebo zevnitř.

2013-12-22 14:44:19

bedastanda: Je to tak. Je to na ovládání cirkulace vnitřního vzduchu. Doporučil bych buď opravit a nebo zajistit v poloze aby to sálo vzduch z venku.

2013-12-22 14:49:51

veselik: Aha, a jak to zajistím, tak že ta půlklapka bude otevřená k motoru? Jestli je to tak zdá se že drží sama. Jako to je na prvním obr.

Jak se dá opravit, ulomilo se to mojí neopatrností dole v tom kloubu a je tam přístup na prd. To se asi musí vymontovat, co? Jinak já asi skoro vůbec ten vnitřní okruh nepoužíval.

2013-12-22 14:56:42

lada: Nejlepe koupit na vrakači jine .Jinak pokud tu pulkouli co je na vrchu stáhneš dolu tak ti pujde vzduch z venku a tak bych to prozatím nechal

2013-12-22 15:08:44

bedastanda: ale co je třeba koupit, jen to táhlo? nebo celou klapku či celý větrák? díky

2013-12-22 15:10:18

lada: Pokud se ti nepovedlo ulomit i něco jiného tak jen to táhlo

2013-12-22 15:17:25

bedastanda: ne, jen to táhlo se ulomilo dole - asi je tam nějaký kulový kloub, ne? A mám dojem že ten ulomený kus zůstal v tom protikusu na šasi. Nevím jak a jestli to jde nějak vyndat, abych tam zacvakl ten nový kus.

Je tam hrozně blbě k tomu přístup a jsem docela slepej a s brejlema to není lepší, blbě na to šasi vidím.

Možná tahle fotka víc napoví, nepodařilo se mě to líp telefonem zaostřit.

Když na to ted vlastně znovu koukám, spíš se od šasi ulomila ta kulička z kulového kloubu (jestli je to kulový kloub), takže ta tyčka je možná v pořádku. Kulička asi zůstala v té tyčce/táhlu. Není pak potřeba vyměnit něco na tom protikuse-na šasi pod ventilátorem?

2013-12-22 15:22:50

lada: JJ přesně tak je to kulový kloub chce to dva šrobováky a opatrně zatlačit zaspodu na ten kloub a mělo by to povolit

2013-12-22 15:25:53

bedastanda: Myslíš vydolovat ven tu kuličku z táhla? No a co dál, musím vyměnit celý ten protikus? ten asi plast na šasí, jehož součástí je asi i ta kulička od čepu? Chápu to správně?

2013-12-22 15:30:22

lada: Počkej tobě zustala ta kulička v tom táhle?

2013-12-22 15:32:58

Pokud ano tak nezbývá nic jiného nez vyndat celej ten servo moturek

2013-12-22 16:09:11

bedastanda: no zdá se že ano. asi se ulomila z toho šasi. Tak to ted asi vyndavat motůrek nebudu. Asi bych při tom napáchal víc škody. Napřed si asi budu muset vyřídit lepší brýle, protože tam na to blbě vidím. Tak zatím díky za info.

2013-12-22 16:29:05

lada: ja osobně bych to vyndal obe casti provrtal a sešrouboval nějakym malím sroubkem,ne na fest aby si zachoval vychylku a stahnout to přez kontra matky je to taková fušeřina ale lepši než schanet všechno

omlouvam se za hacky a carky mam nem klavesnici a mam v tom jeste trochu zmatek

2013-12-22 19:42:40

Klapku zavřít nechat zavřenou táhlo sundat nebo zajistit at neklepe a víc neřešit :-D

2013-12-22 20:04:50

Ano, to je nejjednodušší řešení. Hlavně ať máš tu "kouli" zavřenou, tzn na vzduch venkovní.

Zafira se ti jinak neskutečně rychle začne mlžit ( skla), nestíhá to kolikrát ani klima na plný výkon.

Když tak zpětně uvažuju, použil jsem to přepnutí venkovní- vnitřní okruh asi 3x, to když jsem jel za Avií s instalovaným černým dýmostrojem , no a za traktorem s vlečkou hnoje. to jsem ovšem přepnul pozdě

No ale jestli jsi jako já, tak to stejně budeš řešit, ale je to na sehnání nového motoru s tím kulovým kloubem.

Ačkoli možná by to šlo tak, že vyndáš motor, podle toho, kde se ulomil ten kloub, by se to dalo spojit šroubem, který předtím řádně nahřeješ. Protavit ho až do čepu. Když se to nepovede, je to fuk, není co zkazit. Záleží, kde to je ulomené.

2013-12-22 20:38:44

alzafir: Chlapi, díky, já to nemám kde ted dělat a vidím, že to ani není důležité, 99,9% používám taky jen vnější vzduch. Takže to nechám na jaro. A uvidím jestli to půjde provrtat. Nebo to jen zaaretuju a nechám být.

On je největší problém ty různé uchyty v plastu na krytech, které prasknou a pak nejde přidělat kryt apod.

Už naposled jsem o jeden přišel. Musím se podívat, zda to někde prodává auto kelly apod. Jsou to vlastně takové plat matky co se zasouvají do krytu a ty jsou "unavené" a praskají. To jen na okraj. Tak díky za rady, ted jsem v obraze.


Odpovědět