Fórum - Téma


Otáčky spínání a vypínání přeběhu motoru


Fórum Zafira A Otáčky spínání a vypínání přeběhu motoru

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

1999 Zafira A

12 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2013-07-31 22:40:14

Zajímalo by mě při jakých otáčkách se zapíná a vypíná přeběh motoru.

Měl jsem před tím Felicii s palubním počítačem a využíval přeběh při brždění motorem k výraznému snížení spotřeby.

Tady palubní počítač nemám tak nevím v jakých hodnotách pracuje.

2013-07-31 23:09:23

jiří68: Ahoj! Otáčky, při nichž motor již začíná brzdit a je tedy nulová okamžitá spotřeba, se budou trochu lišit podle konkrétní motorizace, nicméně ten okamžik trochu zkušený řidič pozná, vycítí. Horší je to už při dalším zpomalování, kdy při dosažení určitých otáček motor již opět začne palivo spotřebovávat, tenhle okamžik pocitově určit je velmi těžké, neřku-li nemožné. Obecně je ten počátek +- kolem 2000/min a konec... tisíc, patnáctset...? Mno, ale mnohem důležitější než jezdit s očima na palubním počítači s nastavenou okamžitou spotřebou je mít dobrý pocit z jízdy a v pořádku dojet tam i nazpátek...

P.S. A když sem napíšeš nebo do profilu si doplníš svoji motorizaci, určitě ti někdo z členů klubu mající Zafiru poradí konkrétně...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-31 23:16:01

jiří68: Přeběh motoru se obecně nijak nezapíná ani nevypíná, je to stav. Jedná se o přeběhové otáčky, tedy maximální otáčky motoru. Jestli se po tomto momentu budou otáčky stále zvyšovat, dojde již k takovému prodloužení ojnic, že začnou písty narážet do ventilů popřípadě hlavy motoru (tzv. přetočení motoru).

V profilu nemáte motorizaci, tak nevím, co máte za motor. Jednodušší a osvědčené je "vyhazovat qvalt"

2013-07-31 23:39:49

kopejda: Pozor, Michale, to, o čem píšeš, není, s dovolením, tzv. přeběh motoru, který má na müsli Jiří a já taky...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-31 23:54:09

colommbo: To chápu, není přeběh jako podběh Jde Vám o otáčky, kdy ještě bezpečně motor naskočí z režimu bez dodávky paliva, jsou to nízké opáčky. Benzínové motory s nepřímým vstřikováním mají tuto hranici jak píšeš, od cca 1800 do 1250 otáček, modernější přímovstřikové benzínové motory mají hranici posunutou ještě níže - od cca 1300 do 900 otáček.

Nicméně přeběh motoru není správným termínem pro jev, který zde řešíme....

Toto je zajímavý článek pro tazatele: http://www.autoforum.cz/t...a-co-je-efektivni-a-proc/

2013-08-01 00:03:46

Colombo: Mám 1.8 16v benzín.

U Felicie to fungovalo tak, že pokud jsem začal brzdit motorem při 2000 a více otáčkách, přestala ŘJ dávat palivo.

Takže jsem jel z kopce zadarmo. Rychlostní stupeň je třeba zvolit dle rychlosti a sklonu. Šetří se tak i brzdy.

Vypínal při poklesu otáček pod 1500. Pokud sklon není příliš velký je lepší vyřadit.

V uživatelské příručce se to nazývá přeběh. Přesné hodnoty by mohl vědět někdo kdo má palubní počítač, kdy okamžitá spotřeba za jízdy (brzdění motorem) naskakuje na 0.

2013-08-01 00:34:37

jiří68: Tož jsem tu Feldu vlastně trefil... Ta pásma otáček jsem zhruba posuzoval podle svojí Omegy (palubní počítač mám, ale na něm permanentně zvolený ukazatel vnější teploty) a domnívám se, že i u té tvojí jednaosmy to bude velice podobné...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-01 22:01:21

jiří68: JJ je to tak, motorizace X18XE předpokládám, horní hranice není a spodní se bude pohybovat kolem cca 1400 otáček bez dodávky paliva, zjistím přesně od bratra ale může se to drobně lišit - žádné auto není stejné i když stejně vypadá


Odpovědět