Fórum - Téma


Opět problém 2 .5td


Fórum Omega B Opět problém 2 .5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2012-12-11 15:03:41

Ty hadičky máš popsané výše na této stránce... Vysávat naftu nemusíš, jen si do ní ponoříš ruce, budou tě zábst, tak si je utřeš Jinak, než s tím začneš, nejsem si právě jistý, ale myslím si, že u omegy musíš vzít za startér aby seplo podávací čerpadlo, že nestačí jen zapnout klíček

Mohlo se i stát že máš sítko v nádrži ucpané, či máš vodu v palivové soustavě. Zkoušel jsi, jestli do žhaviček jde proud? Při pokusech o start z výfuku jde kouř? A pojistky či relé na tu podávačku OK?

Mohlo ti v nejhorším případě i odejít vstřikovací čerpadlo, nebo ti i může blbnout imobilizér Je toho hodně...

2012-12-11 15:17:40

Pokud je auto studené,tak při zapnutí klíčku jede čerpadlo cca 10 sekund a potom se vypne. Pokud tedy povolíš odvzdušnovací šroub na palivovém filtru a takhle pořád zapínáš a vypínáš klíček,tak Ti musí téct nafta ven.

Skus ještě povolit první trubku od vstřikovače a když budeš startovat,tak ať se někdo podíví setli stříká nafta.

Ještě mě napadlo,že by mohl být špatnej solenoid na vstřikovcím čerpadle (takostka coz ní vedou trubky ke vstřikům. Vede tam drátek a ten při zapnutí klíčku přivede + a on cvakne. Ať Ti někdo zapne klíček a poslouchej jestli cvakne.

2012-12-11 15:27:39

díky za rady! kdyz startuju z výfuku jde nejakej čmoud, barvu nevím, je tma ale tak nejak divně smrdí... nebo mi to alespoň přišlo, že to smrdí... vstřikovací čerpadlo umí odejít "bouchnutím dveří", jako že večer přijedu v pohodě a ráno už nenastartuju? To svakání solenoidu budu poslouchat... ale myslím si že to čerpadlo v nádrži asi nejde, páč kdyby šlo, bude to slyšet že seplo a vrčí ne? Pojistky a relé na podávací čerpadlo jsem nezkoušel, to je pravda... jsou někde té krabičce vedle autobaterie? Jak je můžu otestovat v polních podmínkách, tzn. nemám žádny multimetry ani nic podobnýho... nekdě sem četl něco o vytažení relátek a přemostění drátem, dá se to použít tady v tom případě? Díky

2012-12-12 09:26:41

tak jsem včera vyměnil podávací čerpadlo. V nádrži byl takový bordel, že jsem tomu sám nevěřil. Vyčistil sem co se dalo. Sací koš taky. Fakt síla, co všechno v té naftě může být. Palivový filtr už sem díky čerpadélku odvzdušnil, bohužel můj problém to nevyřešilo:( startuju, ale nechytá to, už už to vypadá, že to musí chytnout, ale nic... Z výfuku jde kouř a na sněhu byly slušný fleky od sazí. Jestli to něco značí netuším.. ani nevím, co mám teď vlastně ještě zkoušet... když povolím trubyčky na vstřících odvzdušní se to taky pomocí podávacího čerpadla? Protlačí naftu přes vstřikovací čerpadlo? čím by to mohlo být? Snad nemrzne tolik, aby zmrzla nafta někde na cestě z palivového filtru ke vstřikům ne?

2012-12-12 10:15:43

Povolením trubiček u vstřiků se to podávačkou neodvzdušní. Musíš je povolit všechny a pak jít zastartovat třeba na 30sec aby to prošlo vstřik čerpadlem, pak utáhneš trubičky a zkus to. Ale jestli z výfuku jdou saze, spíš to vypadá že nafta se nemůže vznítit Tzn, jde ti skutečně proud na žhavičky? Nenatankoval jsi nějaku ultra humus naftu co "nehoří"? Ještě by bylo dobré - pokud bydlíš někde kde není sníh na silnicích a nekloužou, tak to roztáhněte za jiným autem a myslím si že by to mělo chytit

2012-12-12 10:22:29

Tak nějak, jen bych to neroztahoval() ale radši si koupil nový žhavičky a hlavně kvalitní (třeba Benz*na) naftu.

2012-12-12 10:26:05

No přiznám se, že jestli jde proud do žhaviček jsem nezkoušel, jen sem je všechny vyměnil... ale ultra humus naftu sem natankovat mohl. Tankuju u pumpy v Líšnici a teď psali, že jim ČOI dala pokutu 850 000 za něco s naftou, ale nevim co... třeba je to tim... pomuže, když tam cmrndnu trochu benzinu? Bohužel auto neroztáhnu:( už teď je kuli pluhařům zapadaný sněhem... btw. naftová oma se dá roztáhnout? nezničí se tím něco? dá se to nastartovat jako starý benziňáky na dvojku a hotovo?

2012-12-12 10:36:12

Pokud nemáš automat tak se dá roztáhnout všechno,když není jiné řešení normálně to roztáhni,párkrát za život to auto vydrží.

2012-12-12 10:39:11

Já to spíš myslel s tím roztahováním tak, že teď to možná na roztáhnutí chytne ale co třeba za 14dní ? To jí budeš ( chuáka ) celou zimu roztahovat ? To je přeci blbost,ne. Jinak žhavičky když je vyndáš píchni na baterku a koukej jak žhaví. Tak do 3-10s by měly být rudé, pokud ne vyměnit. Jinak já když měl ( služebního ) Escorta v naftě do kterýho se vůbec neinvestovalo ( 30tis km na jeden olej filtr no problem atd ) musel jsem vždycky ráno v zimě abych vůbec nastartoval vzít káblík dát na + na baterce a druhej konec na plíšek ( + na žhavičkách ) a tak třeba 30s ho tam držet. Pak to chytlo. Můžeš to taky zkusit a pokud to tímto způsobem chytne sháněj žhavičky

2012-12-12 10:43:27

Já myslel roztáhnout a šup do servisu

2012-12-12 10:44:16

Když přidáš benzín, nepomůžeš si. Než se ti zase dostane k válcům, trvalo by to věčnost a nehledě na to že benzín je strašně suchý - natož možná i ta nafta co tankuješ, takže bys mohl - pokud se už nestalo - vydřít vstřikovací čerpadlo. Takže spíš udělej to, že naftu vycucni ven až skoro do sucha, nalij tam nejmíň 20-30l Vervy, sundej naftový filtr, vylej ho, nalej do něj taky Vervu, pak to klasicky odvzdušni a zkus to. Koukni i na ten proud na svíčky.

Naftovou Omu v manuálu můžeš roztahovat skoro jak je libo. Má řetěz, "katík" už je stejně skoro vypálenej, takže klid. Jen samozřejmě jako u žádného auta nemůžeš dát dvojku a pustit spojku jako bys chtěl hrabat Pěkně za tři - za čtyři - dle rychlosti, a pomalu ji pustit jako by ses chtěl rozjet trošku ostřeji - aby zbytečně neklouzala. To teda pro příště až budou silnice suché

2012-12-12 10:46:03

On psal že žhavičky jsou nový. Ano, nový neznamená dobrý ale... Všech 6 asi ne. a Kdyby byly špatné, nepomůže ani deset minut stálého + na žhaviče Tím jen přemostíš relé a pojistku žhavení, svíčky ne

Jukata: jen zkus jestli ti do nich jde proud. Nemusíš nic povolovat, jen si vezmi zkoušečku, někoho k ruce kdo ti bude zapínat klíček a je to

2012-12-12 10:55:22

Jestli jsou žhavičky nové tak se omlouvám špatně jsem si to přečetl.

2012-12-12 11:10:25

V pohodě

Jinak ještě k té naftě... Neber si to Jukata osobně, ale je dobrý jak jako čeksje národ jsme najivní a nepoučitelní Všude čteme a víme o případech že špatná nafta (levná nafta) se ve výsledku prodraží a to mnohonásobně na opravách, ale stejně ji tankujeme a proto ji prodávaj. Protože ji prostě prodají, najde se hodně lidí, spíš většina co ty humusy kupuje... Nevím jak je na to náchylná 2,5TD, ale 2,0DTI a 2,2DTI (Opel) a 2,5TDI (VW a AUDI) a 1,8TDDI (Ford) tak tam je vstřikovací čerpadlo VP44 a VP30 které je na kvalitu nafty a čistotu nafty hodně citlivé Ale stejně ty lidi tankují humusy včetně Shellu apod

Tímto ukončuji debatu o naftě. Pokud se někdo chce vyjádřit k naftě, nechť ho přidá sem: http://www.club-opel.com/...m-tema/nafta-39430?kols=2 Zde je tento příspěvek jen pro vysvětlení k tomuto problému.

Děkuji za pochopení

2012-12-12 14:17:17

no jo dneska sehnat kvalitní naftu asi není žádná legrace...:( ale každopádně nevím, jestli mě někdo bude moct roztáhnout, stojím fakt nešťastně, silnička za vesnicí, všude sníh. Budu rád, pokud nastartuju, že vyjedu sám... vyzkouším, jestli jde proud do svíček, pak už mě jedině napadlo zkusit motorový prostor nějak předehřát. Rozhodně pod autem nechci pálit noviny, spíš tam třeba dát nejakou lampu, co by to tam zahřála... to by mohlo pomoct... a pokud ani to nezabere, je zřejmě to palivový čerpadlo kaput, ale že odejde ze dne na den, tomu se ani nechce věřit... Moc díky za cenné rady!

Jinak bohužel, pokud nastartuju, stejně do servisu stejně nepojedu, nemůžu si dovolit dát za opravu 10 litru, oma už má sama o sobě cenu max 15, a to jen díky tomu, že sou na tom nové zimáky za desítku...

2012-12-12 14:46:15

Určitě pod autem nic nezapaluj. Zkus ty svíčky a kdyžtak naftu a uvidíš... To že čerpadlo (resp elektronika v něm) odejde z ničeho nic, to je bohužel běžné U VP44 je to úplně normální a u tohodle asi taky. Mě takhle "odešlo" na mé 2,5TD taky - na mé první naftové. Dojel jsem úplně v pohodě ( v létě) a druhý den nic. Nic.. Nic... Tak říkám, je to divný, ale jen tak abych to vyloučil - zkusíme to roztáhnout. Chytla na převalení - protože měla vyšší ot než startér, a že ten točil perfektně, baterka OK. Ale prostě čerpadlu to nestačilo. Párkrát jsem to musel roztlačit až se to pak umoudřilo, že za tepla to jen dýl točilo.

A aby to ani za tepla dýl netočilo, pomohla rada jednoho člověka - polij vršek vstřikovacího čerpadla studenou vodou. Udělal jsem a auto i když bylo teplé chytlo na cvrnk Prostě Omega

To teplo pod kapotou můžeš udělat pokud máš třeba takové to malé foukací topeníčko na 220V - tak ho dát pod auto a nasměrovat směrem nahoru - nechat zavřenou kapotu a cca 2-3hod běžet. Ale jestli to bude žhavit tak asi ani to opení nepomůže

2012-12-12 15:35:03

Díky za rady! Svíčky zkusím, s vysátím nafty zatím nevím, jak to provedu, nemám jiné auto a jezdím vlakem. Asi by na mě divně koukali, kdybych si vezl dva 20 litrové kanystry s naftou. Ještě by tvrdili, že sem je ukrad z nějaký mašiny:). Jinak koukám, že to čerpadlo je pěkná potvůrka, škoda jen, že je to to nejdražší na autě. Kdyby nový stálo 2000, tak je to v pohodě, to bych snad i uvžoval o tom, že to nechám vyměnit, ale takhle... Uff. No uvidím, jestli se nám to povede nějak vzkřísit.... když ne, půjde do světa za cenu pneumatik..

2012-12-12 20:33:13

Tady kdyby náhodou to bylo fakt čerpadlem http://auto.bazos.cz/inze...-vstrikovaci-cerpadlo.php

Roztahování 100% bezpečné,ale né u naftové omegy,ale jen u 2,5TD !

To polívání čerpadla je rada sice osvědčená,ale těsně před smrtí čerpadla.

2012-12-12 21:27:30

No vidíš cena super Jojo, jen u 2,5TD a u 2,0DTI (2,2DTI). Je pravda že 2,5DTI má řemen, tam je to jinak, ten může skočit Přesně tak, určitě bylo před smrtí, ale dalo se to tak poznat že je to opravdu čerpadlem

2012-12-13 18:11:46

Nechci se přít ale mám pocit že 2.5dti /motor bmw má řetěz/.


Odpovědět

1  2  3  4  5