Fórum - Téma


Oprava hlavy + kroužky za 15tKč - není to moc?


Fórum Vectra C Oprava hlavy + kroužky za 15tKč - není to moc?

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2004 Vectra C 1.8

27 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec.



Tom
2015-12-02 23:07:20

Dobrý večer. Mám Vectru C, rok 2004, motor Z18XE a bralo mi to hodně oleje. Nikde netekl, žral ho motor. Tady na našem webu mi poradili kluci, že to asi budou těsnítka ventilů. A byly. Admin mi psal, že šikovný mechanik to umí bez sundání hlavy, ale jinak, že se sundává hlava a těsnítka se vymění. Můj kolega v práci má bráchu, který vlastní autoservis. Žádná dvojgaráž, nýbrž slušný velký servis. Zeptal jsem se jestli to jeho brácha umí a udělá a za kolik? Můj kolega řekl, že ano a asi za 6 - 8 tisíc. Že se musí vybrousit (nebo zbrousit) hlava a že doporučuje vyměnit i pístní kroužky. Souhlasil jsem. Auto mělo být v servisu 5-6 dní. Teď nemám auto 3 týdny (zítra už bude hotové) a cena je prý 15.000,- Kč. Chci se zeptat, jestli je to cena odpovídající, nebo si chce brácha mého kolegy udělat hezké vánoce. Tvrdí, že výbrus hlavy stál 3200,- Kč, kroužky na jeden válec okolo 1000,- Kč, něco stálo těsnění a samozřejmě práce není zadarmo. To vím a připouštím, že oprava nebyla maličkost, avšak 15.000,- Kč se mi nezdá jako cena přijatelná a odpovídající zákroku, když jsem dostal úplně jiné info z jiných a různých zdrojů. Já sám si auto opravit neumím, ale vždycky jste mi na tomto webu poradili, už od doby, kdy jsem měl Vectru Béčkovou. Nejsem "lakomec", ale nechci dotovat lenochy a podvodníky, tak mě prosím třeba vyveďte z omylu, nebo potvrďte adekvátnost ceny za opravu. Nikde a nikdy nepoužiju vaše poznatky, nebo doporučení, nebo vaše závěry. Jen potřebuji dobrou radu od lidí, kteří tomu rozumí. Děkuju a čau.

2015-12-02 23:25:31

tom: Tohle nebudou ceny ze známosti...připočítej si k tomu cca 500,- za hodinu práce (míň si těžko řekne) a jsi na těch 15tis Kč. Jestli dělal opravdu vše co popisuješ, tak by to odpovídalo. I když...co znamená výbrus hlavy? Jestli se crcal i se všema ventilama + srovnání plochy hlavy, tak ano, jinak je 3200,- moc. Kroužky na válec ...cena lidová avšak ne nenormální. Ať ti na to dá aspoň fakturu a záruku, když už to počítá dle mě s dost velkým zaokrouhlením.

2015-12-02 23:27:18

Hlavne mnel dat vedet ze cena bude uplne jina nez rikal a ze to bude trvat dele.rek bych ze tu cenu dost natahl.pokud je to jen to co pises

Tom
2015-12-02 23:40:09

Díky. Jsem z Ústí nad Labem, kde je všechno nejdražší a kupní síla je nejmenší. Já nejsem cikán, pracuju, ale za svý prachy chci dostat, co mi náleží. Proto vám děkuju za rady postřehy a názory. Díky a dobrou noc.

Venca49  
Václav
2015-12-03 00:57:22

tom: Každopádně by ti měl dát staré díly zpět,dát fakturu s rozpisem dílů a práce,samosebou záruku alespoň 6 měsíců.Protže nedělá v garáži,ale má dílnu a asi i živnostenský list.U nás přebrušuje hlavu kolem 800Kč,zabroušení ventilů,výměna gufer je práce na 3 hod.= 1500Kč.Tj hlava kolem 2,5 tisíce práce.Kolik dal za gufera nevím,dejme tomu 500Kč a jsi na 3000Kč.Jestli měnil kroužky,tak sundaval vanu a povoloval ojnice.Vytáhl je s pístama ven,očistit vyměnit kroužky a namontovat zpět,práce na 4 hod.=2000Kč,kroužky asi 2500Kč.Montáž vany,těsnění,nějaké drobnosti(brusná pasta...) 1000Kč, montáž hlavy zpět asi 4 hod.= 2000Kč.Další těsnění,pod sání a výfukové potrubí,víko ventilů a hlavu =2500Kč.To jsem počítal rozumem a vyšlo mi 13000Kč. Tak si to porovnej s tím,co ti řekl. Ještě dodávám,že jsi měl mít určenou cenu opravy a pokud by jí musel překročit,tak ti měl dát vědět,jestli budeš souhlasit.Navýšit ji mohl jen o 10 % bez tvého souhlasu.Navíc jsem nepočítal rozvody,pokud je nechal staré.Ona se hlava nedá sundat bez demontáže rozvodů.Možná,že dával i nová gufera na vačkové hřídele a jsi na 15000 Kč hned.Podle mého nikoho nenetáhl,jen záleží jak vše opravil.

2015-12-03 08:18:04

Ahoj, mam dilnu (spis tu kritizovanou garaz) a nedavno jsem to same resil na golfu. Panovi za stejne veci rekli v podstate stejnou cenu, jako jsi ty platil. Takze ta bude vicemene v poradku, jenom neni ze znamosti. Ale to se podle me neda kritizovat, pokud se na ni dohodnete. Chyba je prave v tom neohlasenem navyseni. Pokud mas papir s predbeznou cenou, pricti povolenych deset procent a to je tva konecna cena, co bys mohl zaplatit. Jestli nemas, tak se tezko budes neceho domahat.

2015-12-04 11:27:12

to Tom: Zdravím, před dvěma lety, když jsem si nechal auto dotáhnout z německa, tak jsem řešil ten samý problém. Shodou okolností na stejném motoru i roku výroby. Všiml jsem si totiž, že pod víčkem na dolévání motorového oleje chybí těsnění. Jak jsem později zjistil mělo to své opodstatnění. Jakmile jsem to víčko utěsnil, tak motor začal tlakovat do klikové komory a začal brát tak 1l oleje na 100 km. Obešel jsem spoustu servisů u nás ve městě i v okolí, ale všichni od takové opravy dávali ruce pryč a pokud by se na to někdo dal, tak žádná záruka a cenovka kolem třiceti tisíc. Vrchol byl, když mi automechanik a zároveň majitel servisu poradil ať zase to těsnění vyhodím (ale to by byl motor zase mastný od olejových par) a nebo ať vyvrtám do ventilového víka díru, do díry hadicu a konec hadice ať strčím do flašky a tu ať čas od času vyleju zoátky do motoru. Prostě "odborník" na slovo vzatý. Poslední šance originál servis Opel. Sice cena byla cca 28000 korun, ale záruka na opravu jeden rok, kompletně přetěsněný motor, nové pístní kroužky, přebroušené ventily a nové gufera na ventilech, nová vodní pumpa, rozvody, termostat a olej. Jo a ještě mi přitom dělali uložení předního stabilizátoru a měnili tyčku stabilizátoru na jedné straně. Takže si myslím, že ta Tvoje cena není zase až tak strašná. Nakonec můžeš si to sám nahrubo spočítat, když si zajdeš na stránky Autokelly nebo jiného prodejce náhradních dílů a uvidíš.

PS: Omlouvám se za tu slohovku.

2015-12-04 11:29:16

Jo, jinak v servise viděli příčinu ztvrdlých gufer na ventilech a popraskaných kroužků v tom, že předchozí majitel motor uvařil.

Tom
2015-12-04 11:46:08

Díky moc za všechny rady a příspěvky i za ten poslední. Stabilizátory jsem taky nechal překontrolovat. Navíc se zjistilo že zdvihátka ventilů nejdou rozhýbat a ventily zůstávaly otevřený. Takže ke všemu ještě 16 zdvihátek nových, ale prý za cenu nákupní (200,- za jedno), což je dalších 3200,-. Ale jinak to nejde!! Mechanik taky říkal že to všechno proč je to tak zapečený je vinou blbých olejů nebo nepravidelné výměny oleje. Celková cena je zatím něco přes 18000,- ale na hlavě se prý zbrousilo vše jak má a vše co se dá :D, starý díly uvidím a můžu si je vzít a záruku i fakturu dostanu. Auto snad už taky - v neděli :D Ještě jednou vám všem děkuju. Čus Tomáš.

2015-12-04 12:27:09

Tak zbývá jen strávit tu cenu a máš v podstatě motor po generálce. Já bych to viděl jako happy end :)


Odpovědět