Fórum - Téma


Otáčky


Fórum Astra F Otáčky

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1995 Astra F 1.4

1 fotek  |  52 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 5200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), Řadový, C14NZ.



2015-06-19 22:22:36

Zdravím všechny,

prosím o radu již delší dobu mi blbnou otáčky( nemohu napsat o kolik se zvyšují nemám otáčkoměr) a to vždy za jízdy. Prostě auto hučí jak splašené a nepomáhá ani zešlápnout plyn. Bylo mi doporučeno at vyčistím škrtící klapku ( bohužel nepomohlo ) i veškeré hadičky okolo jsou snad v pořádku. Proto Vás prosím o radu co mám dál očistit či vyměnit .

Jen pro jistotu mam opel Astra F 1.4 , 44 kw, r.v. 1995

Moc moc všem děkuji

2015-06-20 00:16:59

Tento motor má motorek volnoběhu, je na dvou šroubech a tuším 2-pinový konektor, je vidět zepředu jak je škrtící klapka, vyčisti jej, opatrně jej vrať zpět. Po montáži můžou otáčky vyletět nahoru, ať se nelekneš.

Krokový motorek volnoběhu - Ventil volnoběhu

Krokový motorek volnoběhu pro motory C13N, C14NZ, C16N(L)Z, X16XEL atd ... se systémem řízení Multec

(v návodu použit pro ilustraci motor C16NZ)

Nesprávná funkce krokového motorku většinou způsobuje kolísání volnoběžných otáček, vysoké otáčky za jízdy na volnoběh, špatné starty a celkově nepravidelný chod motoru.

Nachází se na přední straně vstřikovací hlavy v levé polovině, tak že k jeho demontáži je třeba odšroubovat kryt vzduchového filtru (v případě velkého kulatého). Je-li vzduchový filtr umístěn v levé přední části motorového prostoru a na vstřikovací hlavě je pouze tzv. "žába", není třeba kryt ani filtr demontovat.

Zda-li motorek vykazuje známky života zjistíme následovně. Odšroubujeme jej pomocí dvou šroubů TORX a umístíme tak aby bylo vidět na jeho horní část s pružinkou. POZOR na gumový O-kroužek, který není dobré ztratit. Konektor necháme připojený. Po otočení klíčku zapalování by měl motorek povyjet ven, nebo se alespoň pohnout.

Způsob čištění, který jsem zvolil já byl takový, že jsem motorek prostříkal sprayem WD-40 a nechal chvilku působit (cca 5 minut), po té vyklepal nečistoty a postup opakoval. Motorek se zanáší hlavně olejovými výpary, které jsou do vstřikovací hlavy přivedeny z odvětrávání klikové skříně. Po tomto vyčištění je vhodné pružinku pokapat několika kapkami hustšího oleje a nechat zatéct do motorku.

Další způsob který jsem vyzkoušel (na na první pohled nefunkčním motorku) vypadal tak, že jsem osičku s pružinkou z motorku postupným "vykláním" vytáhl, prostříkal WD-čkem a vatou vyčistil. Po opětovném vrácení osičky motorek fungoval naprosto bez problémů. Tento způsob je méně vhodný, neboť při něm může dojít poškození závitu na osičce, nebo přímo na motorku a tím k celkovému zničení.

Důležité V jakémkoliv případě je třeba dodržet vzdálenost od příruby motorku ke konci hřídelky, která nesmí být větší než 28mm, jinak by motorek nešel zamontovat zpátky.

Jinak co filtry, svíčky...

2015-06-24 23:41:35

Moc děkuji určitě to zkusím pokazit s tím nic nemůžu

2015-07-08 17:40:22

Mám podobný problém na motoru X20XEV.

Když nastartuju studené auto, otáčky jsou na 1500 a asi po 30ti sekundách spadnou na 1000. Takhle to dělalo i v zimě, kdy mrzlo, což je hodně divné.

Když jezdím, tak na volnoběh vždycky spadnou na 1000, ale po delší době (cca 30 minut jízdy) najednou začínají stoupat a pak se na volnoběh drží na 1500.... dneska jsem jezdil asi hodinu a půl po Ostravě a otáčky se na volnoběh vyšplhaly až na 1900

Myslel jsem, že to dělá LPG, ale po přepnutí na benzín se nic nezměnilo.

Volnoběžný ventil jsem čistil loni, ale je mi divné, že to takhle blbne až při zahřátém motoru.

Nejhorší je, že místo koncového tlumiče je tam navařený středový tlumič, takže to na 1500 ot. hučí jak hovado.

2015-07-08 18:26:53

Zdravím,

já vyčistila krokový motorek , karburátor a prozatím je to dobrý, ale momentálně s autem moc nejezdím tak uvidím až půjde opět na cesty jestli to pomohlo. Pokud by to začalo znovu zlobit tak mám v plánu ještě koupit nové kabely ,svíčky a vyměnit všechny hadice kvůli podtlaku


Odpovědět