Fórum - Téma


Oprava táhla swirl klapek Z19DTH


Fórum Vectra C Oprava táhla swirl klapek Z19DTH

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2007 Vectra C

25 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-02-05 17:14:52

Už nějakou dobu bojuji s vypadáváním táhla klapek. Protože se mi zatím nechce investovat do nových, rozhodl jsem se je opravit. S kolegou v práci jsme nad tím začali dumat a vymysleli jsme několik variant. Protože plastová uložení v táhle jsou vyběhaná tak, že na klapkách nedrží, zvolil jsem variantu, která s nad nějaký čas vydrží. Každé z uložení jsem navrtal 0,5 mm vrtáčkem a následně prostrčil drátek z narovnané pružinky o témže průměru, čímž je nasimulováno vyběhané osazení. zkušebně jsem ho nasadil na jednu klapku, co mi poskytnul kamarád a drží to jako čert, přičemž je zachován pohyb v kloubu. Doufám, že to nějaký čas vydrží. Konec psaní, z fotek to půjde poznat nejlépe.

2016-02-05 17:57:04

To tiahlo sa vydralo asi kôli tomu že máš zanesené sanie, a klapky v ňom sa už v ňom ťažko pohybujú. Toto je len dočasné riešenie aj keď si osobne myslím že nie veľmi šťastné. To tiahlo má spadnúť, si myslím kôli tomu aby ti neodišiel ovládací motorček na klapky. Ak sa ti to pridre ešte viac a klapky sa nebudú hýbať čaká ťa výmena aj motorčeka. potom to už nebude 190€, ale 360€. Ja osobne som to vymenil za nové.

2016-02-05 18:39:43

Klapky jsem měl před půl rokem rozebrane,vše je vycisteno a jdou zcela lehce, jen jsou proste casem ochozene.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-05 18:51:38

kubik031: Stejným způsobem byli uchyceny kloubky plynových vzpěr. Tedy starší provedení. Dobrý nápad

Ori
Jura
2016-02-12 00:37:25

zdravim mam u meho 1.9 TiD ( Z19dth)take problem s virivima klapkama tahlo mam uz od koupe od upadle ovladana klapka normalne chodila ale ostatni byli asi zatuhle prvne sem to neresil auto docela normalne jelo jen moc netahlo odspodu .. ted uz z ulozeni te klapky zacina propoustet hnus a auto docela cuka na muj vkus dokud to vic nevytocim

mam moznost koupit cele to sani za 3 tis originalni nove ale uprimne bych to radsi vyresil odstranenim klapek a zaslepenim vzniklych děr motorek by si nekde behal naprazdno . mate neko zkusenost s touto variantou ?

2016-02-12 08:38:39

ori: Mě by hlavně zajímalo, jak se to projeví na emisích na STK a zdali to nebude mít negativní vliv na DPF. Též jsem o tom uvažoval, ale nadruhou stranu nové sání za 3 tis je za super cenu. Když klapky přestanou chodit, je to signál toho, že sání je ucpané.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-12 12:44:09

kubik031: Na emisích se zanesené sání a nefunkční klapky projeví a vůz neprojde. Nefunkční nebo odstraněné klapky u nezaneseného sání způsobí vyšší kouřivost v nižších otáčkách. Motor nemá patřičný režim plnění válců, zde je potřeba mít zavřené klapky. V tomto momentě jde motor velmi dobře odspoda, proto tam jsou ty klapky. V druhém případě, kdy je zanesené sání, bude problém ve vysokých otáčkách, opět bude velká kouřivost, protože bude málo vzduchu, ten nemá šanci projít zmenšeným průřezem sání.

U tohoto motoru kvůli měření emisí je podstatné čisté sání bez nánosů a funkční klapky. Jinak se značně zvyšuje kouřivost...

U slabší motorizace co mám třeba já, 88 kW nejsou klapky osazeny neboť jde o osmiventil. Tam vzniká problém jen ve vysokých otáčkách stejně jako u silnější verze vlivem zaneseného sání......

Zvyšující se kouřivost (příliš bohatá směs paliva) má za následek vysoký podíl pevných částic ve výfukových plynech. Že to nedělá dobře filtru DPF je nad slunce jasné. Zvyšuje se extrémně četnost nutných regenerací filtru aby mohl být stále průchozí.....

Odstranění klapek u 110 kW nedoporučuji, ochudíte se o kroutící moment v nižších otáčkách... Právě ony klapky simulují vlastnost slabšího osmiventilu který je nemá... Totiž zátah odspoda......

U benzínových verzí motorů je tento systém také, označuje se Twinport a motory nesou v kódu označení příponu XEP.....

U nich nefunkčnost Twinu znamená totální mrtvolu na zátah až do cca 3000 otáček motoru.....

2016-02-12 14:23:20

kopejda: Taky bych to tak viděl nic než souhlas.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-12 16:32:18

kubik031: Jinak pěkná práce. Taky mě to čeká před ME, co jsem koukal pod klapku, mám tam cca 8mm nánosu na stěně. Průměr truby je tedy o 16mm menší......

Po takové očistě jsi určitě registroval zlepšení chování motoru v nižších otáčkách, nemýlím-li se

2016-02-12 19:36:57

kopejda: Očista to byla dokonalá , mám teď v autě identický motor ze Saab 9-3. Jelikož původní se neoplatilo spravit.

Ori
Jura
2016-02-12 21:26:11

tak to tedy vymenim cele pokud to ma vliv na chod motoru. co obnasi vymena ? samozrejme to budu davat do servisu ale abych vedel. musi pod to prijit nejake nove tesneni? jak se resetuje ten motorek aby se naucil s novyma klapkama. nejspis pres diagnostiku co?

da se u tohoto motoru zaslepit egr? zamezit tak ucpavani tim hnusem ktery nam tam nechavaji kolovat jako rakovinu. nebo staci treba v nejakych intervalech cistit.?

2016-02-12 21:36:53

ori: obnáší to asi tohle:

https://www.youtube.com/watch?v=lgHQf6y1nfQ

2016-02-13 12:46:44

ori: Ten motorček nie je treba resetovať. On sa naučí ovládať tie klapky sám. Zaslepiť Egr ventil je možné, ale

treba ho odstaviť diagnostikou. Ja som menil sanie tiež, ale Egr som len priškrtil záslepkami. Úplne to stačí.

http://www.fusion.sk/kata...avac&utm_campaign=heureka

Ori
Jura
2016-02-13 20:45:46

ty podlozky tam toho teda pusti co nejmin? neucpe se to? a za tec 14 eur to je cela ta sada ? nebo jen nektere z toho obrazku.

snad ten obchod posila i do cech. dal bych je tam pri vymene sani

2016-02-14 10:48:01

ori: Za tých 14€ je asi celá sada. Ja som si to vyrobil sám s antikoru. Obchod posiela aj do Čiech, ale pripočítaj ďalších 6€ za kuriéra. Skús pohľadať niečo na nete bližšie u vás. Majú to aj vo Fiate, lebo to vlastne pre tieto závady vymysleli oni. . Áno tie podložky slúžia k tomu aby sa do sania nedostávalo toľko mastných sadzí. Či sa to neupchá to neviem, možno časom bude potrebné tie podložky očistíť na tých otvoroch od karbónu,ale mne to zatiaľ slúži, najazdil som od priškrtenia 40 000Km a zatiaľ sa mi nič neupchalo. Pred zaslepením som mal čiastočne pootvorený egr, lebo sa mi zasekol, a tak mi vyhadzovalo chybu. musel som rozobrať komplet celý egr, aj solenoid ktorý bol mierne skorodovaný, odkarbónovat egr a premazať solenoid. Odvtedy pohoda.

Ori
Jura
2016-02-14 23:04:23

Prosimvas kdyz se meni cely ten modul sani je tam nutne vymenovat nejake tesneni? je tam nejake? jestli jo muze se ponechat to puvodni?

Ori
Jura
2016-02-14 23:04:28

Prosimvas kdyz se meni cely ten modul sani je tam nutne vymenovat nejake tesneni? je tam nejake? jestli jo muze se ponechat to puvodni?

2016-02-15 05:57:38

ori: áno je tam tesnenie. pôvodné by som nenechával lebo na tesnení je perforácia, ktorá sa po namontovaní a dotiahnutí sania prispôsobí deliacej rovine a to vlastne zaručuje tú tesnosť.

Ori
Jura
2016-02-28 21:50:09

zdravim ,poridil jsem si to nove sani s klapkama je to vyrobene 2013 orig. dil. vite nekdo v cem presne se lisi od tech starsich pred 2007?

a je u nich takovy detajl doufam ze to neni vada. ta motorkem ovladana klapka je nejak cela povytahla nahoru. jak kdyby nahore jak je ta kulata cast s kloubkem co drzi tahlo tak pod ni muzu videt lozisko te klapky.ostatni jsou normalne natesno.

myslite ze to bude problem? muze tama profukovat?zkusit to kdyztak nejak zacvaknout? zitra kdyztak muzu nahrat foto.

a k vymene : jak se musi shodit z rozvodu to cerpadlo?. co se musi dodrzet aby se rozvody daly zpet spravne.? jinak by tam zadny vetsi problem byt nemel . nebo si dat jeste na neco pozor? bude mi to delat celkem zrucny znamy.

2016-02-29 08:11:35

Caw. Na youtube su videa ako to robia doma na kolene. Ja som to podla toho zmakol za takych cca.6-8 hodin. Nie je to nic strasne. Len na prd pristup. Ak nemas fotopamet tak nafotit, notebook na kapotu a krok za krokom to das. Ja som uplny amater a vymena OK. Na slovenskom fore som cital aj o vymen bez demontaze cerpadla. Oni vysroubovali vsetky stifty co drzia sanie a vtedy sa dalo vybrat posunutím do prava a hore.

Z19DTH szívósor csere

Opel Vectra C, Signum szívósor csere. Évjárat: 2006


Odpovědět

1  2