Fórum - Téma


Oprava vývěvy na Astra, Vectra, Corsa mo


Fórum Návody Oprava vývěvy na Astra, Vectra, Corsa mo




2013-01-01 13:56:57

Tak jsem řešil nefunkční vývěvu, vzhledem k tomu jakej jsem rejpal, řekl jsem si že to neni nic ,složitého, a dal se do rozebírání.. podotýkám že vývěva je přišroubovaná na hlavě motoru a je poháněná od vačky. Nejprve laborace, jak řádně utažené imbus šrouby povolit, nakonec pomohl kamarád hasák.. Potom přišlo na řadu rozebírání, nebo spíš koumání, kudy jak na to, na boku jsou 3 imbusy, tušim že 4-5 mm, ty po povolení a sundání víčka ukážou celou podstatu vývěvy, dvě pplastové "packy" vsazené do rotačního válce s možností pohybu kvůli excentričnosti...nejdřív jsem tipoval dosedací plochy těchdle "pacek", že jsou už ošoupané, a netěsní jak by měly, a vývěva nevytvoří požadovaný podtlak.. opak byl pravdou, dosedací plochy byly krásné i po 200 tisících km.. šlo se dál, na straně vačky se navhází "pohon" vývěvy, když jsem za něj zkusil vzít, protáčel se navolno, což mi přišlo divné, tak začala rekonstrukce, jak by "to" mělo být.. mezi vačku a vývěvu je vložen mezikus, který pasuje do zářezu ve vačce, a svými čtyřmi výstupky má pasovat do výřezů, nebo spíše "proti"výstupků na vývěvě.. jenže soudruzi z NDR udělali někde chybu, podcenili zřejmě výdrž motoru, a dali materiál s menší výdrží.. takže "proti"výstupky na vývěvě, do kterých by se opíral mezikus byly tytam, a mezikus se vlastně jen volně protážel hnán vačkou.. takže chvilka přemýšlení, co s tím, nakonec zvítězila CO svářečka, a mezikus jsem napevno přivařil na vývěvu.. hrozilo maximálně to, že se to nepovede, a tak jako tak bych musel shánět vývěvu jinou.. po pečlivém začištění po svařování, a srovnání ploch jsem vše zkusmo složil zpět, po vyzkoušení že vše se točí jak má a nic nedrhne jsem vývěvu poskládal do původního stavu, namontoval zpět na motor, a ejhle, najednou posilovač brzd posiluje..

2013-01-01 14:21:44

K dokonalosti návodu schází jediné - obrázky. Takže prosím - opětně rozebrat a odbrousit do původního (nefunkčního) stavu, znova svařit, obrousit a zkompletovat a hlavně, prosím pěkně, postup fotograficky dokumentovat... Děkuji za pochopení!

2013-01-01 23:15:44

super :-D

2015-12-03 04:18:28

cibusp: super navod,mam zafiru 2.0,kod mototu dth,74kw -mam problem ze mi cim dal casteji pada motor do nouzaku ,najednou prestane tahat turbo a tak jsem vymenil vahu vzduchu-nic,vymenil jsem turbo-nic ,vymenil jsem podtlakove hadicky a take nic,tak mi pravdepodobne odesla take vyveva ,dnes se na to podivam a jsem zvedav jestli to bude tim.....jen me zarazi ze kdyby byla v čoudu tak by to pravdepodobne ani nebrzdilo ne?a s brzdami problem nemam

2015-12-03 09:16:38

brzdit to přesnate kdyby byl uplně bez vákua. Pokud je ale hodnota nízká bude to padat do nouzáku a na brzdách to nepoznáš

2015-12-03 16:18:02

dnes jsem mel rozdelanou vyvevu a bylo videt ze je dost omleta tak jsem ji lehce zbrousil jemnym smirkem ,meril jsem podtlak a ukazuje mi to 0,85kp tak uvidime jestli to pujde .koukal jsem na novou vyvevu a stoji 5700kc to se mi zda dost.

2015-12-10 18:31:04

Ahoj vsichni,tak jsem dnes dal jinou vyvevu a po deseti kilometrech se mi ukazala me uz dobre znama kontrolka auticka se stranovym klicem ! Proste nouzak ! Uz nevim co bych vymenil proto vas prosim o radu ,co sehnat vymenit nebo opravit aby to tahlo a jelo tak jak ma???? Dekuji

2015-12-10 18:37:49

Rovnou nějaký měnění dílů je trochu nepraktická oprava. Chtělo to nejprve měřit ! Nemusela bejt nutně vadná , může bejt zpuchřelá hadička , prasklý plastový T-kus rozvodů podtlaků , nebo vadný některý ze solenoidů a lehce "podchází" .... Víš aspoň kód chyby ? Vyblikej si jí. Diagnostika by samozřejmě byla lepší. Jinak 0,85 neni nic moc ... mělo by bejt min 0,9 - 0,95 Auto už má na tyto závady věk :)

Tím měřením sem myslel , že jsi mohl zkusit měřit podtlak a torchu si pohrát s hadičkama , postupně odpojovat a ucpávat a tak třeba najít ten únik ( abych tě tu jen nekritizoval ) , jinak podtlak se hledá trochu obtížněji než přetlak , na kterej by stačila jarová voda :)

2015-12-10 19:47:10

Zitra s tim jedu na diagnostiku tak pak napisu tu chybu kterou to napise. Mel jsem v podlakovych hadickach olej tak predpokladam ze ta stara vyveva prosakovala,kdyz jsem ji meril kdyz jsem byl v nouzaku tak mi merak ukazoval 0,45kp. Tak proto jsem ji menil ale je fakt ze to muze byt jeden se solenoidu...

2015-12-11 20:26:26

jardaaa: zdravim vsichni dnes jsem byl sr svou zafirou na diag ostice a ukazalo mi to chybu P0190-mechanicka chyba v palivove soustave(castecne zatizeni) a jeste chybu P0400-recirkulace spalin(kriticka chybna funkce). Dokaze mi nekdo tyto chyby blize popsat? Moc dekuji za odpovedi.

2015-12-12 00:42:00

jardaaa: P0190 Chyba v obvodu cidla tlaku paliva ve vstrikovaci liste koukni jestli nemáš v háji přepadový hadičky a ta druhá chyba to je EGR zkus vyndat vyčistit pokud máš elektrickej http://www.club-opel.com/...pek-u-motoru-2-2dti-51885

pokud ještě pneumatickej bude to jednoduší drží ho dva šrouby

2015-12-12 22:26:01

p.s.: mocdekuji za rady,ale jsem si temer jist ze ty prepady jsou ok ,v lete jsem je delal,ten egr jsem si myslel mam objednany fungl novy ale ty prepady? No ,podivam se na to.diky moc...

2015-12-16 21:14:59

Tak jsem dva dny bez nouzaku,byly to opravdu prepady. Respektive praskla hadicka na tretim vstriku😁 diky vsem👍


Odpovědět