Fórum - Téma


Otevření kapoty v nouzi... :-(


Fórum Technický koutek Otevření kapoty v nouzi... :-(




2014-03-03 12:15:42

Přátelé, dovolil jsem si založit toto samostatné vlákno - jsem trochu pověrčivý a nechci nikomu potíže přivolávat, na druhou stranu ale připraveným štěstí přeje a když to tady probereme, třeba se zrovna nic nepřihodí...

JAK TEDY OTEVŘÍT KAPOTU (HLAVNĚ) MOTORU, KDYŽ SE PŘE(U)TRHNE, VYVLÉKNE ČI JINAK POŠKODÍ TÁHLO...?

Stane-li se tak u ovládací páčky, nemusí to být hned tragédie, většinou pomohou dobré kleště, ale co druhý konec...? U předchozí áčkové Omči se mi to kdysi přihodilo, obětoval jsem (plátkem pilky na železo vyřízl) žebra plastové mřížky chladiče (mezi světly), naštěstí jsem se k ovládacímu mechanismu dostal, kapotu otevřel a táhlo pak opravil. U současné faceliftové OB mě však tahle věc nepřináší klidné spaní, bo táhlo je až k zámku vedené vnitřkem přední příčky a není ani vidět, natož aby k němu byl nějaký přístup... Už delší čas uvažuju, že pro takový případ si zavčasu nainstaluju nějaké nouzové táhlo, jež bude, pro mě za mě, viset před chladičem dolů za nárazník, ale ještě jsem se k tomu nějak nedostal...

Kolegové a kolegyňky, pište sem své nápady a hlavně zkušenosti bez ohledu na model automobilky s bleskem ve znaku. Děkuju!

2014-03-03 13:21:07

@ Colommbo:

Nevim jak u po-faceliftu Omegy B, ale u tej moji, pred-facelift, se k zamku kapoty pomalu bez nasili a sprostych slov nelze dostat ani kdyz je kapota otevrena, natoz nejde-li otevrit vubec.

Jedina moznost je instalace pojistky, jak pravi clen rady starsich Colommbo - treba bowden ze stareho kola - vest lanko kousek po puvodni trase 'nad vetrakama' a jedine technicky uzpusobile misto, kde si sputit tahlo dolu k narazniku, je predel mezi chladicem a levym svetlem po smeru jizdy. Je tam i kus plechu (ne vlastni pricka narazniku, ale nosnik/uchyt pricky), na ktery se da prichtit nejake oko, proste cokoliv co udrzi lanko v bezpecne poloze a nebude tam plandat.

Kdokoliv kdy mel predni naraznik dole, vi ktere misto myslim. Nevim jak naftove verze, ale benziny dole zadny plastovy dekly a podobny vyfikundace nemely (i kdyz cesky kutil dokaze cokoliv ...), takze hypoteticky krome onoho bowdenu (aspon 1.2 m), par ohnutych plisku a sikovnych rukou nebude nikde nic potreba upravovat, vrtat*, rezat nebo jinak kurvit.

Z praktickych a bezpecnostnich duvodu nedoporucuju nejaky napady, jak si to lanko 'schovat' za masku chladice, pak by vam moh' taky kdejakej jarda tu kapotu otevrit, precijenom, dole pod naraznikem je to takovy ... vic schovany.

*- vrtani - to asi bude potreba, protoze i kdyz je tam spousta predpripravenych mist na sroubky, jak to tak byva, ani jeden se nebude hodit.


Odpovědět