Fórum - Téma


Opotřebený dvouhmotový setrvačník


Fórum Astra H Opotřebený dvouhmotový setrvačník

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2006 Astra H 1.7 VIN: WOL0AHL3562222174

1 fotek  |  83 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 4400 ot./min. Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) při 2300 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z17DTJ.

CARAVAN, černá metalíza, krásná,ale zlobivá


1  2  3  4

2014-01-21 20:58:58

Ahoj klubáci. Mám problém. Opotřebený dvouhmotový setrvačník. Takže sháním co nejlevnějšího dodavatele.

Cenová nabídka od mého mechanika zní na 12 500,-Kč bez DPH jen za setrvačník. Asi by se mělo vyměnit i ložisko,lamela a přítlačák. Na to jsem se zatím neptal. Pokud byste někdo věděl........?

Děkuji předem

Velda  
Laďa
2014-01-21 21:08:43

sedlacek.m@centrum.cz: Ahoj. Na poptávky tu je sekce Inzeráty. Tam si zadej svůj inzerát a nebo ještě pohledej, zda tam někdo nenabízí ND na stejný vůz. Dej pak vědět, ať tohle můžu smáznout z fóra. Díky.

2014-01-21 21:17:22

velda: OK

Mrki

2014-01-21 21:22:34

rozříznout ho , vyndat péra , dovážit případně vyvážit a natvrdo zavařit.

Dále již ho nebudeš muset nikdy měnit.

2014-01-21 21:25:00

velda: Jen.... samozřejmě bych byl rád, pokud by se někde našel,(ten setrvačník) za rozumné peníze. Poptávku zadám.

Ale chtěl jsem vědět, zda někdo nemáte kontakt na levného dodavatele nového dílu, či celé spojkové sady.

Mrki

2014-01-21 21:29:54

bre@thlless: Chápu, ale na snímači otáček už je "ježek" z kovových pilin. takže setrvačník už je asi po smrti.(nemluvě o tom, že mechanik mě varoval, že si můžu oddělat i převodovku. To se zavařeným setrvačníkem nehrozí?

Mrki

2014-01-21 22:30:09

Dvouhmotný setrvačník funguje tak že jeho vnitřní část je výkyvná v menším rozsahu.

Rozsah pohybu omezují pružiny na jeho krajích.

Když už se ty pružiny omačkají a smrští tak pak setrvačník drnčí a více naráží do stran.

Setrvačník má za úkol pouze "zjemnit" chod motoru na volnoběh.

Je potřeba se s takovým setrvačníkem naučit jezdit a řadit.

Neplynulé přeřazování , podřazování a velké rozdíly v otáčkách ho rychleji ničí.

Takže je nejlepší přeřazovat s plynem , tak aby přechod byl co nejjemnější.

http://www.mjauto.cz/html...ouhmotovy_setrvacnik.html

Osobně si myslím že je to jen další chujovina v autě .... A nemyslím si že se zavařeným a správně vyváženým setrvačníkem za předpokladu že nebudeš řadit jako dobytek , bys poškodil převodovku.

2014-01-22 00:36:15

za ty penize ti seženu kompletní sadu i se spojkou tak se ozvi

2014-01-22 14:02:36

A copak je to za značku ?

2014-01-22 14:37:22

bre@thlless: Strachline...?

2014-01-22 19:55:20

O.K.

Dnes jsem tomu věnoval trochu času, a o moc levněji to prostě pořídít nejde. Existuje prý náhrada od firmy Valeo, kde je to jednohmota a tlumení rázů má být zajištěno pružinami v lamele, (jako to bývalo dřív, nebo je to i dnes u benzínu)

ale od toho mě zrazují oba mechanici, od kterých jsem získával informace. O tolik levnější to zase není. Když už tuhle konstrukci setrvačníku někdo vymýšlel, pravděpodobně věděl proč. (netlumená hmota = rázy přenášené do převodovky. Zvláště na volnoběh) Takže to koupím asi od LUKu.

(trochu me k tomuhle rozhodnutí nakopla cena od Srba servisu, kde za totéž, (pravděpodobně od stejného výrobce)

chtějí 20 600,- Kč. Jestli je to s DPH, či bez, už jsem dál nezkoumal.

Mrki

2014-01-22 20:18:01

sedlacek.m@centrum.cz: Tak je to dycky - buď dvouhmota a pevná lamela nebo jednohmota a lamela s pružinami, jinak to nejde. A dvouhmoty byly a pořád jsou dost drahý...

2014-01-22 20:50:16

colommbo: A jinak to asi nebude. Je to kšeft. Ale už jsem dost starej na to, abych věděl, že experiment stojí většinou víc, než osvědčená cesta.

2014-01-22 20:57:16

sedlacek.m@centrum.cz: Co mě spíš překvapuje, že ty dvouhmoty takhle odcházejí... Moje áčková Omča 1991 šla do šrotu jako devatenáctiletá s 280tis.km (na tachometru, skutečnost neznám) s původním setrvačníkem i spojkou, současná má 190tis.km a vše taky v pořádku (tedy abych to nezakřikl... )

2014-01-22 21:29:09

Colommbo , stačí když mrkneš na to video od valea a pochopíš, že takovýhle udělátko dlouho nevydrží.

Navíc 90% lidí ani neví jak s takovým autem vůbec jezdit, kdy brždění motorem , podřazování a "závodní" řazení ten strvačník vpodstatě odrovnají...

Abys měl hladký chot na klikovce , to bys musel mít hvězdicovej motor z letedla nebo z USA tanků z WW2 :)

A pokud někdo tvrdí že po namontování normálního setrváku s klasickou spojkou odchází převodovky , no to jsou asi ty převodovky dělány hodně úsporně ( mírně řečeno ) a to se opět dostáváme k celkovému pojetí myšlení spotřební společnosti...

2014-01-22 21:40:43

bre@thlless: Nikde nevidím Tvůj věk, ale soudě podle názoru bych Tě pasoval asi na stejnýho pařeza jako jsem já.

2014-01-22 22:02:45

colommbo: Jezdil jsem s Mondeem,(a kolega ho ještě má) kde ten setrvák odešel taky po cca 200000.(i u jeho auta)

To je asi daň za tu "spotřebu". Ale na druhou stranu, bylo to TDDI.(údajně hlučný, nekultivoväný, nehospodárný, (jezdilo to za 7 litrů nafty) takže rozvody, (řetěz) vstřiky, (mechanický) a podobný věci nikdy nikdo neřešil a odešlo do "věčných lovišť" pro totální prorezlost ve 400000 Km na tachometru.

To se asi u moderních dnešních aut nedá čekat, protože třeba zrovna řetěz na rozvodech je dneska prezentován jako nespolehlivý. (natahuje se, přeskakuje, trhá se) Ale proč? Protože je to řetízek na dětské kolo nebo na krk.

Takže Bre@thlless má asi pravdu

2014-01-22 22:05:30

značka spojky a samozdřejme i setrvačniku SACHS nebo LUK neprojevil si zajem tak sem to nezjištoval ale pro srovnání sem si to zjištoval na miho 3,0 cdti za kompletní čtiř dilná sada od LUK to vychazí cca na 13500 s vratnou zalohou 1000 kč na starou spojku o proti konkurenci je ta cena až neuveřitelna ale ono na tom je minus 50%

2014-01-22 22:12:43

max22: Nejdřív jsem si o tom potřeboval něco zjistit a potom, potřebuji to i s účtem, je to na firmu.

Na levnější nabídku (cca 9500) jsem taky narazil, ale tahá to někdo přes Polsko, do čehož vážně nepůjdu. Mrki

Loupak  
Pavel
2014-01-22 22:36:32

Snad to admini nebudou brát jako reklamu, opravdu nejsem žádný dealer, jen se snažím pomoci. Doufám, že je správně vyplněn tvůj typ vozidla .

http://www.autodily-cardo...025610-luk415025610-opel/


Odpovědět

1  2  3  4