Fórum - Téma


Opět problém 2 .5td


Fórum Omega B Opět problém 2 .5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2012-12-13 21:12:36

jj 2,5DTI je vlastně BMW motor a má taky řetěz.

2012-12-13 22:39:20

Ano, skutečně, máte pravdu

http://www.google.cz/imgr...ved=1t:429,r:9,s:200,i:31

Já se asi před třemi lety v nějakém časopise dočetl, že Opel na 2,5DTI použil svou hlavu s 24 ventily, 2 vačkami a rozvod udělali řemenem... Takže to byl kec... Omlouvám se za klamavý příspěvek

2012-12-14 19:50:06

Zdravím kolegové,

nechci zakládat další vlákno na podobné téma. Mně po otočení klíčku podávací čerpadlo vůbec nevrčí, předpokládám tedy, že je asi v tahu (Nebo je nějaká rada jak to proměřit?). V nádrži mám asi 8 litrů nafty. Když tam přileju, řekněme, 30 litrů, naskočilo by to i bez něj? Je to taky 2,5 TD. Čerpadlo časem vyměním, ale potřebuji, abych to teď jezdilo. Díky za rady

2012-12-14 19:56:02

Kolego pro tebe extra - zkusil jsi relé jestli je v pořádku? manuálně ho sepni a pokud poběží čerpadlo tak by mohlo být vadné relé. Pak se podívej do druhého tématu, kde to teď úspěšně vyřešil kolega "kodr"

2012-12-17 09:49:32

Tak po víkendu přicházím s novými informacemi:) auto se podařilo roztáhnout a teď jezdí, načepoval jsem plnou nádrž Vervy a zatím to i startuje, i když tedy není to žádná sláva, musím dýl točit a chvíli se to tváří, že to ani nechce chytnout:( může to tedy být v tom čerpadle? Svíčky jsou nový, přepadový hadičky vyměněný, plná nádrž vervy, čerpadýlko v nádrži vyměněný a funkční a baterka je 70Ah, nová... a stejně se mu nechce startovat... už to asi opravdu vypadá na to vstřikovací čerpadlo... mám strach, že jak padne teplota pod nulu, už zas neodjedu:(

2012-12-17 10:12:31

Tak to skutečně vypadá na vstřikovací čerpadlo, ale diagnostika by asi řekla víc Ještě kdyžtak uvidíš jak budeš jezdit a protáhne si to tu Vervu

2012-12-17 12:39:37

no jo diagnostika by mohla taky neco odhalit... skoro mam ale strach s tim nekam do servisu jet... uz mi nedovolej, abych odjel, tam toho urcite bude... treba od chvile co sem prejel pres jeden pricenj prah, mi sviti kontrolka airbagu... Ale k tomu cerpadlu, na tu Vervu jsme uz najeli skoro 100 km, to uz by to mohlo byt trochu pricisteny to cerpadlo ne? kdyby bylo nejak zaneseny (po tom co sem videl v nadrzi a na sacim kosi bych se ani nedivil)... Jak se da vlastne vymenit to vstrikovaci cerpadlo? na to budou asi potreba nejake specialni utahovatka a povolovatka ze?

2012-12-17 13:47:38

Se speciálním povolovátkem je to práce tak na 3-4 hoďky.

Baz přípravku je to pakárna a může se čas protáhnout i na 7h.

2012-12-17 17:10:58

Jasný, díky. Lepší je teda do tohodle se asi vůbec nepouštět... chápu... v chytré knížce(Jak na to) jsem se ještě dočetl, že na špatné starty za studena může mít velký vliv malý kompresní tlak.. odhalí tohle diagnostika? nebo musím někam, kde mi ten kompresní tlak změří, tak jak se píše v chytré knížce... už aby bylo jaro...

2012-12-17 17:53:52

Diagnostika tlaky ve válcích nezjistí (nezměří), to se musí udělat extra. A máš pravdu, kompresní tlaky u nafťáku jsou důležitý jaxviňa, už z principu motoru mnohem víc než u benzínu - tam to při nízkých tlacích blbě táhne, zatímco u nafťáku vůbec špatně zapaluje směs...

2012-12-17 20:21:54

No to není tak pravda..Teda na 2,5td diagnostika kompresi nezjistí,ale u novějších motorů (comonrail) to trošku poznat jde.Podle vstřikovací dávky,ale to je na jiné téma.

Komprese je dost důležitá,ale nezmění se zedne na den.

2012-12-18 09:00:29

Bohužel ale teplota okolí se ze dne na den změnit může a jestli že se toto projeví hlavně při nízkých teplotách, pak jsem mohl večer v pohodě přijet a ráno už nenastartovat.. tak nějak by to i odpovídalo tomu, že přes noc tu dobu začalo slušně mrznout... navíc už loni v zimě jsem měl problémy se startováním, ale ty se vyřešily tak, že sme pořídili benzínovou Vectru (která teď už bohužel nejezdí). Tedy přes léto to mohlo klidně jezdit ale jak se ochladí, jsem v háji. Dá se tomu startování nejak pomoct? Třeba v manuálu udržby co se dává k autu dokonce píšou, že v mrazech okolo -10 stupňů se má k naftě přidávat benzín v nějakém poměru snad na 9l nafty 1l benzínu, nebo tak nějak.. Mohlo by toto pomoct zlepšit start? Nebo je to hlavně proti zamrzání nafty?

2012-12-18 15:47:47

Zdravím, tak hlavně nééé benzín Když už tak E85 v poměru 1l-60l nafty a aditiva

2012-12-18 16:22:54

Přímo z příručky:

"

Motorový petrolej nebo bezolovnatý Normál je možno přidávat až do 30%:

vnější teploty:

O až -9

80 % letní nafta

20 % přísada

  • 10 až -14

70 % letní nafta

30 % přísada

Při extrémně nízkých teplotách je nutno tyto

hmoty přidávat i k zimní naftě v následujícím

poměru:

vnější teploty

  • 15 až-25

70 % zimní nafta

30 % přísada

Pozor! Benzin je výbušná hořlavina. Již malé

množství přidaného benzinu nebezpeá' výbuchu

zvyšuje. Dodržujte proto pokyny o čerpání

paliva uvedené na této straně.

Při použití ztekucovacích přísad

  • zůstává zachován výkon motoru
  • vozidlo je možno používat i za velmi nízkých

teplot.

Při použití těchto přísad je nutno dodržet pokyny

výrobce.

"

Je tedy rozdíl mezi benzinem normál a natural? Myslel sem, že není, hlavní je, že je bezolovnatý ne?

bad64  
2012-12-18 17:02:52

Rozdíl mezi benzínem normal a natural je v oktanovém čísle a normal byl dříve s olovem v dnešní době jsem ho nikde u pumpy neviděl.

2012-12-18 17:05:59

Nebyl to tehdy special ?

bad64  
2012-12-18 17:31:09

Normal měl méně oktanů než special.Jezdili na něho rusáci.

bad64  
2012-12-18 17:34:46

http://gizmo.vprdeli.com/benzin.htm

2012-12-18 23:52:41

díky za informaci, to jsem nevěděl

2012-12-19 10:02:10

Kdysi v dobách trochu dávnějších (který ale už jako řidič dobře pamatuju...), kdy se prodával jen olovnatý benzín, se u pump nabízel Normal (OČ 91) za 2,10Kčs, Special (OČ +- 94) za 2,40Kčs a Super (OČ 96) za cenu 2,50Kčs/litr... Psal se rok cca 1974 a průměrné platy (mzdy) v té době se pohybovaly kolem 1.800Kčs (měsíčně, pochopitelně.)


Odpovědět

1  2  3  4  5